PC start niet op na vervangen koelblok

Pagina: 1
Acties:

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 23:24

sus

is druk :+

Topicstarter
Het volgende systeem geeft problemen:

MSI KT4M
Athlon XP 2000+ (kan ook 2100 zijn)
512 MB
GeForce 4
2 hd's, cdrom, cd-rw

Hiervan was van de cpu-fan een blad afgebroken bij het schoonmaken. Tijdelijk heeft hier een ander koelblok op gezeten, in afwachting van een 70x70 fan. Nu steek ik net het originele koelblok er weer op, en de pc doet niks meer.

De schijven spinnen allemaal op, de cd-dingen gaan de LED's van knipperen, de LED's op het tobo gaan aan en weer uit. Maar, ik krijg geen beeld.

Bij het terugplaatsen van de koeler heb ik nieuwe koelpasta aangebracht, deze netjes uitgesmeert met een pasje, zodat er geen dikke laag pasta tussen core en koeler zit.

Wat heb ik gedaan:

• Alles los en opnieuw vastgezet
• Opstarten met alleen vga, mem erin
• Opstarten met alles los
• Bios reset met jumper en door batterij los te halen

Ik krijg geen piepjes of wat dan ook te horen. Speaker is onboard, dus kan ook niet verkeerd aangesloten zijn.

De voeding is 250W, dat lijkt MIJ aan de kleine kant, maar het systeem draait al zeker een jaar zo, als het niet langer is. Het is net bij het vervangen van de koeler gestart.

Heeft iemand een idee waar ik nog naar kan kijken voor ik hem ter reparatie/nakijken aanbied bij een computerwinkel hier in de stad. Want ik heb werkelijk geen idee meer waar ik naar kan kijken.

De FAQ heb ik uiteraard ook doorgenomen.

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
Demonteer je systeem eens en monteer hem opnieuw. Msschien is ergens een contactje los geraakt, is mij ook wel eens gebeurd. AGP kaart in mijn geval. Zorg dat er geen pasta op de bruggen van de cpu zit.

Je weet trouwens dat de core het kleine chipje op de processor is? Dat ALLEEN op de core pasta moet? :+ Ik ga er niet vanuit dat je het niet weet maar er zijn mensen die de gehele core insmeren. _/-\o_ :7 :Y) Dus bij deze.

uhrm, Kijk ook even of je heeele kleine brokjes van de zijkant van je core hebt gemold.... En tja. als dit niet werkt dan moet je gaan elimineren met een andere cpu of mem waarvan je weet dat ze het goed doen.

*Loop ook alle stekkers eens na.

[ Voor 5% gewijzigd door Pakjebakmeel op 06-09-2004 21:54 ]

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 23:24

sus

is druk :+

Topicstarter
Nee, alleen pasta op dat glimmende dingetje in het midden van de processor :P Dat wist ik wel :D Maar, altijd makkelijk voor de goed searchende gebruiker, dan vind hij het hier nog eens terug :) Maar goed, controleren kan geen kwaad, dus ik zal ff kijken of er niet misschien toch iets van de pasta op een plek zit waar het niet hoort. Core is nog wel OK, niks afgebroken/beschadigd.

Het opbouwen van het systeem ga ik morgen doen, want daar heb ik nu geen zin in. Tis het systeem van de buurman, en die man wil ook gaan slapen (en dat doet hij op een tijdstip dat ik nog wel een uurtje of 2 doorga :D )

Stekkers zijn allemaal los geweest, want om koeler te vervangen moet de PSU eruit. En die is er al meerdere keren uit geweest vanavond :D

* sus gaat morgen ff bellen met kennis die in computerzaak werkt, kijken oftie een athlon 2000 heeft liggen.