[win95] Kan een apparaatbestand niet vinden.

Pagina: 1
Acties:

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025

FendtVario

The leader drives Vario!

Topicstarter
Ja ja, win95 is oud. Dat weet ik maar het is perfect voor kids en spelletjes. Ik heb dan ook hier ter reparatie voor een vriendje van me (hij is 5 jaar) nog een oud win95 bakkie waar hij spelletjes op kan spelen. Maar net als zo veel kids van 5 kan hij nog niet lezen en gaat er nog wel eens wat mis. Nu viel de schade mee, de CD-ROM speler was kapot en die was snel vervangen.

Maar bij het starten van windows komt er een foutmelding dat een aparaat bestand niet gevonden kan worden. Probleem is echter dat geen foutmelding bij staat en in de boot.log ook niets te vinden is. Wat kan ik hier nog doen om er achter te komen wel bestand er mist?

* FendtVario is ondertussen meer van de Unix achtige bakken en weet lang niet alle oplossingen voor windows meer.

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Tja, maar om welk "apparaat" gaat het ?
Het meest waarschijnlijk gaat het om de nieuwe CD-rom, dus ik zou de drivers daarvan installeren.
9En anders onderzoeken om welk "oud" "apparaat" het gaat, en dan dat opnieuw installeren: je hebt van alle onderdelen toch nog wel de drivers ? Anders zijn ze wel te vinden: www.driversguide.com ).

[ Voor 7% gewijzigd door Brothar op 06-09-2004 21:51 ]

eagle

• FendtVario

FendtVario

The leader drives Vario!

Topicstarter
Het probleem was er daarvoor ook al. En welk apparaat het om gaat. Beats me. Er staan geen conflicten bij Apparaatbeheer en volgens mij mis ik ook niets.

Verwijderd

Is het geheel instaleren van w95 een optie?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

"een apparaat bestand"

staat er verder ook in dat foutmeldinkje om welk bestand of apparaat het dan wel niet gaat?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

FendtVario schreef op 06 september 2004 @ 22:01:
Het probleem was er daarvoor ook al. En welk apparaat het om gaat. Beats me. Er staan geen conflicten bij Apparaatbeheer en volgens mij mis ik ook niets.
Dus rest je niets anders dan alle onderdelen (geluidskaart met name ?) opnieuw te installeren. Alle "apparaatbestanden" moeten dan aanwezig zijn.
(Evt. eerst defragmenteren en harddisk-controle; zo zou ik het doen.)
Overigens zou een clean install dit ook kunnen oplossen (dan den ik bijv. dat ht gaat om zoiets als een IR-poort e.d. waarvan het apparaatbestand in Win95 zit).

[ Voor 16% gewijzigd door Brothar op 06-09-2004 22:19 ]

eagle

• FendtVario

FendtVario

The leader drives Vario!

Topicstarter
ja, die clean install had ik ook aan zitten denken, dat moet nog een keer gebeuren maar heb ik nu weinig tijd voor. Zal nog wel eens gaan proberen met alle drivers.

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

FendtVario schreef op 06 september 2004 @ 22:42:
ja, die clean install had ik ook aan zitten denken, dat moet nog een keer gebeuren maar heb ik nu weinig tijd voor. Zal nog wel eens gaan proberen met alle drivers.
Weet niet wat voor systeem het is, maar als je toch aan het installeren gaat kun je er meteen win98SE opzetten. Heb je ook minder last van problemen :o

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

Pagina: 1