Ik heb een thuisserver draaien en kwam laatst op een leuk idee:
Een pagina maken met een textbox waar mensen die ik ken een berichtje kunnen intypen (die pagina staat dus online).
Dat berichtje word vervolgens lokaal verstuurd doormiddel van net send...
Is het mogelijk om php zoiets te laten doen? Ik dacht misschien aan een batchbestand ofzo....
Het word eigenlijk een soort Instant messenger maar dan alleen voor als iemand mij snel moet bereiken ookal heb ik MSN uitstaan.
wat ik nu heb:
Dit geeft de volgende error:
Hoe kan ik zorgen dat hij deze command wel goed uitvoert?
Ik ben al de hele tijd aan het zoeken maar ik kan niets vinden over iemand die iets soortgelijks heeft geprobeerd, ik had gisteren ook al een topic maar was vergeten te vermelden wat ik al geprobeerd/gezocht had....
Alvast bedankt,
Een pagina maken met een textbox waar mensen die ik ken een berichtje kunnen intypen (die pagina staat dus online).
Dat berichtje word vervolgens lokaal verstuurd doormiddel van net send...
Is het mogelijk om php zoiets te laten doen? Ik dacht misschien aan een batchbestand ofzo....
Het word eigenlijk een soort Instant messenger maar dan alleen voor als iemand mij snel moet bereiken ookal heb ik MSN uitstaan.
wat ik nu heb:
PHP:
1
2
3
4
| $name=$_POST['name']; $message=$_POST['message']; echo exec('c:\windows\system32\cmd.exe /C net send * $name says: $message'); |
Dit geeft de volgende error:
code:
1
2
3
| Warning: exec() [function.exec]: Unable to fork [c:\windows\system32\cmd.exe /C net send * $name says: $message] in c:\Inetpub\wwwroot\ihaprocess.php on line 5 |
Hoe kan ik zorgen dat hij deze command wel goed uitvoert?
Ik ben al de hele tijd aan het zoeken maar ik kan niets vinden over iemand die iets soortgelijks heeft geprobeerd, ik had gisteren ook al een topic maar was vergeten te vermelden wat ik al geprobeerd/gezocht had....
Alvast bedankt,
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2004 21:43 . Reden: layout... ]