Toon posts:

wat is er aan de hand brakke voeding of wat anders ...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo iedereen

mijn pc doet raar deze dagen
is er iemand van jullie die mij zou willen helpen

goed eers mijn pc spects:

Mobo: Asus A7v600
CPU: AMD 2200+
Geheugen:512 DDR 333
HDD1: maxtor 40GB ATA 133
HDD2: wd 80GB ATA 133
HDD3: wd 120GB sATA
Videokaart: Sapphire Ati radeon 9800 pro (tijdelijk GF2 mx 400)
TVkaart: pinnacle pctv stereo
Geluitskaart: Creative SB Live 5.1
CDrom1: LG DVD speler
CDrom2: 52x32x52 brander
en 2 extra usb2 brakets
voeding: q-tec 450W double fan
voor de rest heb ik 3 80x80 fans
een speciale cpu cooler van coolermaster jet7

voor deze voeding hat ik een standart voeding 300w deze is gesneufelt
mijn probleem is dat me pc uitvalt ik dacht eerst dat het aan me videokaart lag
dus ik ben er mee naar de winkel gegaan daar hadden ze hem getest maar daar deed hij het perfect dus ik dacht licht mss aan me netwerk dus ik me vdkaart er weer in doet alles het gewoon tot me verbazing ik hat onder tussen me onboard lan uitgeschakkelt i.v.m. verdenken van me lan ze hadden me vertelt in de winkel om me pc is opnieuw te instaleren dus gedaan zonder netwerk kabel er in
pc geinstalleert zelfs me firewall (mss dacht ik dat ik een hacker hat)
dus ik dacht klaar voor de netwerk kabel dus die doe ik er in
gelijk valt me pc uit dus dacht ik het licht aan me netwerk dus ik met me mambo naar de winkel ik krijg een nieuwe en kom thuis en maak het in orde geeft hij gek beeld streepen op me ati kaart mijn ati kaart is nog is extra met een voeding kabel ondersteunt dus heb ik hem er uitgehaalt en me mx er ingezet iemand iedee wat het kan zijn?

ohjah ... de enekeer gaat het goed de andere keer weer niet :?

BTW bedankt alvast ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2004 23:23 ]

Verwijderd

Brakke voeding... Dat kan best, gezien de hoeveelheid spullen in je PC. Kun je geen voltages geven?

Verwijderd

pfffff, even bijkomen hoor. Het zou wel zo prettig zijn als je iets duidelijker je verhaal doet. Gebruik bijvoorbeeld eens leestekens.

Maar algoed... ik zie dat je een Q-tec 450 voeding hebt dus er is absoluut een kans dat Sjaakdaak gelijk heeft. Toevallig ben ik er vandaag achter gekomen dat mijn 400 watt Q-Tec voeding de oorzaak is van een week lang elende: Mijn computer viel uit in alle spellen en in 3DMark03.

Tip: A-Merk voeding testen. Denk aan Tagan, Antec, A-Open, Chieftech.

Verwijderd

Topicstarter
Eerst will ik jullie bedanken voor jullie reactie. _/-\o_

Ik heb geen last meer van me uitval ik heb het kunnen opgelosen (hoop ik) :*) .

Probleem: Mijn videokaart gaf een probleem in windows strepen enzo en vpu fouten ga maar door (de ATI). Ik ben er achter gekomen dat hij gewoon weg te wijnig stroom kreeg, want ik wist als ik me gf2 er in zet dan deed hij het wel (geen extra stroom nodig). Mijn ATI heb ik nu direct gelinkt van af de voeding, hij was eerst met me coolermaster jet7 aangesloten dus elke keer als ik me fan harder of zachter zette, kreegt hij te weinig stroom dus fiel hij uit.

ffe een tip voor ATI kaarten en extra moeten voeden link hem direct :+

Denken jullie dat het dit was of ... Hij draait nu al sins ik gister hat gepost weer stabiel.

Maar tog dit lijkt me niet normaal is me voeding wel of niet brak

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2004 18:41 ]

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 21:07
post je voltages eens (met mbm ofzo)
ze mogen niet meer dan 4% afwijken

Verwijderd

Topicstarter
geen iedee hoe alles moet zijn maar ik zou een screeny laten zien

http://www.geocities.com/hzbrute/voltages.JPG

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2004 19:06 ]

Verwijderd

Je voltages lijken me best aardig, maar de temperaturen van moederbord en CPU zijn aan de hoge kant.
Was je PC veel aan het doen (geweest)? Als dat idle is zou ik als ik jou was een iets aan koeling gaan doen. Zo heet hoeft een XP2200 echt niet te worden. Mijn P4E haalt dat (idle) niet eens.

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Belast je CPU (en evt. videokaart) eens en kijk wat de voltages dan doen. Vaak zakken ze dan in en is het dus je voeding.

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals bedankt voor jullie reactie.

Ik heb me fans uitgezet vandaar de warmte. Ik heb voltages laten opnemen met dat progie, maar veranderde niets toen hij uitviel.

BTW: me pc is nog altijd stabiel.

Verwijderd

Mooi dat alles stabiel blijft.
Ik zou mijn fans toch maar aan laten staan, die enorme hitte veroorzaakt ook instabiliteit. Je kunt gewoon kijken hoe langzaam ze kunnen draaien, voordat de boel begint met echt heet worden.

Verwijderd

Topicstarter
hallow iedereen

Me pc is weer begonnen met fucken. Ik denk dat me voeding nu echt er door heen is. Me pc kan niet eens meer opstarten. Ik hoor soms me hdd aan gaan, en dan weer uit, aaan en dan pats pc weer uit. Dus concludeer ik hier uit dat hij nu helemaal brak is. Nu hij kapot is, ben ik van plan om een nieuwe case te gaan halen. Welke raden jullie me aan ik wil een big tower. I.V.M. Hardware en warmte is dat ook een reden, waarom ik een nieuwe case wil.

Verwijderd

je kan een chieftec nemen, die hebben altyd goede voedingen + erg goede &mooie kasten...

koop geen sweex, qtec of andere bagger iig...

kwa voeding: ik heb hier een enermax silent nogwattes 420 wat.. werkt echt perfect.. en je hoort hem niet :)

Verwijderd

Topicstarter
qwa noice maakt et me niet uit, bedankt voor het atvies btw.
Zijn er nog meer concurenten voor mijn case hunt ;),
laat is wat plaatjes zien,
en Wat is het minimum aan Watt vermogen dat ik moet gaan
gebuiken in mijn nieuwe case.
Hoe ga je zo iets bepalen?
Ik hat 450 Watt.
Tog niet nog hoger?

Ik baal als een stekker |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2004 20:34 ]

Verwijderd

Een goede 400W voeding is beter dan je 450W Q-Tech. Die laatste kan dat vermogen namelijk maar heel even halen.
Misschien kun je beter een goede voeding kopen, en dan een kast zonder voeding. Op die manier kun je beide dingen naar eigen wens bij elkaar zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
welk merk voeding bij welke kast ;) 8)

Verwijderd

Topicstarter
en waarom 400Watt en geen 300 bijv

• wokkie15620
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11-2023
Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 22:17:
en waarom 400Watt en geen 300 bijv
Kijk even hier voor informatie over voedingen en welke je zou moeten nemen:
Welke voeding heb ik nodig? Deel 6

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 september 2004 @ 22:16:
welk merk voeding bij welke kast ;) 8)
Dat moet je toch echt zelf weten. Het hangt af van je budget, je smaak en de beschikbaarheid van spullen.
Zorg dat je voeding goed is, die kast is (wat mij betreft) alleen maar handig om de boel bij elkaar te houden.

Verwijderd

Topicstarter
Jah ik heb me pc inmiddels weer helemaal gefixt,
want last hat ik dus een leuke hacker die dus 4 harde schijven naar de kloten heeft geholpen.

1. 2x WD400 40gb
2. Maxtor dmp9 80gb
3. wd 26400 6 gb

Ik heb nu inmiddels alles weer goed, en ik heb een nieuwe kast. k'heb een chieftec kast gekocht. Mijn nieuwe vraag is ... Ik hou van casemodden zijn er veel cheftec casemodders die veel tips en leuke patroonen en voor beelden hebben zo ja moet ik officeel een nieuwe post maken of ?

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-02 08:11

Griffin

Is mythical

Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 02:29:
Ik hou van casemodden zijn er veel cheftec casemodders die veel tips en leuke patroonen en voor beelden hebben zo ja moet ik officeel een nieuwe post maken of ?
Ik zou even zoeken op GOT naar chieftec mod dan vind je een hoop.
Hier ben je wel even zoet mee om het te lezen. misschien staat er wat leuks in.

suc6
Pagina: 1