Toon posts:

Ongekend probleem ac97 driver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is nu al een maandje of 2 dat ik zit te klooien met problemen door drivers.
Ik kijk gedownloaden DVD`s via m`n PC op de TV, geluid is dan SPdif of DTS. Na ongeveer 5 seconde film loopt de PC vast en doet echt niets meer, resetten is dan de enige optie.
Als ik het geluid kies op analoog loopt alles prima wat ik erg vreemd vind.
Nu heb ik een oude driver geinstalleerd en bijna alles werkt perfect op de microfoon dus na. Dus ik kan kiezen, een oude driver en de pc loopt niet meer vast bij het kijken van films of een nieuwe driver waarbij ik geen microfoon meer heb.

Mijn systeem :
Sys: P4 3.2
int: 1 gig
mobo: Epox 4pca3
Tot HD: 1.5 tera
vid : R 9600 XT

Weet iemand iets om dit probleem te verhelpen, ik snap er echt niets van :/
Tnx.

Verwijderd

Mag het eigenlijk niet stimuleren om gedownloade DVD's te bekijken, maar dat mogen de modjes beoordelen. Vertel eerst eens wat meer over je systeem. Welke software gebruik je om je films te kijken? Hoe stel je je AC-3 geluid in en met welke codec. Welke programma's heb je nog meer getest? Wat was het resultaat? Heb je andere codecs geprobeerd? Wat is de overeenkomst tussen de films die vastlopen? Wat gebeurt er als je een DD-demo afspeelt? Wat is er 2 maanden geleden verandert? Je ziet: een hoop vragen. Graag antwoorden!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik PowerDVD 5 om films te kijken zonder toevoeging van andere codec. De audio driver is van AC97 versie 5.12.1.34 , een oude dus.
Ik heb al een keer codec gebruikt van ACEMCP593PRO en ook Codecs6017_allin1 , maar beide gaven geen resultaat. PC blijft vastlopen wanneer ik SPdif gebruik.
Eigenlijk maakt het ook niet uit welke film ik afspeel, zolang ik hem instel op SPdif loopt de boel vast.
Andere proggies om films te kijken heb ik eigelijk nog niet geprobeerd maar dat zou toch niet moeten uitmaken ?