[XP] Hibernation kan niet ingeschakeld worden

Pagina: 1
Acties:

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik zit met een vaag probleem, ik probeer de slaapstand (hibernation) in te schakelen en als ik dan op toepassen druk krijg ik de error dat slaapstand niet ingeschakeld kan worden omdat het bestand ingebruik is.

Het leuke is dat het bestand hiberfill.xxx (ofzoiets) helemaal niet bestaat! :?
Kan het zijn dat ik een belangrijke service oid uit heb gezet?

Het gaat om een laptop (asus a2500h) met windows xp (sp-1). Hij heeft het ooit wel gedaan!!

• Tom Yam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-02 22:55

Tom Yam

(>'.')>

Aangezien ik hetzelfde probleem nu heb en hoopte dat ik hier de oplossing zou vinden:

Ik kan slaapstand ook niet inschakelen in het powermanagement venster.dan geeft windows ook de melding dat het bestand al in gebruik is etc.

Iemand nu (2jaar na dato :P) al een oplossing?

oke op die fiets ^_^ dan weet ik dat ook

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-03 15:27

Maasluip

Kabbelend watertje

Het is wel zo dat alle geinstalleerde drivers hibernation moeten ondersteunen. Dus als je een of andere third-party driver hebt geinstalleerd kan het zijn dat hibernation niet meer werkt.
Het lijkt me alleen stug dat je dan zo'n melding krijgt.

* Maasluip had het eens bij het installeren van een noname tobo driver.

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Weet je zeker dat hiberfil.sys niet reeds bestaat. Type eens in een DOSbox in de root van C: "attrib hiberfil.sys".

• Tom Yam

Tom Yam

(>'.')>

Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 07:50:
Weet je zeker dat hiberfil.sys niet reeds bestaat. Type eens in een DOSbox in de root van C: "attrib hiberfil.sys".
Dan geeft ie de melding
"Bestand niet gevondern - hiberfil.sys"

• Tom Yam

Tom Yam

(>'.')>

Maasluip schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 07:38:
Het is wel zo dat alle geinstalleerde drivers hibernation moeten ondersteunen. Dus als je een of andere third-party driver hebt geinstalleerd kan het zijn dat hibernation niet meer werkt.
Het lijkt me alleen stug dat je dan zo'n melding krijgt.

* Maasluip had het eens bij het installeren van een noname tobo driver.
Is op mn notebook en heeft altijd gewerkt, alleen laatst een herinstall gedaan (ook al een paar keer gebeurd in de jaren dat ik hem heb) maar nooit problemen gehad, vandaar dat ik wat verbaasd was dat het deze keer zo problematisch verloopt.

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-03 20:56
Heb je toevallig een programma als Alcohol 120% of deamon tools geïnstalleerd op je pc?
Deze waren bij mij de boosdoener voor het probleem.

Even uninstallen, slaapstand instellen en de programma's opnieuw installeren deed bij mij wonderen

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-03 16:45

timovd

Voorsprong door techniek

Mocht dit ook niet werken, check dan nog ff een keer of hiberfil.sys echt niet bestaat middels SpaceMonger. Normaal gesproken kun je dit bestand nl. ook niet benaderen.
Een driverprobleem is het meest voor de hand liggend.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• Tom Yam

Tom Yam

(>'.')>

Shark_Dadow schreef op woensdag 13 september 2006 @ 19:06:
Heb je toevallig een programma als Alcohol 120% of deamon tools geïnstalleerd op je pc?
Deze waren bij mij de boosdoener voor het probleem.

Even uninstallen, slaapstand instellen en de programma's opnieuw installeren deed bij mij wonderen
Dit werkt uiteindelijk :D

Heren (&dames?) :P bedankt voor de getoonde moeite en ben blij dat het nu eindelijk opgelost is.

Pagina: 1