Toon posts:

17 " TFT: raar beeld?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem waarop ik absoluut het antwoord niet kan vinden, ondanks veelvuldig zoeken. Ik heb op een ander forum deze vraag al gesteld, maar kreeg geen goed antwoord en daarom probeer ik het nu hier.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/8471bmUJpzC8.JPG

dit soort beelden geeft mijn tft-monitor van nog geen jaar oud nu alleen nog maar. aan en uit zetten helpt niet, pc opnieuw opstarten helpt niet, ik krijg alleen maar dit beeld. als ik een screenshot maak, en die even later bekijk op een andere monitor, dan geeft ie gewoon het normale windows-beeld, terwijl ik alleen maar groene streepjes zag. ik heb nu een crt-monitor op mn pc aangesloten en die doet het wel gewoon. de tft heb ik voor de zekerheid nog op de dvi aangesloten, maar weer dat moeras-beeld.
ik heb geprobeerd een nieuwe vga-kabel aan te sluiten, ik heb een andere monitor geprobeerd, ik heb het tft scherm op een andere pc aangesloten, maar dat hielp allemaal niets. uiteindelijk heb ik van LG een nieuw scherm gekregen, en ik sloot hem zojuist aan: precies hetzelfde :(
Omdat ik toen echt geen flauw idee meer had heb ik ook nog een andere voedingskabel geprobeerd, maar ook dat mocht niet baten.
Het vreemde is ook dat als ik de monitor alleen op de stroom aansluit, dus niet op mn pc, en hem dan aanzet, dat ie dan ook dat foute beeld geeft. Normaal krijg je dan een venstertje met "no signal", maar nu doet zelfs dat het dus niet.
Ik hoop echt dat iemand weet waar dit door komt want ik denk niet dat LG voor de tweede keer zo aardig is om mn een nieuw scherm te sturen.

Voor de volledigheid:
het beeldscherm is een LG L1710S Flatron
ik gebruik een normale vga kabel, dus geen dvi

pc:
asus p4p800
512 mb pc3200
p4 2.8 GHZ HT
Sapphire Ati Radeon 9600 XT 128 mb

bvd

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als het scherm zelf losgekoppeld van de pc dit beeld geeft kanik weinig anders denken dat ook deze kapot is. Probeer adners voor de zekerheid de monitor op een andere plek in het huis aan te sluiten (ander stopcontact) maar daarmee geef ik je weinig kans :)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:40
Magnetische velden kunnen het niet zijn :).
Heb je echt een nieuwe gekregen of heeft LG gewoon "gekeken" maar geen fouten geconstanteerd :?

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:16
Misschien goed idee om je op de garantie te beroepen? Dat ding is stuk, zoals je zelf ook al hebt mogen concluderen.

• ArchRAIDen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 16:29
Een screenshot wil niets zeggen over je beeldkwaliteit wat
jij ziet. Een screenshot komt rechtstreeks uit het geheugen van de
videokaart, als je geen monitor op je pc aansluit en dan
ook een screenshot maakt, krijg je het ook gewoon te zien.

Verwijderd

Dit topic lijkt echt sprekend op een eerder topic, krijg zowaar een deja-vu...

Heeft de topicstarter eerder een topic geopend hierover?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2004 21:22 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:53
Probeer inderdaad eens een andere locatie in huis (Geaard stopcontact!). Hefet hij het dan nogsteeds, dan zou ik eventjes een boos belletje richting je leverancier plegen. Dan hebben ze je of dezelfde teruggegeven, of een ander die blijkbaar ook stuk was.

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 06 september 2004 @ 21:08:
Als het scherm zelf losgekoppeld van de pc dit beeld geeft kanik weinig anders denken dat ook deze kapot is. Probeer adners voor de zekerheid de monitor op een andere plek in het huis aan te sluiten (ander stopcontact) maar daarmee geef ik je weinig kans :)
dat heb ik net geprobeerd, maar helaas hielp dat ook niets.
Termi schreef op 06 september 2004 @ 21:12:
Magnetische velden kunnen het niet zijn :).
Heb je echt een nieuwe gekregen of heeft LG gewoon "gekeken" maar geen fouten geconstanteerd :?
nee ze hebben me gewoon een ander scherm gegeven. het is ook nog een nieuwere versie van die L1710S. het enige dat ik ervan merk is dat er een ander knopje opzit btw.
waarom kunnen het geen magnetische velden zijn?
Initial G schreef op 06 september 2004 @ 21:15:
Misschien goed idee om je op de garantie te beroepen? Dat ding is stuk, zoals je zelf ook al hebt mogen concluderen.
dat heb ik dus al gedaan, zoals ik al schreef heb ik vanmiddag een nieuw scherm ontvangen van LG, maar dat ding had hetzelfde probleem
ArchRAIDen schreef op 06 september 2004 @ 21:19:
Een screenshot wil niets zeggen over je beeldkwaliteit wat
jij ziet. Een screenshot komt rechtstreeks uit het geheugen van de
videokaart, als je geen monitor op je pc aansluit en dan
ook een screenshot maakt, krijg je het ook gewoon te zien.
daarom heb ik dat dus ook geprobeerd, dan wist ik namelijk zeker dat het aan mn monitor lag en niet aan de videokaart ;).
Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 21:21:
Dit topic lijkt echt sprekend op een eerder topic, krijg zowaar een deja-vu...

Heeft de topicstarter eerder een topic geopend hierover?
misschien heb je het op het Tweakzone.nl forum gezien, daar heb ik een soortgelijk topic gestart.
Xandrios schreef op 06 september 2004 @ 21:22:
Probeer inderdaad eens een andere locatie in huis (Geaard stopcontact!). Hefet hij het dan nogsteeds, dan zou ik eventjes een boos belletje richting je leverancier plegen. Dan hebben ze je of dezelfde teruggegeven, of een ander die blijkbaar ook stuk was.
ik weet zeker dat ik nu een ander scherm heb: mijn oude ging de auto in en de nieuwe kwam eruit. het lijkt mij erg toevallig dat ik precies een scherm heb teruggekregen met hetzelfde probleem. ook omdat het bij mn oude scherm pas na een jaar mis ging. kan het niet zijn dat die voedingskabel kapot is, en dat daardoor de monitoren ook kapot gaan?

Verwijderd

Een tijdje geleden heb ik iets soortgelijks bij een kennis gezien, uiteindelijk kwamen we er dus achter dat het scherm gewoon kapot was. Gewoon terug sturen dit scherm, hier is duidelijk iets mis mee.

edit:

Trouwens, kun je het OSD wel gewoon zien? Bij mijn kennis was dit ook niet meer te zien.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2004 00:13 ]

Pagina: 1