Toon posts:

Red Alert 1 via Gamers Internet Tunnel

Pagina: 1
Acties:
  • 247 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik en een vriend proberen Red Alert 1 via Gamers Internet Tunnel (http://www.morpheussoftware.net/git/) te spelen tegen elkaar. GIT gebruiken we om het IPX verkeer via het internet te versturen via TCP/IP. Het probleem is, het werkt niet :)

Het zit zo:
Ik heb mijn computer als TCP listen server ingesteld, en de poort (213) in mijn router opengezet. Ik heb ingesteld dat alle IPX sockets en alle IPX packet types worden geforward (ook bij mijn vriend). Bij mijn vriend heb ik in het configuration scherm mijn IP toegevoegd, op port number 213 en using method TCP connect. Maar het werkt dus zo niet. We zien elkaar niet in de lobby bij Red Alert. Ik heb ook op zijn computer het IPX protocol toevoegd, en bij mij ook. Ik heb bij hem nog niet port 213 geforward, kan dat het misschien zijn?

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-05 12:15

Tux

Ik heb bij hem nog niet port 213 geforward, kan dat het misschien zijn?
Dat lijkt mij de reden ;)

Het verkeer moet namelijk twee kanten op kunnen. Dus bij die vriend moet die poort ook geforward worden.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat je wel gelijk hebt ja :)

Maar ik dacht dat het een beetje volgens het principe van bijv. Counter-Strike ging, dat ik zeg maar de server ben (die wel ports moet forwarden), en dat de mensen die connecten naar de server dat niet hoeven te doen. (tenminste, ik hoef dat niet)
Iemand moet mij dat trouwens ooit nog eens uitleggen, waarom je voor bijv. Counter-Strike geen ports moet forwarden als client, en met zoiets als dit weer wel. Ik snap daar eigenlijk niks van. Maargoed.