Toon posts:

Maxtor 120 gecrasht ???

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een kleine maand geleden een 120 GB maxtor gekocht samen met en externe case ervoor.
Vandaag dacht ik gaan pc es formateren. Kzet al m'n data op de externe harde schijf en formateer m'n pc.
Tijdens het terug plaatsen van m'n data, geeft windows oppeens een melding (kan ... niet verplaatsen omwille van ... , kan hardware matig zijn ...)
Op hetzelfde moment kan ik m'n harde schijf niet meer terug vinden windows (deze computer). Ik herstart onmiddelijk m'n pc en ik hoor dat m'n harde schijf een luid getik weergeeft. De eerste 10 seconden niet, en dan wanneer hij de data moet zoeken geeft hij een constant getik weer (goed hoorbaar)( ... tik ... tik ... tik ... tik ... tik ... tik) . Ik denk dat het probleem is dat m'n harde schijf niet meer kan zoeken omwille van dat da zoekerke (of hoe het ook heet) niet meer correct werkt.
Wel nu kan ik m'n harde schijf niet meer vinden in windows, en ik weet niet wat te doen.

Weet iemand welk probleem dit is en hoe deze op te lossen ??

Dank bij voorbaat
Demasure Kristof

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:00

Tux

Ten eerste: groeten hoeft niet :P

En het lijkt er inderdaad op dat de harddisk kapot is. Je zou nog kunnen proberen om met een tool van de fabrikant de SMART status uit te lezen.

Maar ik vrees toch het ergste voor je harddisk en je data.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

als alles onder garantie is gewoon binnensteken bij de verkoper. Niet teveel tijd insteken. als er natuurlijk nog allerlei data opstaat zal je wel wat anders moeten zoeken. Maar aan je verhaal te horen valt dat wel nog mee, dus....

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?". Daarin staan de antwoorden op je vragen :)

Aangezien je hier relatief nieuw bent en dit dus niet de manier is om van GoT gebruik te maken, raad ik je aan om terug te klikken naar de [faq]registratievoorwaarden[/] en deze rustig en aandachtig in z'n geheel te doornemen, incluis de linkjes. Zodoende kun je jezelf een beter beeld verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten :)

[ Voor 59% gewijzigd door BalusC op 06-09-2004 21:06 ]

Dit topic is gesloten.