[XP / Virus] 8400 bestanden na virus

Pagina: 1
Acties:

• TweakerWannabe
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-05-2023
Hallo, ik heb een tijdje geledeen een virus op m'n pc gehad, maar dat ding heef een paar duizend bestandjes met niet-bestaande-bestandsnamen aangemaakt in m'n root... (Zie http://home.wanadoo.nl/dvb-metalhead/MyPC.jpg)

Heeft iemand een idee hoe ik die files weg kan halen (zonder m'n pc te formatteren)... Norton, scandisk en zo werken allemaal niet, omdat ze de bestandsnamen niet begrijpen en ook in Safe-modus of in Dos kan ik het niet fixen...

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Welk virus was het precies?
Welk os is het? Lijkt op XP in ieder geval. :Y)

Verwijderd

TweakerWannabe schreef op 06 september 2004 @ 20:29:
Hallo, ik heb een tijdje geledeen een virus op m'n pc gehad, maar dat ding heef een paar duizend bestandjes met niet-bestaande-bestandsnamen aangemaakt in m'n root... (Zie http://home.wanadoo.nl/dvb-metalhead/MyPC.jpg)

Heeft iemand een idee hoe ik die files weg kan halen (zonder m'n pc te formatteren)... Norton, scandisk en zo werken allemaal niet, omdat ze de bestandsnamen niet begrijpen en ook in Safe-modus of in Dos kan ik het niet fixen...
Kun je ze niet handmatig verwijderen?

ps. welke naam had dat virus?

Verwijderd

MADG0BLIN schreef op 06 september 2004 @ 20:31:
Welk virus was het precies?
Welk os is het? Lijkt op XP in ieder geval. :Y)
het is xp ;)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit lijkt me meer iets voor Beveiliging & Virussen - ik ga je topic eventjes naar Beveiliging & Virussen verplaatsen :)

Windows Operating Systems >> Beveiliging & Virussen

• Bastardhost
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-11 12:21
Da's geen record, afgelopen week had ik er een met 6440 spyware files en 9809 met virus besmette bestanden.

In de regel helpt een virusscanner, die verwijderd ze wel. Of het in dit geval ook lukt, de bestanden lijken te voldoen aan een japans of chinese characterset en dat vind een europese installatie nooit grappig.

Mijn advies: Installeer een (goede) virusscanner (ik zie niets in je taakbalk) en laat zeker even de Stinger draaien.

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:58

FlyEragon

Alien Monkeys

Je zou eens Idisk kunnen proberen, is freeware
http://www.zdnet.nl/downl.cfm?ID=25105

Met Idisk is het ook mogelijk om hardnekkeige bestanden te verwijderen,
dus je zou ermee de files kunnen proberen te deleten

[ Voor 43% gewijzigd door FlyEragon op 06-09-2004 20:44 ]

• TweakerWannabe
Kan iDisk ook iets verhelpen dan?

(En ik heb diverse virusscanners geprobeerd, maar er is geen virus meer; alleen de damage)

• TweakerWannabe
Zoals je in de afbeelding kunt zien, heb ik ook niets aan iDisk, omdat je dan een filter op moet geven (en een extensie of zo hebben die rare files niet)...

(Ook Chkdsk werkt niet en ook McAfee, Norton, aVast en nog wat andere virusscanners kunnen er niks mee)

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:08

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Kan het niet zijn dat er een probleem op je HD is? Zo had ik ooit in het DOStijdperk een vaag spelletje opgestart en opeens Bad Sector error in Norton Commander.
Bleek dat de hele HD vol stond met vage troep en files. Dat werd dus een enkeltje format C: :o

Enne ik ken IDisk niet, maar ik zie wel dat het tweede teken van die bestandnamen steeds een blokje is? Misschien is dat als wat voor die filter als IDisk ook zo kan filteren.... ;) . Zelf ken ik Idisk niet...

[ Voor 30% gewijzigd door AW_Bos op 06-09-2004 21:26 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Pagina: 1