Toon posts:

dualboot 98/xp verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik de computer installeerde dacht ik dat het handig zou zijn om zowel 98 en xp te draaien. maar nu heb ik dringend hdd ruimte nodig. Ik wil dan ook mijn 98 partitie verwijderen maar weet niet helemaal hoe dit te doen.

Ik heb met Powerquest partitionmagic 2 x een c:\ aangemaakt 1 met win98 hidden en de andere dus xp
daarna met bootmagic een opstartmenu gemaakt.

Iemand enig idee hoe ik win98 kan verwijderen zonder dat er schade veroorzaakt wordt en win xp gewoon normaal opstart

Alle help is welkom!!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:49
Lamber schreef op 06 september 2004 @ 20:29:
systeem eigenschappen (windowstoets + pauze toets), gevanceerd --> opstart en herstart instellingen --> daar een vakje uitvinken :)
Hoe kom je daar nu weer bij dan? :?
Wat heeft dit nu te maken met het verwijderen van win98 en xp nog steeds te kunnen starten?

Verwijderd

MADG0BLIN schreef op 06 september 2004 @ 20:30:
[...]

Hoe kom je daar nu weer bij dan? :?
Wat heeft dit nu te maken met het verwijderen van win98 en xp nog steeds te kunnen starten?
ik dacht dat hij het bij het boot menu wilde verwijderen (ik had verkeerd gelezen) |:(

Verwijderd

Topicstarter
dat is alles? en daarna met partionmagic de c:\win98 partitie verwijderen?

I k dacht ook al dat het niet zo makkelijk zou kunnen zijn

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2004 20:32 ]

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:49
Volgens mij kan je de win98 partitie verwijderen en dan met fdisk /mbr je master boot record weer maken.

Verwijderd

Topicstarter
enige nadere info graag. is dit ook met partition magic te herstellen?
fdisk ken ik alleen uit het jaar dos en dat is heel lang geleden ;)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Aangezien er 98 op staat, kan je een format vanuit DOS uitvoeren. Start daarna op met je windows xp cd, ga de recovery console en in voer het volgende uit:

code:
1
2
fixmbr
fixboot

Ikzelf heb minder fijne ervaringen met fdisk /mbr en NTFS

Verwijderd

Topicstarter
Oftewel

win xp hidden maken en vanuit 98 dos opstarten
vervolgens win 98 verwijderen.

Maar hoe moet ik win xp dan weer op actief zetten? ik neem aan als ik 98 verwijder ik niet meer normaal in xp kan komen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2004 21:01 ]

Pagina: 1