Mobo BIOS flashen zonder CPU mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• PROximity
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-07 22:54
Ok,
ik ben een beetje knudde bezig geweest afgelopen week, komt door de drukte met school. Ik heb namelijk mijn xp2100+ verkocht en deze vervangen door een Barton 3000+. Echter in me haast ben ik vergeten de bios van mijn MSI kt4 ultra te flashen zodat deze ook compatible is met de 3000+ die ik heb. Wat raden jullie me aan om te doen? De cpu werkt dus niet momenteel (dunkt mij).. en ik ken niemand met een wel-werkende-cpu-voor-dit-mobo in de buurt? Iemand een idee, kun je hem (zonder al te hoge kosten) naar een computerzaak brengen?
Ohja en nog een klein vraagje.. wat gebeurt er als je geen koelpasta gebruikt bij de installatie van een amd en toch aan de slag wil?

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
kan je de cpu niet met jumpers oid terug klokken en dan alsnog zei het op lagere snelheid er gebruik van maken?
en wat betreft de koelpasta, het kan zijn dat je cpu'tje het er behoorlijk warm van gehad heeft en mits je geen vreemde geurtjes ruikt zal het wel goed gegaan zijn denk ik

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt hem laten flashen bij een pc winkel, kan wat kosten.
Wat ook kan is het ding hotflashen (maar dat is wellicht beetje overbodig als het bord zelf nog wel gewoon werkt).

procje lenen lijkt me de beste oplossing.

• PROximity
Ik heb hem nog niet getest, omdat ik geen koelpasta heb, maar wou daar graag advies in, maar lijkt me beter om hem lekker uit te laten staan. Maar ik zat net op me laptopje braaf (wel wat laat) te kijken naar bios updates enzo, en toen kwam ik erachter dat die barton 3000+ niet ondersteund wordt standaard.

Nouja we gaan morgen wel proberen. Jumpers mbt terugclocken weet ik niet te vinden trouwens.

• cold
  • Niet online
hemm Asse dat is een beetje ver....
maar mischien een andere tweaker meer in de buurt.

2x MT v3 | EMS v149 VNS v119 BMS v113 | Home Battery Control for Home Assistant & Node-RED | M5Stack RS485 | AstraMeter as virtual CT002

• kamerplant
  • Niet online
Sommige moederborden hebben een jumper wat je systeem op de "Safe mode" zet. Dit houd in dat de FBS snelheid op een lage snelheid wordt gezet. Het kan zijn dat je CPU dan wel gaat werken, maar op een lage snelheid, voldoende om te flashen. :) Het lijkt me dat Terw_dan dat bedoeld, maar ik kan er naast zitten. :+

🌞🍃

Verwijderd

PROximity schreef op 06 september 2004 @ 20:33:
Ik heb hem nog niet getest, omdat ik geen koelpasta heb, maar wou daar graag advies in, maar lijkt me beter om hem lekker uit te laten staan. Maar ik zat net op me laptopje braaf (wel wat laat) te kijken naar bios updates enzo, en toen kwam ik erachter dat die barton 3000+ niet ondersteund wordt standaard.

Nouja we gaan morgen wel proberen. Jumpers mbt terugclocken weet ik niet te vinden trouwens.
Dit gaat wel werken alleen je moederbord ondersteunt de hogere multipliers niet waardoor je niet 3000+ haalt maar bijvoorbeeld 2600+. Ik zou het gewoon proberen, dikke kans dat het werkt.

• PROximity
Ik probeer het morgen wel even, trouwens *useraccount update> Ben inmiddels verhuist naar utrecht :+
Hopenlijk morgen aan de praat, ik laat het weten.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

DataBeest schreef op 06 september 2004 @ 20:36:
Sommige moederborden hebben een jumper wat je systeem op de "Safe mode" zet. Dit houd in dat de FBS snelheid op een lage snelheid wordt gezet. Het kan zijn dat je CPU dan wel gaat werken, maar op een lage snelheid, voldoende om te flashen. :) Het lijkt me dat Terw_dan dat bedoeld, maar ik kan er naast zitten. :+
Ik bedoelde meer de bios flashen op een andere plank en dan hierin vrotten. Zou handig kunnen zijn als er wel een ander systeem is dat wel werkt.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 08:40
Terw_Dan schreef op 06 september 2004 @ 21:02:
[...]

Ik bedoelde meer de bios flashen op een andere plank en dan hierin vrotten. Zou handig kunnen zijn als er wel een ander systeem is dat wel werkt.
Kan je beter er mee naar de winkel lopen, en daar vragen of ze willen flashen. Het nadeel van online kopen. Als het in de buurt was , kon je er even snel langs.
Anders koop je een Duron 900 of zoek je een gotter die er een heeft , koop je die.
Of bij computerzaken lief vragen?

• PROximity
Nou hij werkt nog steeds niet. Ik heb hem nu netjes geinstalleerd met de koelpasta, maar alleen de fans draaien en de lichtjes geven aan dat de cpu of damaged is of not properly installed. Iemand nog suggesties anders moet ie voor +30,- naar een computerzaak :(

Verwijderd

PROximity schreef op 07 september 2004 @ 15:11:
Nou hij werkt nog steeds niet. Ik heb hem nu netjes geinstalleerd met de koelpasta, maar alleen de fans draaien en de lichtjes geven aan dat de cpu of damaged is of not properly installed. Iemand nog suggesties anders moet ie voor +30,- naar een computerzaak :(
Niet netjes, maar processor kopen bios flashen en weer onbeschadigt terugruilen?

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
Hotflashen? in je andere pc natuurlijk. :)

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:11
Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 15:35:
[...]

Niet netjes, maar processor kopen bios flashen en weer onbeschadigt terugruilen?
En dan je koelpasta netjes eraf halen enzo? Lijkt me een hele foute oplossing. Denk dat je gewoon je nieuwe cpu erin kan zetten, hij zal alleen niet als 3000+ herkend worden. Heb je wel genoeg om ff je bios te flashen.

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-05 21:02
3000+ er in zetten. als ie hem niet pakt ff Bios resetten door los te koppelen van netspanning en biosbatterij er uit halen 15 min wachten. Bios Batterij er weer in moet ie het doen.

Mijn mobo (A7N8X-X) Pakte eerst me 2000+ niet, moest dus ook ff bios resetten

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dauthi schreef op 08 september 2004 @ 12:44:
3000+ er in zetten. als ie hem niet pakt ff Bios resetten door los te koppelen van netspanning en biosbatterij er uit halen 15 min wachten. Bios Batterij er weer in moet ie het doen.

Mijn mobo (A7N8X-X) Pakte eerst me 2000+ niet, moest dus ook ff bios resetten
idd t kan zijn dat je bios een beetje de kluts kwijt is en je huidige cpu aanspreekt als zn voorgaande XP2100 :)

404 Signature not found

Pagina: 1