Toon posts:

Gevaarlijke bios flash uitvoeren of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier nog een a7v333 mobotje liggen waarvan zo goed als zeker het bios gaar is (verschillende soorten resets al geprob. cmos met schroevendraaier .. batterij eruit.. etc etc)

Nu kan ik het PLCCtje laten hotflashen, maja dat duurt weer een tijd en is niet stoer.. zal ik het zelf doen?

Ik heb geen identiek moederboard, maar waars. wel 1 waarvan de PLCC net zo groot is namelijk 2Mbit

Dus kortom, mijn vraag is: kan en of zal ik proberen het A7V333 bios te hotflashen in het socket van mijn A7N8X-X board?

Verwijderd

Wat is je probleem met je A7V333? Grote kans dat de bios het probleem niet is. Heb zelf onlangs ook een A7V333 gehad die alleen maar de melding "system failed CPU-test" gaf. Bord had nog garantie, dus terug naar de winkel. Winkel nam niet eens de moeite om op onderzoek te gaan, maar gaf gewoon een nieuw bord. Heb ook Asus gemailed voor een nieuwe bios, maar kreeg het volgende antwoord:
Geachte heer,

Het probleem zou ook kunnen worden opgelost met:

1. Geen powerkabel aansluiten
2. CPU en koeler demonteren en verwijderen
3. CMOS batterij verwijderen (en eventueel vervangen door een nieuwe)
4. BIOS resetten dmv van jumper en enkele seconden laten zitten
5. BIOS jumper terug plaatsen
6. CPU en koeler herplaatsen
7. Batterij herplaatsen
8. Kabels weer aansluiten en PC starten. Laad BIOS setup defaults en start PC
9. BIOS naar wens instellen na 1e start-up

Indien dit ook niet werkt zal het probleem eerder in de hardware van het moederbord zitten dan in de BIOS. Indien garantie kunt U terug naar leverancier voor garantie.

Mvg,
Richard Pruim (ACH)
Wel leuk dat een medew. van Asus het heeft over een BIOS-reset met een jumper, terwijl de schroevendraaier de enige mogelijkheid is.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2004 21:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
de stappen hierboven heb ik allen geprobeerd, maar het mocht niet baten..
als je de pc aan zet, spint het fannetje een heel klein stukje (niet 1 x rond)
en verder geen kramp, heb net geprobeerd te hotflashen nav:
http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=15104

in het hierboven beschreven artikel word uitgelegd hoe je een a7n8x bios in
een a7v333 board kan flashen, ik heb het geprobeerd..

En dat ging als volgt, ik had wat draad om de chips heen gebonden om ze er
makkelijk uit te kunnen trekken, erin en eruit ging prima niets aan de hand
maar op het moment dat ik de bios uit de a7n8x trok, welke klaar met booten was
A:\ ...

Klapte het systeem, scherm ging uit en geen responce verder .. ik heb dit 2 geprobeerd... B) maar helaas zonder resultaat

Dus ik zet mijn chip weer terug om vervolgens weer mijn a7n8x board te kunnen gebruiken, en wel ja .. gewoon niet willen reageren ook dood?

Alles ff nagekeken, wat componenten los getrokken en toen deed ie het nog niet
maar na een cmos clear .. batterij eruit deed ie het gelukkig weer

-EDIT voor de duidelijkheid, wat in het artikel staat probeer ik met de chips en het board andersom ..............a7v.. in a7n..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2004 22:53 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welk programma gebruik je om te flashen?
Je zou uniflash kunnen proberen, maar dat lijkt weer niet echt compatible te zijn met Asus bordjes.

Verwijderd

Topicstarter
als je m'n 2e post had gelezen, had je kunnen weten dat de mogelijkheid tot flashen niet eens aanwezig is..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 22:52:
de stappen hierboven heb ik allen geprobeerd, maar het mocht niet baten..
als je de pc aan zet, spint het fannetje een heel klein stukje (niet 1 x rond)
Ik heb dat probleem ook gehad, bij mij lag het aan een kapotte voeding. Het lijkt me dus het beste om de computer eerst maar eens proberen op te starten met een andere voeding erin :P

Verwijderd

Ik zou dus gewoon het bord in de kliko storten. Zoals boven al uitgelegd heb ik een nauwelijks opstartende A7V333 gehad en alles geprobeerd. Asus gemaild voor een nieuwe BIOS met bovenstaande quote als antwoord. In de winkel kreeg ik een A7N8X-E Deluxe tegen bijbetaling van het prijsverschil. Kwam thuis en had met de A7N8X-E hetzelfde als TS. Teruggegaan en een nieuwe opgehaald. Deze deed hetzelfde.Heb dus 20x voeding, cpu, mem en alle andere onzin geprobeerd. Ben teruggegaan en heb weer een nieuwe gekregen. Eerst laten testen in de winkel en deze draait vlekkeloos.

Verwijderd

Topicstarter
tis een leuk boardje, gaat ie niet aan jammer dan houd het op

B)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2004 21:38 ]

Pagina: 1