[XP] 5 minuten laden na inloggen normaal?

Pagina: 1
Acties:

• sgiethoorn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 14:18
Ik heb een XP-Pro systeem met meerdere gebruikers. Nadat een gebruiker inlogt, maakt niet uit welke, duurt het nog 5 (!) minuten voordat het systeem geladen is en je daadwerkelijk aan de slag kan. Dit was direct na de installatie niet het geval en is ook pas later ontstaan. Ik heb alleen geen idee waardoor dit is gekomen.

Wat doe ik hier aan?

Specs:

Intel 1,6 mhz
256 MB geheugen
16 GB hdd
Win XP Pro SP1

Verwijderd

Al op spyware en/of virussen gescand?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Heb je SP2 al eens geprobeerd?

Krijg je nog foutmeldingen?

Meld de EventViewer nog wat?

M.a.w.: meer info is wel handig...

Virussen? Scan ze hier!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

PC zit in een netwerk? Hoe verkrijgt de PC z'n IP-adres... Lees ook dit topic, wellicht heb je wat aan de daar gegeven tips: [rml][ XP] Opstarten duurt 15 minuten, functioneert verder prima*[/rml]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
*harde schijf te vol? harde schijf stuk? dma settings eens controleren.
*kijk hoeveel tools/programma's(/virussen/spyware/...) windows laadt bij het opstarten.
*automatisch ip verkrijgen aan zonder dhcp server?

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:01

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ik heb het zelfde probleem met mijn laptop

-P4 2.8 Ghz
-512 MB DDR Ram
-Win XP Home

die laad redelijk snel.. maar zodra die in windows komt.. (vanaf moment dat k moet aanmelden)...... :| da wil je nie weten.. ook iets van 5 minuten voordat ie standaar windows dingen, Ultramon, Norton 2K4 en Samurize heeft opgestart en ik normaal aan t werk kan.

Heb al meerdere keren gechect op Spyware en virussen... maar hijs helemaal clean.. gisteren nog gedefragmenteerd en heb nog 25 GB vrij op schijf...

hoe zie je ook alweer of je hdd niet toevallig in Pio mode staat? :?
En k maak thuis en op school gebruik van DHCP, kan dat uitmaken? (maak ik op uit verschillende posts).

Bootvis wil nie echt werken hiero :'( die gaat schecken, reboot m'n schoottop... komt weer in windows, zegt dat ie bezig is en klaar is als dat schermpje verdwijnt.... krijg k de mooie windows melding of k een probleem rapport wil versturen :? dit krijg ik iedere keer =-S

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• sgiethoorn
Ik heb volledig gescand op virussen...mijn norton antivirus is ook volledig geupdate! Spyware kan dat de oorzaak zijn? ik krijg ook dagelijks mailtjes die mijn virusscanner er uit plukt als bevattend een virus!

Krijg verder geen foutmeldingen, alles werkt daarna ook prima.

PC zit ook niet in een netwerk, die topic had ik al gelezen namelijk.

Harde schijf is niet vol en ook niet stuk.

• Pogostokje
  • Laatst online: 04-05 21:56

Pogostokje

* twiet *

Check je registry, kijk wat er allemaal opstart en sloop overbodige troep er uit.
Kijk ook in je eventlog wat je computer meldt, als er een echt probleem is kan je dat daar terug vinden.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• sgiethoorn
sorry...maar waar vind ik "eventlog"?

En met check j registry bedoel je toch kijken wat er in msconfig staat?

Verwijderd

heb het zelfde probleem... nadat je je wachtwoord getypt hebt en op enter duwd moet je contrl + alt + del intoetsen.... was bij mij de oplossing :*)

• Spike_wolf

Spike_wolf

Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 20:49:
heb het zelfde probleem... nadat je je wachtwoord getypt hebt en op enter duwd moet je contrl + alt + del intoetsen.... was bij mij de oplossing :*)
K heb dit meerdere malen geprobeert maar zonder suc6 :(
Misschien dat TS er wel suc6 mee had, maar daar hebben we al ff niks van gehoord, zou graag willen weten als het hem lukt.
Ik hbe zelf nog geen oplossing voor mijn probleem gevonden ;( iemand slimme ideeën?

Humankind… be both.

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

sgiethoorn schreef op 06 september 2004 @ 20:09:
Ik heb een XP-Pro systeem met meerdere gebruikers. Nadat een gebruiker inlogt, maakt niet uit welke, duurt het nog 5 (!) minuten voordat het systeem geladen is en je daadwerkelijk aan de slag kan. Dit was direct na de installatie niet het geval en is ook pas later ontstaan. Ik heb alleen geen idee waardoor dit is gekomen.

Wat doe ik hier aan?

Specs:

Intel 1,6 mhz
256 MB geheugen
16 GB hdd
Win XP Pro SP1
Gek he als je nog niet eens 2Mhz hebt :P LOL

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

• sgiethoorn
Hmm, dat ctrl-alt-del verhaal werkt bij mij ook niet!!

Ennuh......wat een LOL, slaat nergens op......maar goed :S

• xiD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-04 11:20

xiD

12345

sgiethoorn schreef op 11 september 2004 @ 17:08:

Ennuh......wat een LOL, slaat nergens op......maar goed :S
offtopic:
8)7 8)7 8)7 het moete vrijwel zeker Ghz zijn

67890

• Ives
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-02 16:46
Ik heb net hetzelfde probleem, de aldi pc uit 2002 doet er dikwijls zelfs langer dan 5 minuten over om op te starten, dit was in het begin ook niet het geval. De specs: 1.99 Ghz, 256 Mb ram, 80 Gb HD en nog 25 Gb vrij. Iemand tips??

Verwijderd

Je pc start waarschijnlijk allemaal overbodige programma's op. Die moet je dan ff instellen dat ze niet opstarten zodra je aanmeld. En anders windows helemaal opnieuw installeren, dat werkt altijd :P

• Ives
De pc start geen overbodige programma's op ( ik heb msconfig uitgevonden :P), en ik was al bang dat windows opnieuw installeren de enige oplossing was, maar dan moet ik eerst nog een harde schijf vinden om een gemakkelijkere backup te maken van mijn documenten, video's en mp3's.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

sgiethoorn schreef op 06 september 2004 @ 20:09:

Intel 1,6 mhz
256 MB geheugen
16 GB hdd
Win XP Pro SP1
Niet zo vreemd dan ;)

Ik zou zeggen, probeer bootvis eens, misschien dat het bij jou wel werkt.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Ja en om windows xp prof te draaien heb je denk ik wel een snellere bak nodig, of sowieso extra geheugen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 09:53:
Ja en om windows xp prof te draaien heb je denk ik wel een snellere bak nodig, of sowieso extra geheugen.
ik draai ook winxp pro op een 2 Ghz met 256 mb geheugen... werkt perfect :)
en op een 400 mhz en 128 mb geheugen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2004 19:11 ]

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:10

chromeeh

the Gnome

Heb je ook al gekeken hoe groot het profiel is wat je probeert te laden :?
(Te vinden onder gebruikers op het config scherm)
Want als de user een profile heeft van xxx Mb dan duurt het ook erg lang :/
(Als degene bijv. op z'n desktop een deel van z'n divx collectie bewaart o.i.d)

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

Wat zijn de instellingen van Norton..?

Staat hibernate aan?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2004 11:21 ]

• Ives
chromeeh schreef op 12 september 2004 @ 11:05:
Heb je ook al gekeken hoe groot het profiel is wat je probeert te laden :?
(Te vinden onder gebruikers op het config scherm)
Want als de user een profile heeft van xxx Mb dan duurt het ook erg lang :/
(Als degene bijv. op z'n desktop een deel van z'n divx collectie bewaart o.i.d)
Sorry, maar ik kan dat niet vinden, ik heb de home edition, maar bij gebruikersaccounts onder configuratiescherm staat dat er niet tussen.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:52
Ives schreef op 12 september 2004 @ 11:41:
[...]

Sorry, maar ik kan dat niet vinden, ik heb de home edition, maar bij gebruikersaccounts onder configuratiescherm staat dat er niet tussen.
Rechtermuisknop op Deze Computer, kies dan eigenschappen, ga naar het tabblad Geavanceerd en kies dan Gebruikersprofielen.

Start,uitvoeren, msconfig en dan enter ga naar het tabblad Opstarten, zie je hier nogal wat regels staan of...?
Ook heeft Microsoft een regclean tooltje uitgebracht wat je zou kunnen proberen.
Zoek gewoon even op google naar Microsoft regclean en dan moet het wel goed komen.

Verwijderd

ik zou een ander regclean tooltje proberen. Uit http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;299958:
MORE INFORMATION
The RegClean utility is no longer supported and has been removed from all Microsoft download sites.

maar d'r zijn zat andere tooltjes te vinden die hetzelfde doen.

• constantino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08-2022
Ik heb bij iemand thuis gezien dat ALS de ADSL modem aan stond, xp er 5min overdeed om vanaf inloggen tot desktop te komen, het bleek dus te liggen aan norton (een veel te zware virusscanneer naar mijn mening), zonder die norton of zonder adsl modem was het wel snel geladen. En dat was een XP2000+ met 768mb ram enzo.

• Ives
Dedankt, The_dart, nu heb ik de oorzaak gevonden(mijn gebruikersprofiel was 1.67 Gb :+ ), nu volgt het volgende probleem: hoe los ik dat op? Een nieuwe beheerders-account aanmaken en "mijn documenten" kopiëren naar de "mijn documenten" van de nieuwe account, en dan deze account verwijderen? Iemand betere suggesties?

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Begin eens met je temp in je profiel en iexplore historie te wissen

Grutte Pier fansels

• Ives
Geschiedenis gewist, temp map gewist, maar geen resultaat, nog altijd evenveel Gb

Verwijderd

verwijder account en maak een nieuwe aan

Verwijderd

zorg dat verborgen mappen aanstaan en kijk met iets als treesize welke map zo groot is.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Yup The_dart, ook mijn probleem... zie hier dat mijn account......roffel roffel roffel roffel.... 3,03GB is!!! :+

Okay, maar hoe gaan we dit verkleinen?
Waar kan in hemelsnaam zo veel meuk zitten?
op mijn desktop staan alleen (een hoop) snelkoppelingen en een map met 10 tot 15 MP3tjes die ik nog moet uizoeken... verder niks... en in c:/documents and settings/[hier mijn naam invullen]/ kan ik ook niks vinden dat zo groot is, ook nie in de verborgen mappen (application data en local settings enzo)

--------------------------------------------------------------------------------------
gevonden.....
mijn Mijn Documenten map was 13 GB, dus leek me nie dat ie daar naar keek, toch maar eens gekeken wrm die zo groot was.. aangezien k op m'n laptop helemaal nie zoveel meuk heb staan... bleek nou, de map MijnMuziek was precies 3,03 GB.... was nog een back up van wat zooi van een van m'n andere PCs O-)
die weg geflikkerd en mijn profiel is nog maar 9,nogwat MB :*)

Thanks The_dart O+

edit:

Streepjes streep ingekort :+ stonden 3 streepjes op de volgende regel |:(

[ Voor 107% gewijzigd door Spike_wolf op 12-09-2004 19:21 ]

Humankind… be both.

Verwijderd

After Symantec's automatic install of January 5, 2004 "Symantec NetRecon Security Update 12" your computer slows to a crawl or programs just seem to stop. The problem is caused by the 1/5/04 Norton Virus Update that enables the option of Office plug-in. To resolve this, simply open Norton Antivirus -> select Option -> Miscellaneous -> uncheck the box on "Office plug-in". Everything should be back to normal.

• sgiethoorn
Verwijderd schreef op 12 september 2004 @ 11:20:
Wat zijn de instellingen van Norton..?

Staat hibernate aan?

• sgiethoorn
Ik heb de Nederlandstalige versie....wat is hibernate?
Pagina: 1