Toon posts:

Maximaal 50% proccesor snelheid benut

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik een film van AVI omzet naar SVCD wil ik dat dit lekker snel draait, echter wanneer ik in m'n taakbeheer kijk, wordt er maar 50% van me proccesor gebruikt voor die aplicatie, de overige 49% die niet wordt gebruikt is "niet actief"

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de volle capaciteit wordt gebruikt?

specs:, zie Signature (niet de g4)

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 00:42

RSpliet

*blink*

Denk dat SVCD Single-threaded is. Die gebruikt dus maar 1 van je processors. Denk ook niet dat ze daar snel wat aan zullen doen, aangezien dual processors niet echt mainstream zijn. Voordeel kan zijn (ligt aan de software) dat je 2 films tegelijk naar avi om kan zetten in de zelfde tijd, maar ik zeg al, ligt eraan of die toepassing ook processor 2 wilt gebruiken, en dat denk ik niet zo gauw.

[ Voor 4% gewijzigd door RSpliet op 06-09-2004 20:07 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-08 19:01
het is kennelijk een singel thredded programma, en door de ht (hyper thredding) dat je P4 heeft zie windows 2 processoren terwijl dit er eigelijk maar 1 is. Die andere dat zouden de inactive delen van je processor zijn. Die kunnen alleen gebruikt worden als de software speciaal is geschreven om meerdere threds (taken) tegelijk uit te voeren.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Verwijderd

Topicstarter
Seven of Nine schreef op 06 september 2004 @ 20:07:
Denk dat SVCD Single-threaded is. Die gebruikt dus maar 1 van je processors. Denk ook niet dat ze daar snel wat aan zullen doen, aangezien dual processors niet echt mainstream zijn. Voordeel kan zijn (ligt aan de software) dat je 2 films tegelijk naar avi om kan zetten in de zelfde tijd, maar ik zeg al, ligt eraan of die toepassing ook processor 2 wilt gebruiken, en dat denk ik niet zo gauw.
als ik meerdere films tegelijk doe dan zie ik het idd wel oplopen richting de 80%, maar de 99% haal ik alleen met Distributed Folding.

Verwijderd

Topicstarter
martijn_tje schreef op 06 september 2004 @ 20:11:
het is kennelijk een singel thredded programma, en door de ht (hyper thredding) dat je P4 heeft zie windows 2 processoren terwijl dit er eigelijk maar 1 is. Die andere dat zouden de inactive delen van je processor zijn. Die kunnen alleen gebruikt worden als de software speciaal is geschreven om meerdere threds (taken) tegelijk uit te voeren.
Dus een 3Ghz zonder HT is sneller wanneer je dit soort programma's gebruikt ?

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 20:12:
[...]

Dus een 3Ghz zonder HT is sneller wanneer je dit soort programma's gebruikt ?
in feite wel jah. Maar heb jij een dual p4? dat bestaat toch niet? Of bedoel je 1 p4 met hypertreading?? beetje onduidelijk 8)7 Of het ligt aan mij :P

[ Voor 16% gewijzigd door Satch op 06-09-2004 20:39 ]

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
in feite wel jah. Maar heb jij een dual p4? dat bestaat toch niet? Of bedoel je 1 p4 met hypertreading?? beetje onduidelijk Of het ligt aan mij
en door de ht (hyper thredding) dat je P4 heeft zie windows 2 processoren terwijl dit er eigelijk maar 1 is.[/b])
Nee, geen dual
ja, wel slecht gespelt :P

*nee, dit is geen flamebait en als je dislect bent moet je je dit al helemaal niet aantrekken

[ Voor 41% gewijzigd door Pakjebakmeel op 06-09-2004 20:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
metal14 schreef op 06 september 2004 @ 20:35:
[...]

in feite wel jah. Maar heb jij een dual p4? dat bestaat toch niet? Of bedoel je 1 p4 met hypertreading?? beetje onduidelijk 8)7 Of het ligt aan mij :P
ligt aan mij 8)7

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gebruik gewoon een goed applicatie :) En nee, in dit soort gevallen een 3GHz zonder HT is beslist niet sneller dan een 3GHz met HT. Ze zijn exact even snel. Alleen kun je met dankzij HT ietwat soepeler tegelijkertijd met andere applicaties aan de gang gaan, omdat je CPU power over hebt (niet denderend veel, maar het is iets, 10% à 30%).

En oh ja, een Dual P4 bestaat weldegelijk. Ze worden alleen "Xeon" genoemd ;)

[ Voor 11% gewijzigd door BalusC op 06-09-2004 21:18 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20
Windows geeft zo'n HT cpu grafisch hetzelfde weer als waren het twee cpu's waardoor iemand al snel kan denken dat bij een weergave van 50% load slechts de helft v.d. processor wordt gebruikt: dit is _niet_ het geval, sterker, de cpu staat in feite maximaal z'n werk te doen. De grap is namelijk dat één zo'n zware thread nooit álle resources v.d. cpu tegelijk gebruikt; HT is er voor om de ongebruikte resources aan te kunnen wenden voor een andere thread (en deze overgebleven resources staan zeker niet gelijk aan de helft van de cpu's capaciteiten). Draai voor de grap hetzelfde proces met HT uitgeschakeld, je zult zien dat de cpu 100% wordt gebruikt en als je de tijd meet van beide situaties zul je ook zien dat het niet twee maal zo langzaam of snel gaat (waarschijnlijk maakt het geen donder uit) :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1