Toon posts:

Wegvallende internet verbinding, upstream powerlevel 58 dbmv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem, mijn verbinding valt steeds weg. Dit gebeurd al zeker een half jaar, de oorzaak is ook al langer bekend. Mijn upstream powerlevel is op dit moment 58 dbmv, zie screenshot --> http://members.home.nl/t....gnaal%206%20september.JPG

Normaal gesproken valt mijn internet verbinding in zo'n gevallen om de paar minuten-uren uit.

Er is al 3 keer een monteur langsgeweest, die hebben telkens dingen gemeten en bijgesteld in 2 verschillende cai-kasten. Ze stellen steeds het signaal bij, dit wordt dan bijvoorbeeld 51 dbmv. Alles lijkt in orde, monteur vertrekt en meteen de volgende dag is het signaal weer 58 dbmv.

Ik heb veel problemen ondervonden met de @home helpdesk, het heeft minstens 2 maanden geduurd voordat ik niet meer werd afgescheept met standaard oplossingen, zoals trek het modem 30 minuten uit en steek het daarna weer in.

Ik heb er niet veel vertrouwen in dat het probleem nog opgelost gaat worden.

Iemand van jullie nog tips, idee's?

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar zo hoort het eruit te zien als je een werkende verbinding hebt:

Afbeeldingslocatie: http://zooi.erik1.nl/athomesignal.png

Als ik jou was zou ik weer een monteur langs laten komen en dan je probleem gewoon uitleggen, gewoon dit stuk letterlijk oplezen ofzo :P
Er is al 3 keer een monteur langsgeweest, die hebben telkens dingen gemeten en bijgesteld in 2 verschillende cai-kasten. Ze stellen steeds het signaal bij, dit wordt dan bijvoorbeeld 51 dbmv. Alles lijkt in orde, monteur vertrekt en meteen de volgende dag is het signaal weer 58 dbmv.

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:48
bij mij motorola surfmodem is het ook gewoon 58 dBmV

Upstream Value
Channel ID 7
Frequency 24000000 Hz Ranged

Power Level 58 dBmV

en kheb nergens last van...

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Die 58 dBmV is prima, daar ligt de oorzaak volgens mij niet.

De vraag is: als jouw verbinding wegvalt, gaat je modem dan ook offline? Zo wel, dan zou ik toch een monteur eisen en vragen of ze je modem niet gewoon kunnen omruilen. Vertel duidelijk dat het de vorige 2 keren niet geholpen heeft. Zo niet, dan ben ik geneigd de oorzaak bij de UTP-kabel of op de pc te zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
jah, wanneer mijn verbinding wegvalt is het modem niet meer te bereiken op 192.168.100.1

• Cade_Foster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10-2022
Ik heb presies hetzelfde probleem. Bij mij is ook al een keer een monteur langsgekomen. Hij vertelde mij toen dat de powerlevel waarde op 48 moest staan. Als bij mij de verbinding wegvalt dan zie ik dat die waarde afwijkend is. Hij spring van 11 naar 58. Het bellen van de helpdesk heb ik inmiddels opgegeven want hun kunnen op dat moment toch niks doen. Ze beloven een monteur langs te sturen en de volgende dag bellen ze weer dat alles is opgelost en dat de monteur niet langs zal komen. En dan 's avond valt de verbinding weer weg. Soms een paar minuten en soms een hele avond. Ik word er echt moe van.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Cade_Foster schreef op 07 september 2004 @ 13:37:
Ze beloven een monteur langs te sturen en de volgende dag bellen ze weer dat alles is opgelost en dat de monteur niet langs zal komen. En dan 's avond valt de verbinding weer weg.
Dat moet je hèn vertellen, niet ons! Als ze de volgende dag bellen om te melden dat de monteur niet hoeft te komen moet jij zeggen: "Jah maar straks valt de verbinding toch weer weg, de boel is gewoon instabiel! Jullie hebben de monteur al vaker afgebeld en 's avonds vliegt ie dan weer offline!" Dan komt de monteur gewoon hoor. Ik zie 't probleem niet zo.

Ook als de monteur langskomt moet je duidelijk uitleggen hoe 't is gegaan. Als de monteur hoort dat het al de 3e keer is dat er iemand langskomt zal hij ook eerder besluiten de modem om te ruilen, lijkt mij.

[ Voor 17% gewijzigd door Bergen op 07-09-2004 13:42 ]

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Ik heb vorige week hetzelfde gehad met mn @home kabel. Ik had elk uur gemiddeld 10 minuten verbinding, niet prettig dus. Lag ook aan te hevig fluctuerende powerlevel, volgens mij ook alleen in de upstream.

Na 1 telefoontje kwam er een monteur langs, hij heeft van alles doorgemeten, ook in het kastje op straat. Daar kon hij meten dat er iets niet goed zat met de 'koppeling' van het kabelsignaal op straat naar mijn huis. Dat is de kabel die via een gootje langs de gevel van het huis loopt (tenminste hier dus).

Gistermiddag is er een andere monteur langsgeweest om de koppeling te vervangen, en voila: een stabiele verbinding, hij is er niet meer uitgeklapt. (ff afkloppen).

Het enige nu nog is dat ik volgens mij (tijdelijk?) gecapt ben. Ik had altijd de volledige snelheid van @home (500k down, 56k up), maar dat is nu 360k down. 14 up. Dat moet nog even gefixed worden dus. maar verder ben ik tevreden met een stabiele verbinding.

Ik hoop dat je wat met dit verhaal kan. :)

edit: modem = motorola

[ Voor 3% gewijzigd door zwippie op 07-09-2004 21:15 ]

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• Cade_Foster
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10-2022
Bergen schreef op 07 september 2004 @ 13:41:
[...]
Ook als de monteur langskomt moet je duidelijk uitleggen hoe 't is gegaan. Als de monteur hoort dat het al de 3e keer is dat er iemand langskomt zal hij ook eerder besluiten de modem om te ruilen, lijkt mij.
Mijn modem is al een keer omgeruild en de monteur had de vorige keer een filter in de wijkkast vervangen? nu is het wel iets beter geworden maar nog zeker 2 keer per week valt de verbinding weg. Ik ben niet de enige in de buurt. 2 maten van mij hebben het ook, hun hebben ook motorola en een andere maat van mij heeft nog een com21 en hij heeft nooit een storing. Is het DOCSIS netwerk zo slecht? of heb ik gewoon pech.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Cade_Foster schreef op 07 september 2004 @ 17:10:
[...]

Mijn modem is al een keer omgeruild en de monteur had de vorige keer een filter in de wijkkast vervangen? nu is het wel iets beter geworden maar nog zeker 2 keer per week valt de verbinding weg. Ik ben niet de enige in de buurt. 2 maten van mij hebben het ook, hun hebben ook motorola en een andere maat van mij heeft nog een com21 en hij heeft nooit een storing. Is het DOCSIS netwerk zo slecht? of heb ik gewoon pech.
"Pech" heb je als er iets is gebeurd wat niet terug te draaien is, maar dit is best op te lossen. (Alles kan worden opgelost toch?) Er moet gewoon opnieuw naar gekeken worden. 2 keer uitval per jaar zou mogen maar 2 keer per week hoort gewoon niet zo.

[ Voor 4% gewijzigd door Bergen op 08-09-2004 00:57 ]

Pagina: 1