Toon posts:

Creative P680 luidsprekers en purperen waas op beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag kocht ik mij een creative P380 geluidssetje (1 bass en 2 kleine luidsprekers).
Onmiddellijk verscheen aan de kant van de bass luidspreker een purperen waas in mijn scherm.
Als ik deze luidspreker nu voor mijn scherm beweeg gaat die purperen waas met de luidspreker mee.
Alleen als ik deze rechtsachter plaats met de woofer naar de zijkant zijn de kleuren op mijn scherm oké.
Op elke andere plaats geeft deze dus die waas.

Ik nam toen de grote luidspreker en zette hem in een andere kamer, liet gewoon de kleine luidsprekers staan en trok de stekker uit en de waas verscheen terug!!!

Nu staat hij rechtsachter en alle kleuren zijn goed;
maar wat is dit? Kan dit kwaad voor mijn scherm (19 " proview)?

Verwijderd

1. Dat is dus het magnetische veld van je speakertjes, geeft dus aan dat OF je monitor is niet helemaal goed afgeschermd, OF (en dat is nog erger) je PC-speakertjes zijn niet goed afgeschermd.

2. Ja! Het kan kwaad voor je monitor!

Tip: zet je speakertjes 30 cm van je mon (inddien mogelijk) (BoKKo heeft eens een schoolbord wisser op een mon zien hangen....was voorgoed paars...)

[quote:] Als ik deze luidspreker nu voor mijn scherm beweeg gaat die purperen waas met de luidspreker mee. [/quote] |:( |:(

Ik hoop dat je scherm nog heel is, BoKKo heeft ook ooit de P380 voor mams gekocht...verkast naar zolder, omdat het paars voor haar ogen werd... B)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2004 19:39 . Reden: eigen ervaing added ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan de speakers niet verder plaatsen.
Nu is er geen waas doordat de grote bass speaker rechts naast het scherm staat, aan de achterzijde.
Enkel als ik die verplaats, komt die waas.
Nu is die er niet.
Ik neem aan dat dit dan ook geen probleem vormt?
Aangezien ik maar sporadisch met luidsprekers surf/ speel en voor de rest een hoofdtelefoon gebruik, volstaat het om de stekker uit te trekken?

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Nee het gaat om de permanente magneet die erin zit, bij de sattalieten is die wel afgeschermd, bij de subwoofer meestal niet. Deze moet je ook gewoon op de grond zetten en niet naast je scherm want dan krijg je inderdaad afbuiging van de electronen wat voor vreemde kleuren zorgt. Hou de subwoofer uit de buurt van de monitor en Degauss de monitor even.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

Topicstarter
Thnx,

Op de verpakking staat dat de luidsprekers magnetisch afgeschermd zijn.
Nuja,
Ik heb nu geen verkleuring of vervorming.
Is dit in orde of kan na (lange) tijd er toch onmerkbaar schade komen aan mijn monitor?

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 17:18

Boekster

Naimoholic

Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 21:08:
Thnx,

Op de verpakking staat dat de luidsprekers magnetisch afgeschermd zijn.
Nuja,
Ik heb nu geen verkleuring of vervorming.
Is dit in orde of kan na (lange) tijd er toch onmerkbaar schade komen aan mijn monitor?
Afschermen doen ze alleen bij de satelieten. Er zijn ook niet veel mensen die de sub op een bureau neerzetten ivm trillingen :) . Het werkt niet lekker als je een continue dreun in je bureau hebt :P .

Gewoon de sub even op de grond zetten dus, dan is het probleem opgelost. Inderdaad nog even degaussen.

Music Addicted

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:51

voodooless

Sound is no voodoo!

Als degaussen niet helemaal helpt, gewoon ff helemaal uitzetten, liefst de stekker eruit trekken. Na een half uur is het meeste al weer verdwenen ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

M M heeft gelijk, een maat van me had ook zn Sub op tafel staan (ivm gezeur ouders, begrijpelijk :Y) ) maar de Trinitrondraden trilde wel vrolijk mee! :7

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 13:30
deepspace schreef op 06 september 2004 @ 21:22:
Als degaussen niet helemaal helpt, gewoon ff helemaal uitzetten, liefst de stekker eruit trekken. Na een half uur is het meeste al weer verdwenen ;)
Nope... Verdwijnt niet zomaar vanzelf. Aan en uitzetten werkt alleen tegen deze effecten omdat de degauss coil dan in springt. Bij TVs is dit ook de enige manier om de degauss in te zetten, en je moet een 15-30 minuten wachten nadat je de degauss gebruikt hebt voordat ie weer een keer echt goed in werking wil treden (die dingen hebben traditioneel een thermische cutoff, ze gaan totdat ze te warm worden, en dus niet nog eens als ze nog warm zijn en je zet 'm aan en uit.

Maarre, met zo'n minisubje zal je het heel moeilijk vinden om de buis permanent te beschadigen. De permanente beschadiging die je kan veroorzaken met een magneet die sterk genoeg is het lostrekken van de shadowmask, en dan zie je wel meer dan alleen een beetje een paarse waas kwa kleurendistortion.
Pagina: 1