Maxtor Onetouch IEEE 1394 wilt formatteren.

Pagina: 1
Acties:

• Radjesh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-01 09:57
Hallo,

Ik kreeg net door mijn pa een Maxtor Onetouch IEEE 1394 in mijn handen gedrukt. Nu is het probleem dat hij als ik hem wil benaderen in windows, dat ie gelijk een melding geeft dat hij geformateerd moet worden.

Dat wil ik helemaal niet, want de data die erop staat moet blijven, en ik heb dat tooltje van Maxtor gedownload om er ff naar te kijken.

Na het booten start dat programma op, maar hij kan die schijf niet benaderen ( waarschijnlijk geen firewire drivers ).

Hoe moet ik hem nu benaderen? Want de gegevens wil ik nog wel hebben :)

Niet

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik denk dat de MBR van die drive nogal vernaggeld is.
Kun je evt vanuit de recovery console die schijf benaderen. Want blijkbaar is je partitie beetje f*cked up en wil hij hierom formatteren.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
als windows het filesystem van een partitie niet (goed) herkent vraagt hij altijd om te formatteren.
Doe dit voorlopig niet, je data is dan naar de maantjes. Werkt dat ding misschien op een andere pc wel probleemloos?

• Radjesh
Terw_Dan schreef op 06 september 2004 @ 20:01:
Ik denk dat de MBR van die drive nogal vernaggeld is.
Kun je evt vanuit de recovery console die schijf benaderen. Want blijkbaar is je partitie beetje f*cked up en wil hij hierom formatteren.
jup met Testdisk - data recovery herkent hij de schijf wel... Maar snap alleen niet zo veel van dat programma. Ik moet dus de MBR fixen :)

Niet

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Radjesh schreef op 06 september 2004 @ 20:06:
[...]

jup met Testdisk - data recovery herkent hij de schijf wel... Maar snap alleen niet zo veel van dat programma. Ik moet dus de MBR fixen :)
Ik vermoed dat het ding daar idd op blijft steken.

• Radjesh
The_Stickie schreef op 06 september 2004 @ 20:05:
als windows het filesystem van een partitie niet (goed) herkent vraagt hij altijd om te formatteren.
Doe dit voorlopig niet, je data is dan naar de maantjes. Werkt dat ding misschien op een andere pc wel probleemloos?
heb maar 1 pc met een firewire poort in huis 8)7

Op die schijf zit iig een fat32 partitie

Niet

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-03 17:13
Probeer eens met een datarecovery programma, bvb getdataback. Lijkt mij enige mogelijke oplossing.

• the_stickie
partition magic (wel commerciële software) starten; veel kans ziet hij de partitie en stelt ie voor de boel te repareren :)

• Radjesh
The_Stickie schreef op 06 september 2004 @ 20:49:
partition magic (wel commerciële software) starten; veel kans ziet hij de partitie en stelt ie voor de boel te repareren :)
Hij herkend hem idd ,

Local Disk G: Unformatted 156.319.9 MB
(*) Unallocated 7,8

Status : None ( alle twee).
Primary alle2

wat moet ik nu doen :)
Als ik hem convert hou ik me data dan?

Niet

• the_stickie
hij stelt niet uit zichzelf voor de partitie te repareren? En hij geeft ook niet aan dat ie hem herkent als FAT32? laat het maar over aan een recovery-tool; je filesystem is naar de haaien!
btw: ik ga er vanuit dat je XP gebruikt? Indien niet zou het wel eens aan de ondersteuning van je OS kunnen liggen.

• Radjesh
The_Stickie schreef op 06 september 2004 @ 21:06:
hij stelt niet uit zichzelf voor de partitie te repareren? En hij geeft ook niet aan dat ie hem herkent als FAT32? laat het maar over aan een recovery-tool; je filesystem is naar de haaien!
btw: ik ga er vanuit dat je XP gebruikt? Indien niet zou het wel eens aan de ondersteuning van je OS kunnen liggen.
jup gebruik winxp :)

Nu zoeken naar een recovery tool :D Maar als ik die 2 partities convert blijf me data dan bestaan?

[ Voor 7% gewijzigd door Radjesh op 06-09-2004 21:22 ]

Niet

Pagina: 1