Logitech toetsenbord vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Bellsofwar
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-04 19:37
Onlangs heb ik een Ultra X toetsenbord aangeschaft (die ene die op een notebook toetsenbord llijkt). Dit is een ps/2 toetsenbord. Alleen...een dag erna was mijn ps/2 poort kapot. Dit komt niet door mijn toetsenbord, maar door een power peak, ik woon in een nieuwe wijk, dan wil dit zich nog weleens voordoen.

Maar ok, geen probleem, ik koop dus een p2/s to usb converter van Ednet (mediamarkt €19). Deze converter werkt goed, maar opeens stopt mijn t-bord ermee, of het blijft vastzitten waardoor je de hele tijd bijv dit krijgt: tttttttttttttttt
ok, ik heb dus logitech gemaild en gevraagd hoe dit kan. Zij zeggen dit soort converters vanwege signal interference niet te ondersteunen.

Nu heb ik dus 2 vragen:

- Wie heeft een converter aangesloten op een Logitech t-bord en geen problemen met dit apparaar of juist wel? Het zou toch aan de compatibiliteit kunnen liggen dan.

- Wie weet of het misschien niet aan mijn mobo of wat dan ook kan liggen en hoe het probleem dus verholpen kan worden. Alle andere usb apparaten werken prima. Ik heb het t-bord met zowel Linux Redhat als Windows XP gebruikt. Bij allebei hetzelfde probleem. Op dit moment zit ik een uur achter mn pc, geen probleem...nog. In ieder geval, ik heb alle apparaten die ik heb afzonderlijk getest, waarbij dit t-bord als enige problemen geeft.

Ideeen iemand? B)

sys specs:

AMD Athlon XP 2600+
Ati Radeon 9800 pro 256
Asus A7N8x-x
Windows XP/Linux Redhat
Logitech muis (doet het wel prima met die converter, maar is usb, dus met ps/2 to usb converter)

Verwijderd

Kun je niet via je verzekering of iets dergelijks een nieuw moederbord krijgen?

Dat lijkt me handiger dan met kunst-en-vliegwerk toch dat toetsenbord te blijven gebruiken op een toch al (gedeeltelijk) kapot moederbord. (Ik zou iets dat gedeeltelijk kapot is simpelweg niet meer in mijn kast willen hebben.)