[E-tech router] Portmappings werken niet

Pagina: 1
Acties:

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Hey,

Bij een vriend heb ik een aantal portmappings gemaakt op z'n standaard E-tech router om bepaalde programma's of functies daarvan goed te kunnen gebruiken. Het probleem is dat de portmappings helemaal niet werken. Ook als ik zijn IP scan, zijn alle poorten dicht/stealth terwijl die open moeten staan. Het enige wat ik kan bedenken is dat de DHCP functie die enabled staat op de router voor problemen met portmappings zorgt. Kan iemand dit bevestigen? Ik heb de router al eens gerest en de firmware ervan ge-upgrade.

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 13:38

XiN-eViL

kzie-nie-veel

InSPiRE schreef op 06 september 2004 @ 19:25:
Hey,

Bij een vriend heb ik een aantal portmappings gemaakt op z'n standaard E-tech router om bepaalde programma's of functies daarvan goed te kunnen gebruiken. Het probleem is dat de portmappings helemaal niet werken. Ook als ik zijn IP scan, zijn alle poorten dicht/stealth terwijl die open moeten staan. Het enige wat ik kan bedenken is dat de DHCP functie die enabled staat op de router voor problemen met portmappings zorgt. Kan iemand dit bevestigen? Ik heb de router al eens gerest en de firmware ervan ge-upgrade.
Waarschijnlijk stomme vraag, maar toch: ben je niet vergeten op 'save settings' te klikken :?

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Pinobigbird

doesn't share food!

Draait er niet een softwarematige firewall die de poorten op stealth zet?

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
DHCP kan alleen een probleem geven als de lease tijd verloopt en daarna het ip adres aan een andere pc wordt weggeven, zodat je server een ander ip toegewezen krijgt. Op dat moment klopt het doeladres van je portmaps niet meer natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Voutloos op 06-09-2004 19:34 ]

{signature}

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
XiN-eViL schreef op 06 september 2004 @ 19:29:
[...]

Waarschijnlijk stomme vraag, maar toch: ben je niet vergeten op 'save settings' te klikken :?
Settings zijn saved, dus dat is het niet. ;)
Pinobigbird schreef op 06 september 2004 @ 19:30:
Draait er niet een softwarematige firewall die de poorten op stealth zet?
Volgens mij niet nee.
Voutloos schreef op 06 september 2004 @ 19:33:
DHCP kan alleen een probleem geven als de lease tijd verloopt en daarna het ip adres aan een andere pc wordt weggeven, zodat je server een ander ip toegewezen krijgt. Op dat moment klopt het doeladres van je portmaps niet meer natuurlijk.
Leasetijd is daarvoor te lang, heb ik ook gechecked.