Toon posts:

[mobo] probleem met system pannel connectors

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo daar

Ik heb vandaag een nieuw moederbord gekocht, en die gaat in m'n oude kast (hij is zo'n 3 jaar oud.
ik ging de system pannel connectortjes aansluiten maar toen stuitte ik op een probleem... In het boekje van mijn moederbord (een asus A7V8X-X) staan de volgende termen..

Power LED
IDE_LED
SMI Lead
Reset SW
ATX power switch
Speaker connector

en op de connectortjes op mijn moederbord staan de volgende termen

M/B SW
Turbo LED
2 losse waar niks op staat
HDD LED
POWER LED

Alleen power LED komt overeen, hoe weet ik dan waar ik die andere connectors moet doen?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik neem aan dat je met dat 2e lijstje bedoelt wat op de draadjes van je kast staat...

Maar goed, de hdd led == ide led en de m/b switch == ATX power switch.
Kan je mischien de draadjes goed volgen? Dan weet je welke van die 2 losse je reset switch is.

{signature}

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

De A7V8X-X heeft ook een HDD Led, die zit óf onder de PowerLed, óf boven dat system panel connector gebeuren zitten nog 2 pennetjes en dan moet hij daar op (plus onderaan).
edit: De IDE Led dus 8)7

- M/B Switch is ATX Power switch
- Speaker connector is altijd 4 pins met 2 draadjes
- 2 losse weten wij natuurlijk ook niet zonder omschrijving

[ Voor 4% gewijzigd door dreeke op 06-09-2004 19:28 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu alleen nog het kabeltje met turbo LED over en die twee losse...

Alle kabeltjes gaan naar de LEDS en de power en resetknop enzo en alleen die 2 losse gaan naar een soort..... speaker achtig ding, dat zit aan de want van m'n kast. Zou get kunnen dat daar die piepjes uit komen ofzo?

Dus Turbo LED heb ik over en die 2 losse die naar een soort speaker gaan.
ik denk dus dat die 2 losse op 2 van die 4 speaker pinnetjes moeten.
Alleen die turbo LED...

Kan het kwaad als ik met die draadjes die ik over heb wat gaan zitten? expirimenteren

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2004 19:45 ]

• Voutloos
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 19:39:
Alle kabeltjes gaan naar de LEDS en de power en resetknop enzo en alleen die 2 losse gaan naar een soort..... speaker achtig ding, dat zit aan de want van m'n kast. Zou get kunnen dat daar die piepjes uit komen ofzo?
Volledig correct. :)

En verder zit er duidelijk geen turbo functie op de a7v8x, zoals we die af en toe langs zagen komen een paar jaar terug.

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
ok weet genoeg denk ik.... met die 2 losse ga ik nog wel wat kloten op die 4 speaker pinnetjes, dat kan denk ik geen kwaad...

Bedankt voor de hulp, nu kan ik snel m'n nieuwe pc testen... (want ik heb nog meer zooi gekocht dan alleen een moederbord)

Verwijderd

Voutloos schreef op 06 september 2004 @ 19:27:
Dan weet je welke van die 2 losse je reset switch is.
Reset switch zijn ook 2 draadjes + en - :)

Verwijderd

Topicstarter
Gelukkig heb ik dit topic weer gevonden, ik heb namelijk weer hetzelfde probleem... en kijken in het boekje van m'n heeft weinig geholpen...want dit is nogal een oude kast.
Ik wil niet gaan zitten kloten want dan ben ik bang dat ik iets sloop...Kan ik iets slopen door die laatste paar te gokken?

Op PIN 1 heb ik nog

SMI
POW-ON

en op PIN 2 alleen nog

SP LED

en op de kabeltjes die ik nog over heb staat:
SB/SW = die moet dan op ???
Turbo LED = moet op??
en een Rode en een Zwarte in elkaar gedraait= die moet dan op??

• Voutloos
  • Niet online
Voor wat betreft de Turbo LED had ik al het antwoord gegeven:
Voutloos schreef op maandag 06 september 2004 @ 19:44:
En verder zit er duidelijk geen turbo functie op de a7v8x, zoals we die af en toe langs zagen komen een paar jaar terug.
Die led hoort bij een inmiddels niet meer aanwezige feature. Overigens zal het ws gewoon een standaard LEDje zijn, dus als je ooit ergens een LED extra op aan kan sluiten (bv een PCI IDE controller) kan je gewoon deze LED gebruiken. En anders boeien overbodige LEDs op je kast sowieso niet voor je systeem. :)

offtopic:
En je topics vinden is makkelijk, gewoon op je naam klikken, zo groot is die lijst bij jou nog niet ;) Of je id/nick invullen bij de search als topicstarter en vervolgens alleen zoeken in PMG

{signature}

Pagina: 1