Toon posts:

[Toshiba Portege 7200] Accu ineens van 60% naar 3%?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort ben ik een trotse bezitter van een toshiba portege 7200, maar nu heb ik 1 probleem:

Als ik op accustroom werk, en begin met een volle accu, loopt de accu normaal leeg tot op een aantal % (al een keer 88% gehad, 60%, 72%). Tot dan gaat alles normaal, vanaf dat punt is de inhoud ineens nog maar 3%, waardoor er gehibernate wordt. Als hibernate uitstaat, klapt ie er inderdaad na ongeveer 7 minuten uit.

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak hiervan kan zijn?
Het lijkt mij sterk dat de hele accu slecht is (trouwens met 2 accu's geprobeerd), want tot het %-punt gaat het gewoon normaal.

Laptop is 2ehands, accu's zijn 2 jaar oud. bij beide accu's zelfde verhaal.
Aangezien ik deze week nog kan ruilen, aub reageren als iemand iets weet/herkend.

BTW: google & search hier gebruikt, maar zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
waarschijnlijk batt. versleten. Zijn tenslotte al 2 jaar oud. Hoe is de vorige eigenaar omgesprongen met de batt.?

Je moet eens kijken of er nergens een optie staat om de batt. te ontladen. Mijn nonk heeft bij zijn laptop hiervoor een optie in zijn bios (ben nie 100% zeker dat het in de bios staat)

En anders een paar keer volledig af laten gaan en volledig opladen.

Hoe ruilen? laptop zelf of alleen batt. als het alleen de batt inruilen is. Doen zou ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gooi je accu eens (in een zakje) een nachtje in de vriezer. Dat wil weleens een tijdje helpen. Helaas geen permanente oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 3% komt mij erg bekend voor.
Accu is naar mijn weten kapot.
Spijtig maar waar.
Laat hem doormeten bij een electronicazaak. Computerwinkels zijn hier niet al te vakkundig in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, dat klinkt niet bijster goed :(
Ik kan deze laptop ruilen met een nicht van mij, heb voorlopig geruild, maar als de accu's gaar zijn ruil ik natuurlijk weer terug.

Misschien een domme vraag, maar wat voor elektronicazaak bedoel je? (Ben niet heel erg bekend in zulke zaken, en geloof niet dat je zo'n standaardaudiozaakje bedoeld)

BTW thnx voor de reacties

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Excusses voor deze gigantische kick, maar heeft iemand er al wat op gevonden? Ik heb namelijk dezelfde laptop (7220cte) en ik heb ook dit probleem. Volgens mij is het iets met de calibratie van de accu, maar Toshiba heeft volgens mij geen tooltjes daarvoor :(

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:50

Xtremelead