[WC] Ontwerp voor een externe water/radiator bak

Pagina: 1
Acties:

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2025
Ik heb de kans op mijn stage om een externe waterbak/ radiator bak te maken.

Achterste deel moet een radiator in en in het voorste deel de waterpomp en natuurlijk het water. Maar heb al wat gezocht alleen kan niet echt veel voorbeelden vinden eigenlijk geen.

Zijn er mensen die zoiets onder hun pc hebben gebouwd en me dit kunnen laten zien als voorbeeld. Ik wilde in het water een soorrt ccfl maken.

Verwijderd

je kan natuurlijk kijken naar het voorbeeld van koolanche, die bouwen externe water koeling kasten

• BSeB
Nee dit is niet wat ik bedoel. Ik geloof dat Versteegh ook wle is zoiets gemaakt heeft. Alleen daar kna ik ook niks meer over vinden.

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Is het niet veel leuker er zelf een te bedenken en te bouwen? ;) Vind ik wel hoor..

Use the Search Luke...

• BSeB
Het was ook om een idee te krijgen. Die mensen hebben allemaal al problemen gehad en daar kan ik van leren.

• BSeB
- Hoe bereken je overigens hoeveel lucht er door gaatjes kan (airflow)?

- Hoe hoog kun je over het algemeen een bak onder een minitower maken die er mooi uit ziet qua hoogte dan.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

"vroegahh" had ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/40723/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/40724/thumb.jpg
1 zijpaneel vervangen door plexi, en het zijpaneel wat ik overhield gebruikt om een kast te bouwen voor de waterkoeling.

• Silentpuma
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

- Hoe bereken je overigens hoeveel lucht er door gaatjes kan (airflow)?
Dat licht er aan met hoeveel druk de lucht er doorheen kan/wil. Rekening houdend met verliezen en turbulente luchtstromen zou ik als ik jou was niet eens aan het berekenen slaan. Gewoon een rooster maken waar zoveel mogelijk lucht doorheen kan :)

- Hoe hoog kun je over het algemeen een bak onder een minitower maken die er mooi uit ziet qua hoogte dan.
Hoe kunnen wij weten wat jij nog mooi vind onder een minitower? :? Ikzelf zou een bak maken die iig iets lager is dan dat ze breed is, maar dat is mijn mening...

Als ik jou was zou ik eens een pen en papier tevoorschijn toveren en eens wat gaan schetsen, desnoods in Paint :) Doe ik ook altijd voordat er iets gebouwd gaat worden, maar dan in AutoCAD :Y)

Use the Search Luke...

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
_ferry_ schreef op 06 september 2004 @ 21:42:
"vroegahh" had ik dit:
[afbeelding]
[afbeelding]
1 zijpaneel vervangen door plexi, en het zijpaneel wat ik overhield gebruikt om een kast te bouwen voor de waterkoeling.
offtopic:
wat voor een koelblok gebruik je daar? een verbouwde Termaltake? ik heb dat koelblokje hier ook staan maar dan is ie voor lucht...

BramBoterham

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

klopt ja, heb em uitgefreesd, koperen aansluitinkjes er op solderen en koelen maar :) Tegenwoordig heb ik een zalman WC blok.

• snek_one
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-05-2025
binnenkort begint er iemand met een vloeistof koeling voor me..
huidige idee:
- radiator met +/- 3 peltier's, nog even kijken hoe die precies gedaan wordt..
- geisoleerde slangen naar northbride, cpu, vga en zo mogelijk kleine behuizing om de hdd's heen (platte holle "plankjes")
- ipv water een andere stof.. mogelijk alcohol of olie.. water zou bevriezen..
- dit alles in een aparte pc kast :) lol

[ Voor 10% gewijzigd door snek_one op 08-09-2004 12:41 ]

..::[ Bass for Breakfast ]::..

Pagina: 1