Toon posts:

[ISDN] Verbinding wil niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort over de beschikking van een ISDN2 aansluiting. De lijnen zijn geactiveerd maar het lampje op de NT1 brand niet.
Nu heb ik de KPN gebeld en die hebben gechecked of de lijn geactiveerd waren en werken en dat deden ze. Kortom een probleem bij mij lijkt het wel. Maar ik heb de stekker er gewoon in en het zo moeten werken.

Wie weet hoe ik achter het probleem kan komen.

Situatie:

Er zitten totaal 2 aansluiting voor telefonie in huis, een blauwe kabel die binnenkomt en een gewoon in de muur. Op de blauwe kabel zit een kastje waar je alleen een ?-stekker (zelfde stekker als netwerkstekker alleen dan voor telefonie), daar hebben ze de draadjes uitgepruts en een nieuwe draad opgezet. Bij de doos die aan dat draad zit hebben ze alleen de blauwe en rode draad aangesloten waar de blauwe aan a zit en de rode aan b EN op EB.

Hoe ver kan trouwens het signaal reiken want ik heb best wat meters draad er op.

Wie kan mij helpen?

Verwijderd

Topicstarter
nobody?

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:34
Maak even een schetsje van je aansluitingen, compleet met draadlengtes en eventuele terminators.
Volgens mij moet het lampje op je NT1 branden als je hem hebt aangesloten. Kijk even in de handleiding van je NT1. En bekijk ook even of je een Y-configuratie hebt of niet (ivm termineren).
Verder moet (als je geen ADSL hebt) de NT1 op je ISRA aangesloten worden en op je NT1 je andere ISDN apparatuur (Quattrovox, ISDN telefoons, etc.)

Succes
P.S. kicken binnen 24 uur is niet echt de bedoeling

Verwijderd

Kijk eens op http://www.alphaxs.nl/downloads/ISDN-NOADSL.JPG

Als je dit aansluitschema volgt, moet het werken.

Verwijderd

Topicstarter
moet je dan een eindweerstand hebben?

het schema ziet er alsvolgt uit:
ik heb trouwens 2 dect telefonen op de pentavox

Afbeeldingslocatie: http://www.carpenter.nl/erwt/schema.gif

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2004 15:58 ]

Verwijderd

Zo te zien heb je een dect basisstation in de chicago of gigaset series.
Ik zie dat alleen dat betreffende apparaat eraan zit.
Je kan dan kiezen voor "direct aansluiten"
Beide afsluitweerstanden van de nt1 moeten dan aanstaan (open onderaan de nt1 de klep maar eens) Overige weerstanden zijn dan niet noodzakelijk.

Zo te zien is voor de rest alles goed aangesloten 8)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Zelfs als je nog geen afsluitweerstanden hebt aangesloten enzo, moet dat lampje op de NT1 volgens mij al branden, dus ik zou de oorzaak echt vóór de NT1 zoeken.

[ Voor 7% gewijzigd door Bergen op 07-09-2004 16:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 16:26:
Zo te zien heb je een dect basisstation in de chicago of gigaset series.
Ik zie dat alleen dat betreffende apparaat eraan zit.
Je kan dan kiezen voor "direct aansluiten"
Beide afsluitweerstanden van de nt1 moeten dan aanstaan (open onderaan de nt1 de klep maar eens) Overige weerstanden zijn dan niet noodzakelijk.

Zo te zien is voor de rest alles goed aangesloten 8)
heb inderdaad een gigaset pentavox. Ik sluit dus geen telefoons 'direct' aan de nt1. alleen de gigaset pentavox. Moeten de weerstanden dan aan of uit staan?
Bergen schreef op 07 september 2004 @ 16:37:
Zelfs als je nog geen afsluitweerstanden hebt aangesloten enzo, moet dat lampje op de NT1 volgens mij al branden, dus ik zou de oorzaak echt vóór de NT1 zoeken.
dat dacht ik dus ook, maar hoe kan ik kijken of de lijn wel geactiveerd is. Dus of ik dat op een een of andere manier kan testen ..

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2004 16:39 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 16:37:
[...]

heb inderdaad een gigaset pentavox. Ik sluit dus geen telefoons 'direct' aan de nt1. alleen de gigaset pentavox. Moeten de weerstanden dan aan of uit staan?

[...]

dat dacht ik dus ook, maar hoe kan ik kijken of de lijn wel geactiveerd is. Dus of ik dat op een een of andere manier kan testen ..
De weerstanden moeten aanstaan.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 10:56

r0b

Als het ledje niet brandt op je NT1 zal het probleem in de meeste gevallen toch echt bij KPN liggen.
Heb je via 0800-0407 al een lijncheck aangevraagd? Dit kunnen ze doen terwijl je in de wacht staat.
Hier kunnen ze dan direct dingen uitsluiten. (zoals: NT1 geeft wel respons, maar randapparatuur werkt niet goed. etc.)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 16:37:
[...]

Is "een lijn activeren" niet een ADSL-term? Bij ISDN moet er gewoon signaal op staan en anders is er gewoon iets stuk.

Verwijderd

Bergen schreef op 08 september 2004 @ 01:00:
[...]
Is "een lijn activeren" niet een ADSL-term? Bij ISDN moet er gewoon signaal op staan en anders is er gewoon iets stuk.
Bergen heeft gelijk, je ISDN is al lang geactiveerd (je kunt toch gebeld worden?). Thuis hebben wij een vergelijkbare situatie, een ouwe Gigaset 2000 centrale icm ISDN, de truc is de Gigaset zo te configgen dat ie niet als 'volwaardige' telefooncentrale te werk gaat, maar als 'satteliet' met de juiste zoektermen is er genoeg op Google te vinden. Mogen zal ik (als ik tijd heb) ff kijken hoe het hier bij mij in de meterkast is aangesloten. Dan zal ik een schema posten zoals t hier is aangesloten. Ik denk dat je er wel wat aan hebt. L@ter.

Verwijderd

Topicstarter
gister heb ik de NT1 direct op de binnenkomende lijn aangesloten en toen gaf de NT1 nog geen thuis. Het ligt dus ws bij de KPN. KPN monteur is gebeld ..

Verwijderd

Aha, ik d8 dat je ISDN het al deed, sry. Ik heb ook een beetje gezeik gehad met het installen van ADSL op onze ISDN-lijn, maarja, zolang je de draadjes maar op de juiste plek neerknijpt...

/me is blij dat ie t zelf allemaal aan de gang heeft gekregen, hij vind ISDN-ADSL aansluiten makkelijker dan Analoog-ADSL

Verwijderd

Topicstarter
nou het lampje brand! het probleem lag bij KPN. Maar ik kan nog steeds niet bellen, er komt een ingespreks-toon. Monteur heeft ons al wel gebeld op onze telefoon, maar wij kunnen nog steeds niet bellen. :(

Heb de centrale ff gereset en alles er opnieuw ingezet. Alles doet het nu eindelijk!
Weet trouwens iemand hoe je een lijn op de interne modem kan zetten zodat hij kan dienen als faxmodem?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 12:03 ]

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 11:35:
nou het lampje brand! het probleem lag bij KPN. Maar ik kan nog steeds niet bellen, er komt een ingespreks-toon. Monteur heeft ons al wel gebeld op onze telefoon, maar wij kunnen nog steeds niet bellen. :(

Heb de centrale ff gereset en alles er opnieuw ingezet. Alles doet het nu eindelijk!
Weet trouwens iemand hoe je een lijn op de interne modem kan zetten zodat hij kan dienen als faxmodem?
Je ISDN-adapter kan zich gedragen als telefoonmodem en kan voor zover ik weet dus ook gewoon faxen ontvangen.

Verwijderd

Topicstarter
Bergen schreef op 09 september 2004 @ 12:15:
[...]
Je ISDN-adapter kan zich gedragen als telefoonmodem en kan voor zover ik weet dus ook gewoon faxen ontvangen.
ja, ok dat snap ik, maar hoe kan ik daar 1 van de 4 telefoonnummers aanhangen? en hoe kan ik er voor zorgen dat alle faxen die worden gestuurd automatisch binnenkomen op mn pc?

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 12:41:
[...]

ja, ok dat snap ik, maar hoe kan ik daar 1 van de 4 telefoonnummers aanhangen? en hoe kan ik er voor zorgen dat alle faxen die worden gestuurd automatisch binnenkomen op mn pc?
Bij de eigenschappen van je adapter kun je gewoon het gewenste nummer invoeren. De kaart zorgt zelf dan wel dat ie op het juiste nummer reageert. De 0 moet je weglaten.

(zo was het tenminste bij mijn Teles BRI kaart... maar da's al weer een paar jaartjes geleden, toen ik nog thuis woonde)

[ Voor 13% gewijzigd door Bergen op 09-09-2004 13:24 ]

Pagina: 1