TV kanaal geluid op AV kanaal

Pagina: 1
Acties:

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Ik heb een Panasonic breedbeeld tv en een Apec DVD speler. Ik heb geen versterker met zo'n home cinema setje, en moet (daarom?) het volume helemaal open gooien om een klein beetje geluid te krijgen. Alleen als ik bijvoorbeeld naar Ned. 1 ga, en dan hem op het AV kanaal zet... dan krijg ik heel erg zachtjes het geluid van Ned. 1 door het geluid van de DVD speler heen :? Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

ik snap je verhaal niet.. hoe kan je je tv nou eerst op Ned1 zetten en tegelijkertijd op AV kanaal?

Het geluid is dus te zacht als je een dvdtje kijkt?

Gebruik je een scartkabel van dvd naar tv?

[ Voor 13% gewijzigd door Pixal op 06-09-2004 20:22 ]

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 09:19

SpeedBart

Futurama 0wnage

0 zetten?

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-08 09:26

Dentheman

Zie signature

zet het geluid van je tv hard

Zie ondertitel

Verwijderd

• Zet het geluid op je DVD speler op maximaal (niet iedere speler heeft hiervoor instellingen.
  • Gebruik een goede Scartkabel direct van DVD naar TV
  • Zet de kanaalselector op AV (of op een andere AV input)
  • Als je dan nog van een zender het geluid hoort kun je het volgende doen:
    • check welke zender het is (in dit voorbeeld kanaal 1 - Ned1)
    • zet op kanaal 1 een frequentie die geen zender is (bijv. tussen 2 zenders in of op 00)
  • Als het dan nog niet is opgelost heb je waarschijnlijk een TV met een erg slechte kanaalscheiding bij de tuner/AV mixer. Dit kun je niet oplossen zonder modificaties in de TV te maken.
  • Alternatief kun je ook een versterkertje ertussen (tussen DVD>TV) zetten die het geluid van je DVD iets ophoogt (let wel op: blijf binnen lijn-nivo's)
  • Ander alternatief is om een oude normale versterker te gebruiken met 2 boxjes.
  • Beste oplossing is een surround setje, maar ook prijzig afhankelijk van je eisen

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-07 13:27
je kan ook ff de antenne uit de tv halen om van het geluid af te zijn :)

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Topicstarter
Pixal schreef op 06 september 2004 @ 20:22:
ik snap je verhaal niet.. hoe kan je je tv nou eerst op Ned1 zetten en tegelijkertijd op AV kanaal?

Het geluid is dus te zacht als je een dvdtje kijkt?

Gebruik je een scartkabel van dvd naar tv?
Niet tegelijkertijd, maar als je je tv naar AV wilt schakelen moet je eerst hem op een normaal kanaal hebben staan. Tenminste, mijn tv kan ik niet in AV mode booten (of hoe je dat ook noemt :)). En idd, het geluid van mijn dvd speler is ontzettend zacht, en daarom moet ik dus het geluid keihard zetten (van zowel de dvd speler als de tv). Maar als je het geluid van de tv in AV mode dus zo hard zet, komt het geluid van de zender waar-ie eerst in stond er dus zachtjes door heen. Als ik hem op een lege zender zet krijg ik er een ontzettende ruis doorheen (aangezien zo'n lege zender altijd zo'n ruizend sneeuwbeeld geeft). Ik heb nu maar even m'n stereo (waardoor ik het geluid laat komen) direct aangesloten op m'n dvd speler, en niet op de tv... maar dat is niet de ideale oplossing aangezien ik nog een paar apparaten aangesloten heb op mijn tv.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Pagina: 1