Ik zet vanochtend lekker mijn PCtje aan, maar tot mijn grote schrik deed hij het niet. Nee hij doet het niet meer, en dat probleem ligt gok ik zo bij mijn harde schijf.
Het is niet een al te nieuw beestje meer (Pentium II, 10Gig harde schijf van Maxtor) maar doet al 6 jaar keurig zijn werk (en nog steeds) totop vandaag dus.
Bij het aanzetten van de PC krijg ik nog gewoon Packard Bell te zien (merk PC dus
) Ik hoor ook gewoon 1 piep van mijn moederbord die ik normaal ook zou horen. Maar dan begint de ellende.
Ik krijg het windows boot screen waar ik kan kiezen uit Safe Mode, Safe Mode with Networking, Safe Mode with Command Prompt en natuurlijk Start Windows Normally. Uiteraard kies ik voor de laatste, maar dan krijg ik al een error:
De normale Safe Mode misschien dan? Nee ook dit wil niet werken, na de regel:
Ok jammer, Command Prompt probeer ik niet aangezien ik daar niet mee kan werken, nooit gedaan ook en god mag weten wat alle commands zijn.
Ok dan gaan we de BIOS maar even in, zetten 1st boot device op CD-ROM, doen de Windows XP instalatie CDROM erin (orgineel) en opnieuw opstarten.
Ik krijg netjes de Windows Setup te zien, deze gaat laden totdat ik de volgende error krijg (als hij bezig is met Bestanden Laden):
Er zit blijkbaar dus iets goed fout in die .sys bestanden.
OK ik heb nog een Knoppix CD van toen de laptop van me pa naar de knoppen was.
Dat leek me dan wel zo'n beetje de laatste oplossing.
Ik krijg netjes de linux penguin te zien. Maar dan de volgende fout:
Dat werkt dus ook niet.
Is mijn HDD nu echt naar de knoppen aan het gaan? Niet dat dat zo erg is ik zet er wel een nieuwe in.
Wat ik belangrijker vind is of er nog een manier is om enkele bestanden eraf te halen en op een andere PC te zetten, voor dat leek Knoppix me een keurige oplossing maar dat zit er dus niet in. Gaat me vooral om My Documents, staan wat belangrijke bestanden in.
Iemand ideen/tips? Ben ten einde raad
Het is niet een al te nieuw beestje meer (Pentium II, 10Gig harde schijf van Maxtor) maar doet al 6 jaar keurig zijn werk (en nog steeds) totop vandaag dus.
Bij het aanzetten van de PC krijg ik nog gewoon Packard Bell te zien (merk PC dus
Ik krijg het windows boot screen waar ik kan kiezen uit Safe Mode, Safe Mode with Networking, Safe Mode with Command Prompt en natuurlijk Start Windows Normally. Uiteraard kies ik voor de laatste, maar dan krijg ik al een error:
Nou dat werkt dus niet, ff de PC uit gezet. Eerst maar even Safe Mode with Networking proberen. Nee ook dat helpt niet. Na het selecteren en de druk op enter laat hij een paar regels code zien en start dan spontaan opnieuw op. Ok?Windows could not start because the following file is missing or corrupt:
System32\Drivers\Ntf.sys (Dit is telkens verschillend, vanochtend was het nog System32\Drivers\pci.sys)
You can attempt to repair this file by starting Windows Setup using the original Setup CD-ROM.
Select 'r' at the first screen to start repair.
De normale Safe Mode misschien dan? Nee ook dit wil niet werken, na de regel:
hangt hij gewoon, ik denk dus dat hij de volgende file niet kan lezen (Ntfs.sys?)multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS\System32\Drivers\KSecDD.sys
Ok jammer, Command Prompt probeer ik niet aangezien ik daar niet mee kan werken, nooit gedaan ook en god mag weten wat alle commands zijn.
Ok dan gaan we de BIOS maar even in, zetten 1st boot device op CD-ROM, doen de Windows XP instalatie CDROM erin (orgineel) en opnieuw opstarten.
Ik krijg netjes de Windows Setup te zien, deze gaat laden totdat ik de volgende error krijg (als hij bezig is met Bestanden Laden):
Gek genoeg is dat een andere fout dan die ik daarnet te zien kreeg, maar goed. Blijkbaar gaat het met de Windows XP CD ook niet echt lukken.Het bestand vga.sys is beschadigd.
Druk op een toest om door te gaan.
Er zit blijkbaar dus iets goed fout in die .sys bestanden.
OK ik heb nog een Knoppix CD van toen de laptop van me pa naar de knoppen was.
Dat leek me dan wel zo'n beetje de laatste oplossing.
Ik krijg netjes de linux penguin te zien. Maar dan de volgende fout:
Wel alle***** nogantoeKernel Panic: VFS: Unable to mount root fs on 01:31
Dat werkt dus ook niet.
Is mijn HDD nu echt naar de knoppen aan het gaan? Niet dat dat zo erg is ik zet er wel een nieuwe in.
Wat ik belangrijker vind is of er nog een manier is om enkele bestanden eraf te halen en op een andere PC te zetten, voor dat leek Knoppix me een keurige oplossing maar dat zit er dus niet in. Gaat me vooral om My Documents, staan wat belangrijke bestanden in.
Iemand ideen/tips? Ben ten einde raad