Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows Kit Voor Lian-Li

Pagina: 1
Acties:

• Ice
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01-2022

Ice

Resistance is Futile

Topicstarter
Na uren zoeken op GOT en google, kom ik er maar niet uit. Dus bij deze hulp gevraagd!

2 jaar geleden heb ik mijn pc samengesteld, en ook een nieuwe kast gekocht. De winkel (computer-cash-carry.de) had de lian-li kast als volgt op de rekening staan:

GEH Miditower ATX 300 Watt Voll-Alu (die voeding hebben ze er zelf ingezet denk ik)

Nu 2 jaar later ben ik wat met modden bezig, en dan is het natuurlijk leuk als je ook in de kast kan kijken. Zelf een window maken wil ik niet aan beginnen, ik ken mijzelf met een dremel etc, dat wordt niks ;) Daarom vond ik de window kits van lian-li ideaal. Een perfecte window voor mijn kast. Probleem is alleen, ik heb geen idee welk model ik heb. De rekening verduidelijkt net niks, en ook op de kast zelf is niks terug te vinden. Ik heb alles afgezocht naar een modelnummer/serienummer. Alleen de doos geeft een aanknopingspunt, bij de verschillende modellen staat pc-0709 aangevinkt. Al twijfel ik zeer of dit wel de orginele doos is, zoiets is snel verwisselt, omdat de kast uitgepakt in de winkel stond.

Mijn vraag is als volgt:

Wie kan mij helpen te achterhalen welke model ik precies heb? Eventueel locatie typenr. (de site van lian-li hab ik natuurlijk ook al geprobeerd). Als dit niet lukt,
kan ik dan ongeacht het model, de window kit voor de pc-6x gebruiken omdat dit allebei midi towers zijn? (ervan uitgaande dat het echt een pc-0709 is) Als iemand is die de kit heeft zouden foto's of afmetingen ook zeer welkom zijn, dan kan ik ze vergelijken met mijn sidepanel.
Liefst probeerde ik het natuurlijk eventjes uit in een winkel ofzo, maar de kits zijn alleen te bestellen in winkels die niet echt bepaald in de buurt liggen.

Alvast bedankt!

• JoeCool
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-11 16:20

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

Ik zelf heb de Lian-Li 6077, dit is een midtower case, en heb pas geleden hiervoor een sidepanel met window gekocht.

Type: Lian Li PC-60
Afmeting: 463mm x 420mm (B x H)

http://members.home.nl/king88/Map02/Dsc00676.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2004 19:45 . Reden: inlogvenster... ]

Fashionably sensitive, but too COOL to care

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:15
Misschien kun je even een fotootje van dat ding erbij zetten, dan moet je het antwoord zo hebben denk ik. Kenners genoeg hier.

Verwijderd

beste TS ik kan bij mij het typenummer vinden achter op de case net naast je I/O panel en naast of onder je fan. ik weet niet wat voor kleur je case is maar dat doet er ff niet toe maar ik denk dat jij de PC6070 hebt en niet de 7060 want deze ken ik niet en ook op google niet maar is het met een deurtje zoja dan is het de PC6070 is het deze case -> www.lian-li.jp/case/ mid_PC-6070_sp.html of is het een andere?

• Ice

Ice

Resistance is Futile

Topicstarter
De afmetingen van de window kit lijken, te klopppen, mijn sidepanel heeft dezelfde maat, dus dat is in ieder geval al postief :D

Polleke15: Helaas vind ik ook zo het typenummer niet, de achterkant is helemaal schoon, heb zelf nog gekeken op het i/o frontje wat ik vervangen heb door die van mijn moederboard maar ook daar staat niks op.
Wat het type betreft ik heb nooit gezegd dat ik een 7060 heb maar een pc-0709, als je hier op googled vind je wel wat, maar het zijn allerlei vage duitse online winkels, waarvan de links niet meer kloppen.

Ik heb even snel wat foto's gemaakt van de kast, let niet op de kwaliteit want het is haast werk:

De voorkant, let vooral op de ronde uitlaten van de fans

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sbonne/107_0710.JPG

Perspectief shotje

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sbonne/107_0711.JPG

Sidepanel

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sbonne/107_0712.JPG

Binnenkant, natuurlijk nog niks gemodded :P

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sbonne/107_0713.JPG

[ Voor 26% gewijzigd door Ice op 07-09-2004 12:08 ]

Verwijderd

zoals ik het nu kan zien is het wel een gewone midi tower dus probeer anders een overeenkomst te sluiten met de winkel waar je hem koopt dat je hem terug kan brengen wanneer hij toch niet zou mogen passen op jou case. en sorry voor de fout 3 posts hierboven. wat was je eigenlijk allemaal van plan te gaan modden aan je case?

Verwijderd

Het standaard miditower windowed sidepanel past op jou kast qua afmetingen, er is echter 1 ding waar ik je op kan wijzen.

Lian Li heeft dat panel in principe alleen gemaakt voor de PC60 / 65 kasten. Nu zijn die qua afmetingen precies hetzelfde als jou kast en mijn kast (PC0700). Alleen wilde het panel bij mij maar niet helemaal doorschuiven.

Ik kwam erachter dat dat komt door het uitstekende plaatje voor een hangslot, achteraan de kast. Je zult een gleufje uit moeten dremelen aan de achterkant van het sidepanel. Maar dat is zeer makkelijk :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jaccohendrix/107_0713a.JPG

• Ice

Ice

Resistance is Futile

Topicstarter
Nou dat neem ik maar voor lief dan, al hebben we geen dremel, maar ben er achter gekomen dat een nijptang ook de truc doet, zo heb ik ook mijn writer gestealthed :P Kan je misschien een foto posten wat je precies gewijzigd hebt?

Dus als ik het goed heb kunnen we wel de conclusie trekken dat het sidepanel moet passen :D Zodra we weer loon krijgen gaat ie op bestelling! Zie dat ie bij alternate nog te bestellen is.

Dan nog effe antwoord op wat ik wil gaan modden ;)

Ben nu eerst druk bezig met dat kreng stil te krijgen, dus heb een lading papst fans besteld en een zalman voeding. Deze ga ik gelijk meshen, zodat die voor eens en altijd klaar zijn. Daarna zijn de flatcables aan de beurt. Niet echt een moeilijke mod, maar wel effectief :p

En als dat allemaal eens klaar is (lees: genoeg geld heb) kunnen we eens visueel aan de slag gaan ;)

• sw_reijnders
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-08-2022
Wil je die pc echt stil krijgen moet je de RESERATOR 1 nemen van Zalman.
Heb deze in de showroom zien staan bij Mycom :9~ , i.c.m. een zalman voedig was deze
pc echt fluister stil. Echter weet ik natuurlijk niet wat je budget is. Ik moet in ieder
geval nog even door sparen :'(

• Scyth
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

offtopic:
Vind 'm niet mooi... Zo'n lelijke blauwe toren naast je bak staan, en dan ook nog eens blauwe slangen ARGH

[ Voor 15% gewijzigd door Scyth op 08-09-2004 10:20 ]

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• Xato
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-11 10:27
Scyth schreef op 08 september 2004 @ 10:19:
offtopic:
Vind 'm niet mooi... Zo'n lelijke blauwe toren naast je bak staan, en dan ook nog eens blauwe slangen ARGH
offtopic:
Het ziet er best wel aardig vind ik in ieder geval kijken wel veel mensen naar je bak maar ik heb zelf maar een aquacomputer gebruikt in mijn lian li

Ik heb zelf gewoon het orginele raam van lian li gekocht (is te koop vrij www.freezinghardware.nl ) het is een heel mooi afgewerkte window vindt ik.

• thon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-11 12:05
Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 14:09:
Het standaard miditower windowed sidepanel past op jou kast qua afmetingen, er is echter 1 ding waar ik je op kan wijzen.

Lian Li heeft dat panel in principe alleen gemaakt voor de PC60 / 65 kasten. Nu zijn die qua afmetingen precies hetzelfde als jou kast en mijn kast (PC0700). Alleen wilde het panel bij mij maar niet helemaal doorschuiven.

Ik kwam erachter dat dat komt door het uitstekende plaatje voor een hangslot, achteraan de kast. Je zult een gleufje uit moeten dremelen aan de achterkant van het sidepanel. Maar dat is zeer makkelijk :)

[afbeelding]
je kan ook gewoon dat haakje voor het hang slot erag halen,heb ik ook gedaan dat kan zelfs met een ijzerknipper

• Ice

Ice

Resistance is Futile

Topicstarter
Daar zat ik inderdaad ook al aan te denken, als oplossing. Lijkt me het makkelijkste.

Verwijderd

seg manne, doe ni onozel, da haakske hangt er bij elke lian li aan, toch zeker bij mijne pc60, da zit er bij da plexi window ok bij ze. da dient vor een slot aan te hange. tsss

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 22:08:
seg manne, doe ni onozel, da haakske hangt er bij elke lian li aan, toch zeker bij mijne pc60, da zit er bij da plexi window ok bij ze. da dient vor een slot aan te hange. tsss
nou mijn lian-li heeft hem anders niet hoor.

maar je zou dat gewoon weg kunnen vijlen als het in de weg zit. (ben ik er ff vanuitgegaan dat je hem niet gebruikt).

alu vijlen gaat heel makkelijk.

offtopic:
leutenaar, zou je voortaan iets leesbaarder kunnen posten?
BVD

Van klussen krijg je grijze haren

• Ice

Ice

Resistance is Futile

Topicstarter
Nou beste mensen, het window is binnen, en ik ben er blij mee! :D

Hij past perfect en ook de uitsparing voor het haakje zit er gewoon op. Dus ik heb niks hoeven te dremelen of wat dan ook, alles paste vanaf het begin.

Ice = Blij

Hieronder wat pics, om te laten zien dat ie echt past ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sbonne/107_0714.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sbonne/107_0715.JPG

zoals je ziet, het haakje past er gewoon doorheen!
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sbonne/107_0717.JPG

Iedereen bedankt voor de reacties, en dan kan nu het echte modwerk beginnen, want dit ziet er natuurlijk nog niet uit :*)
Pagina: 1