Persberichten en weinig vernieuwende tweak dingen!

Pagina: 1
Acties:

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als iemand die er heel vroeg bij was op tweakers. Ik denk dat ik er ergens in 2000 bij was. Nou is er in die tijd een heleboel veranderd. Tweakers is een b.v. geworden.

Als ik tegenwoordig kijk naar de postings op de frontpage dan zijn er op het moment van schrijven. Heel veel postings die vallen onder de catogerieen:

- Aankondiging van nieuwe dienst
- Aankondiging nieuw produkt
- persberichten
- omzet van bedrijven e.d

Wat ik tegenwoordig mis wat je vroeger veel meer was en wat ik juist zo mooi vond aan tweakers.net waren de:
- extreme casemods
- CPU koeler reviews
- handleidingen voor het maken van bijvoorbeeld een baybus oid
- extreme overclocken
- reviews van vanalles
- onzinnige maar toch wel leuke artikelen om te lezen

Nou mis ik dit allemaal tegenwoordig. De frontpage is tegenwoordig een verzameling van persberichten en weinig spannende nieuwtjes. Tweakers doet zijn naam tegenwoordig geen eer meer aan en in mijn ogen en is tegenwoordig meer hardware.info aangezien er bijna niets over het tweaken van je computer gaat...

Toch wil ik even zeggen dat tweakers altijd homepage is geweest van mij en dat er _/-\o_ is voor alle harde werkers die eraan werken!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-02 04:46

Steve

Krokodil \o/

Je zegt zelf dat er sinds 2000 een hoop veranderd is; Tweakers.net is niet meer de relatief kleine amateursite van toen. Ook het nieuws is sterk veranderd (lees: professioneler geworden), en dan moet je je blik wel verruimen. 'Tweaknieuws' behoort zeker nog tot het nieuwsaanbod, alleen wordt er minder over geschreven dan vroeger. Feit is ook dat het minder 'nieuws' is. Reviews en handleidingen zijn niet echt nieuws en veel casemods zijn misschien leuk, maar er is niet echt een plekje meer voor tussen het reguliere nieuws, tenzij het echt om iets heel speciaals gaat. Externe reviews van interessante koel- en gerelateerde producten vermelden we wel af en toe, en tussen de nieuwslinks vind je vaak ook links naar dergelijke zaken. En er is natuurlijk Die-Hard Overclocking & Cooling hier op GoT :).

Wel worden er regelmatig koelspullen door Tweakers.net zelf gereviewd. Ik neem als voorbeeld de review van een fancontroller een paar dagen terug en de vergelijking tussen Zalman en PC Cooler in augustus. Het is zelfs zo ongeveer de belangrijkste categorie producten die we reviewen.

Ik vind het overigens wel meevallen met het vrij eentonige nieuwsaanbod dat je schetst. Naar mijn mening schrijven we vaak over interessante ontwikkelingen en technologieën, wat er speelt op de (hardware)markt, rechtszaken en andere conflicten die belangrijk zijn en/of gevolgen kunnen hebben voor de doelgroep van Tweakers.net, noem maar op. Normaal schrijven we ook niet lukraak over nieuwe diensten of producten, maar enkel als die interessant zijn door opvallende specificaties, het feit dat ze de eerste zijn op een bepaald gebied, et cetera.

Die 'onzinnige maar leuke nieuwsjes' passen niet echt meer binnen het nieuwsaanbod van Tweakers.net - op een frequente basis, that is. Af en toe plaatsen we een luchtiger nieuwsje (bijvoorbeeld deze, deze en natuurlijk de Kookcursussen), maar daar willen we het graag bij houden - zie het verhaal van hierboven :).

(Tweak)nieuwstips kan je overigens altijd kwijt in de nieuwsubmit, we zullen er zeker naar kijken :).

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Wat ik tegenwoordig mis wat je vroeger veel meer was en wat ik juist zo mooi vond aan tweakers.net waren de:

- extreme casemods
Komt nog steeds met enige regelmaat voorbij, maar men is al zover gegaan in dat soort dingen dat het natuurlijk steeds moeilijker is om iets écht nieuws of extreems te doen. Vroeger waren CCFLs bijvoorbeeld nog iets stoer wat je bij een obscure dealer in Honk Kong moest bestellen voor veel geld, nu koop je ze op iedere hoek van de straat voor een paar euro :).
- handleidingen voor het maken van bijvoorbeeld een baybus oid
Dat soort simpele schakelschema's veranderen gewoon niet. We zouden wel een keer in het halfjaar een nieuwe baybushandleiding kunnen posten, maar dat gaat ook vervelen. Iets moet wel nieuw zijn om nieuws te zijn.
- extreme overclocken
Dat heb ik inderdaad ook al een tijd niet meer gezien, maar daar moet ik dan ook bijzeggen dat ik het niet in de submit ben tegengekomen. Het is dus niet zo dat we het bewust tegenhouden ofzo :).
- CPU koeler reviews
- reviews van vanalles
Het klopt dat dat verminderd is, maar verschillen tussen de fabrikanten zijn dan ook steeds kleiner geworden, het aantal bedrijven dat op dit moment nog de kennis en kunde heeft om uberhaupt van het referentiemodel van een moederbord of videokaart af te wijken is minimaal. De toegevoegde waarde van merk x ten opzichte van merk y komt tegenwoordig vaak alleen in de vorm van een mooiere sticker op de koeler, een gek kleurtje, een extra cd'tje met een game, etc. Dat is nauwelijks de moeite waard om over te schrijven, alleen in roundup-vorm loont het nog de moeite.

Verder ligt de interesse van het publiek ook anders. Hoewel er altijd mensen zullen blijven bestaan die op Tweakers.net graag zoveel mogelijk reviews zien, houden we met alleen dat soort nieuws niet de interesse van zoveel bezoekers vast als we nu hebben. En aangezien onze capaciteit beperkt is kiezen we er dus vaak voor om ons te beperken tot de reviews van producten die écht iets vernieuwends bieden (totaal nieuwe chipset/GPU/koeltechniek/enz.)
- onzinnige maar toch wel leuke artikelen om te lezen
Zie Steve's reply :).

[ Voor 5% gewijzigd door Wouter Tinus op 06-09-2004 19:06 ]

Professioneel Hyves-weigeraar