Ik ben opzoek naar een een algoritme wat twee teksten bij elkaar zoekt. Bijvoorbeeld:
Heb het antwoord:
"Om Mozilla Firefox af te sluiten gebruikt u het kruisje rechtsbovenin de titelbalk"
En heb de vraag:
"Wat moet ik doen om Mozilla af te sluiten"
Of:
"Hoe sluit ik mijn firefox browser af"
Het zou mooi zijn als hij bij beide vragen hetzelfde antwoord krijgt. Je moet er van uit gaan dat iedere gebruiker een andere vraag intypt voor het zelfde antwoord. Nou heb ik al twee verschillende 'algoritmes' geprobeerd:
- Zoeken naar keywords binnen de vraag, die gelinkt zijn aan een antwoord
- Alle woorden in vragen/antwoorden bijhouden en met een soort Bayesian filtering bepalen welke woorden in een nieuwe vraag relevant zijn, om die vervolgens te matchen met de woorden in de database.
Q1: Hebben meer mensen ervaring met dergelijk probleem
Q2: Welke algoritmes zijn toegespitst op dergelijk probleem
Q3: Zijn hier goede whitepapers/pdfs/sites van? zoja waar
Q4: Welke algoritmes bestaan er om bijvoorbeeld de context van een vraag te bepalen
Thanks.
Heb het antwoord:
"Om Mozilla Firefox af te sluiten gebruikt u het kruisje rechtsbovenin de titelbalk"
En heb de vraag:
"Wat moet ik doen om Mozilla af te sluiten"
Of:
"Hoe sluit ik mijn firefox browser af"
Het zou mooi zijn als hij bij beide vragen hetzelfde antwoord krijgt. Je moet er van uit gaan dat iedere gebruiker een andere vraag intypt voor het zelfde antwoord. Nou heb ik al twee verschillende 'algoritmes' geprobeerd:
- Zoeken naar keywords binnen de vraag, die gelinkt zijn aan een antwoord
- Alle woorden in vragen/antwoorden bijhouden en met een soort Bayesian filtering bepalen welke woorden in een nieuwe vraag relevant zijn, om die vervolgens te matchen met de woorden in de database.
Q1: Hebben meer mensen ervaring met dergelijk probleem
Q2: Welke algoritmes zijn toegespitst op dergelijk probleem
Q3: Zijn hier goede whitepapers/pdfs/sites van? zoja waar
Q4: Welke algoritmes bestaan er om bijvoorbeeld de context van een vraag te bepalen
Thanks.
[gvr]muze[nl] says: fear is the mind killer