Toon posts:

philips SBCRU865 Afstands bediening icm Samsung HT-DB120

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Ik heb een Philips SBCRU865/00 nu wil ik deze laten werken met de Samsung HT-DB weet iemand de code voor deze afstandsbediening? Degene die het boekje staat voor samsung in het algemeen werkt niet. ben de ouwe afstandsbediening kwijt dus kan hem ook niet er tegen over houden en laten leren.

Alvast bedankt.
Groeten

Verwijderd

Hmm, een blik in de handleiding van deze Philips leert mij al snel dat deze geen enkele code voor Samsung Home Cinema in zijn ROM heeft zitten. Sterker, het zal niet mee vallen om überhaupt een Home Cinema systeem te vinden welke met deze Philips AB te bedienen valt. Er zit namelijk geen enkele code voor een 'echt Home Cinema protocol' in.

Alleen Home Cinema systemen welke geen eigen protocol gebruiken maar net als een klassieke losse componenten audioset verschillende 'standalone codes' combineren (dus tuner/versterker code voor het receiverdeel en DVD code voor het DVD-deel) zoals sommige systemen van JVC, Onkyo, Philips zelf en één der allereerste van Sony (de DAV-S300 om precies te zijn) zijn te bedienen.

Je kunt het nog even via de Philips support controleren, maar als ik mij niet vergis heeft deze Philips geen enkele mogelijkheid om codes te upgraden. Leren is dus de enige optie. Aangezien je zelf geen werkend origineel hebt, kun je of op zoek gaan naar iemand in de buurt die er wel één heeft of iemand die over een universele AB beschikt met een modem waar dan de Samsung code eerst in download en vervolgens van leert.

Of je verkoopt die Philips AB op eBay en koopt een universele AB met modem... >:)