Games als ISO spelen?

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008

• Barret
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09-2021
Daar ik net een nieuwe laptop heb gekocht voor school, begon ik er ook even wat spellen op te spelen om te kijken hoe de prestaties nou waren. Maar nu vertelde een vriend van mij dat het verstandiger is om spellen als ISO vanaf je harde schijf te spelen, in plaats van het spel spelen met behulp van de DVDspeler. Is dit zo? Kan iemand mij vertellen hoe dit precies werkt?

Groets.
B.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

Zoek eens op image mounten of deamontools, o.i.d.
Info genoeg te vinden!

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Door een ISO image van de CD/DVD te mounten met bv. Daemon Tools.
Overigens, sommige spellen hebben een protectie ingebouwd hiervoor, dus zal het niet altijd werken. :)

[ Voor 34% gewijzigd door pasta op 06-09-2004 16:53 ]

Signature

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:02
Kan met diverse programma's. Alcohol, deamon tools. Is wel aardig wat over te vinden en eigenlijk niets met spielerij te maken. ;)

Verwijderd

als image mounten inderdaad.

maar waarom zou dat beter zijn? het vreet geheugen namelijk

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Werkt vaak wel beter want dan hoeft een spel niet te wachten tot de CD schijf opgespind is.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 16:53:
als image mounten inderdaad.
maar waarom zou dat beter zijn? het vreet geheugen namelijk
omdat je cd's er een stuk minder van te lijden hebben lijkt me een van de voordelen ervan ? ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-12 20:56

Kirpeknots

Wazzup!

De laadtijd is sneller.
Als de CD/DVD beveiligd is met safedisk e.d. biedt daemontools je de mogelijkheid om het spel te starten zonder dat de DVD in je PC zit. (Scheelt weer slijtage op je originele medium). Moet je wel even de securom/Safedisk/laserlock/RMPS emulatie opties aan zetten (Staan default uit)

Bij battlefield vietnam werd er bij elke level vanuit de CD geladen. ook bij online gamen. Erg irritant. Daemontools zorgt ervoor dat het een stukje vlotter loopt.

[ Voor 22% gewijzigd door Kirpeknots op 06-09-2004 16:57 ]

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:42

Boss

+1 Overgewaardeerd

Op een laptop is het idd wel handiger ja, vooral als je op Accu werkt:
- CD speler hoeft niet steeds te draaien/starten/stoppen dus minder batterij verbruik
- JE hoeft geen CD mee te nemen

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:40

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Hehe, op een laptop lijkt het me zeker niet verstandig :) Hardeschijven zijn vaak een stuk trager in die dingen, dan in desktops (4500 rpm, je hebt ook snellere maar dit is ongeveer standaard als ik om me heen kijk), en als ik op mijn laptop full speed download gaat het hele ding traag door volle belasting schijf. Als je een spel hebt waar veel van de cd (en dus van de schijf) wordt gehaald tijdens het spelen zou het wel eens trager kunnen zijn (als het alleen om tussenfilmpjes enzo gaat, ok)

Enige voordeel wat ik zie is dat je geen cd's hoeft mee te nemen maar dat is met een mooi verzamelhoesje oid ook opgelost.

Verwijderd

Had je dit echt niet met de search kunnen vinden? Misschien is Daemon Tools wel een van de meest gebruikte software van de laatste tijd.

Of het nu uiteindelijk sneller is, dat is een kwestie van testen met bv. Hdtach of speciale cdrom benchmark utils. Maar ook dat moet niet al te moeilijk te vinden zijn :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.