Toon posts:

Temperatuur voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf een watergekoelde kast gebouwd, met een hele grote radiateur.. mijn doel was namelijk stilte (en das gelukt).

Ik heb twee outtake-fans: een 12cm in mn Enermax (nee die hoort daar niet in :Y) ) en nog een 12cm in het bovenpaneel (beide fans zijn enermax-fans)

Deze twee draaien op minder dan 5 volt (4 ofzo), dus is dit stil.

Samen zuigen ze lucht door mn pc (enige ingang is de radiateur).

Temperaturen:
water: 33 graden
kamer: 27 graden
kast: 35 graden
lucht bij outtake-voeding: 44 graden!

En dat laatste daar gaat het me nou na deze lange inleiding om:
Is dat schadelijk?? Het is dus een 465 watt enermax waarvan ik de 80mm fan die erin hoort aan de achterzijde heb weggehaald en de 92mm heb vervangen door een 120mm variant.

Standaard (in een normale, luidruchtige kast) zal de temperatuur van de lucht uit de voeding heel wat koeler zijn denk ik :?

Zijn er mensen die hier verstand van (denken te) hebben?

PS, als er iemand bang is voor te warme HD`s, die zijn ook watergekoeld.. 8)

PS2 voordat ik wordt uitgescholden ofzo: ik heb dus gezocht hiernaar, maar dan vind ik topics als `met mn nieuwe voeding wordt mijn pc veel minder warm!` ...

edit: de voltlijnen zijn volgens mbm5 prima (4,87 en 12,16)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2004 16:55 ]

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

De voltage's zijn zo te zien nog wel redelijk :)

Alleen je hebt de fan weggehaald... dan heb je toch niet ook het gat dichtgemaakt hoop ik ?? Verder zal je moeten zorgen dat er wel wat lucht over je componenten blijft stromen.. is dit het geval en zijn je voltage's nog stabiel dan is het allemaal wel goed :)

Alleen zodra je voltage's dus heel erg op en neer gaan worden de onderdelen te warm :) Het is zoals met alles met overklokken gewoon een kwestie van proberen..

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Topicstarter
apen-nootjes schreef op 06 september 2004 @ 16:55:
De voltage's zijn zo te zien nog wel redelijk :)

Alleen je hebt de fan weggehaald... dan heb je toch niet ook het gat dichtgemaakt hoop ik ?? Verder zal je moeten zorgen dat er wel wat lucht over je componenten blijft stromen.. is dit het geval en zijn je voltage's nog stabiel dan is het allemaal wel goed :)

Alleen zodra je voltage's dus heel erg op en neer gaan worden de onderdelen te warm :) Het is zoals met alles met overklokken gewoon een kwestie van proberen..
Nee gat is niet dicht (ben niet achterlijk hehe). Het is een dual-fan-voeding.. de 80mm die aan de achterkant naar buiten hoort te blazen is weg (gat dus) en de 92 die ondersteboven hangt, daar heb ik een 120mm voor in de plaats gehangen..
(met wat zagen en proppen past dat precies)

En tja, die spanningen zijn goed, maar droogt de boel nu niet te snel uit ofzo? er is dus luchtstroom (120mm op 4 volt) maar niet veel

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2004 16:59 ]

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Als er maar iets luchtstroming is zal het uitdrogen wel meevallen... maar de stabiliteit van je voeding zal wel wat achteruit gaan omdat de componenten warmer worden.. je zal zelf ff moeten kijken of je dat het waard vindt.... Het is nu in iedergeval geen OC pc meer maar voor een stil systeem moet het best te doen zijn allemaal :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Topicstarter
-voorzichtige kick-

Ik zou graag nog wat ervaringen horen van mensen die hun voeding echt met weinig lucht koelen, waardoor de uitgaande lucht vrij warm is... en horen hoe lang die voeding het al/nog doet/deed?

Verwijderd

ik heb de 12mm fan in mijn voeding aan een potmeter gehangen. Als die helemaal dicht staat (dus een erg trage fan), is het na 5 minuten klaar en schakeld de voeding zich in 1x uit. Na enige tijd doet ie het weer. Om dat te voorkomen staat de fan iets sneller maar ik hoor hem echt niet.
Pagina: 1