Toon posts:

Modem geeft time outs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort last van irritante hickups bij online spelletjes, dus ik ping voor de gein eens naar mijn modem. Blijkt dat die af en toe time outs geeft :|

Hoe kan dit? en beter: hoe los ik dit op?
Met de kabels is niks mis, kan het te maken hebben met het aantal poorten dat gemapt is? of is het modem gewoon gaar?

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:36
al een keer de stroom eraf gehaalt en er weer op gezet ? gewoon een "hard-reset" dus?

anders misschien iets met de duplex instellingen, of toch een brak kabeltje?

voor de rest is het misschien makkelijk om erbij te vermelden WAT voorn modem het is, analoog/isdn/adsl/kabel

[ Voor 29% gewijzigd door Grolsch op 06-09-2004 16:53 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:36

ralpje

Deugpopje

Idd, wat voor modem is het? Wat voor firmware? Wat voor OS draai je? Misschien is je Tcp/ip stack wel gaar. Is je kabel wel in orde, of heeft die misschien last van interferentie die af en toe optreedt?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

grolsch, hij mag ook zeggen WELK modem hij heeft hoor ... aangezien sommige modems al een mooie "reputatie" hebben op gebied van langdurige betrouwbaarheid ... (ik kijk met argusogen naar m'n eigenste Speedtouch 510 router/modem)

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 16:49:
Ik heb sinds kort last van irritante hickups bij online spelletjes, dus ik ping voor de gein eens naar mijn modem. Blijkt dat die af en toe time outs geeft :|

Hoe kan dit? en beter: hoe los ik dit op?
Met de kabels is niks mis, kan het te maken hebben met het aantal poorten dat gemapt is? of is het modem gewoon gaar?
Het kan aan mij liggen hoor maar als je het bijgeleverd boekje van je modem doorleest dan staat er vast in dat hij niet reageerd op pings, as it should be!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

SSH schreef op 06 september 2004 @ 18:09:
[...]

Het kan aan mij liggen hoor maar als je het bijgeleverd boekje van je modem doorleest dan staat er vast in dat hij niet reageerd op pings, as it should be!
Ik neem aan dat je bedoelt dat het normaal is dat ie niet vanaf internet te pingen is. het lijkt me normaal dat als je vanuit het netwerk pingt dat ie dan wel reageerd.

Hij bedoelde ook dat ie vanaf het netwerk pingt :)

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Verwijderd

Topicstarter
Het enige wat ik weet is dat het een e-tech is
met nieuwste firmware

Het ding is altijd al vaag geweest. maar die time outs die zo nu opeens vanuit het niets komen zijn echt vaag, soms komen ze ook een hele tijd niet, en dan opeens heel veel achter elkaar.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Waarom heb je die poorten gemapt??? Als je tijdens het gamen nog rustig een aantal bittorrent / kazaa / emule etc sessies over dat modem hebt lopen ( via jouw pc of een andere ) dan kan er zo af en toe een time-out optreden. p2p-progjes gebruiken je upload / veel poorten, dit is voor veel routers / modems niet echt fijn.
Pagina: 1