[woofers] beovox 2400

Pagina: 1
Acties:
  • 637 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:36

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Topicstarter
Hallo, ik ben al enkele jaren een zeer blije eigenaar van 32 jaar oude B&O beovox 2400 luidsprekers, van oma gekregen. Helaas was enkele jaren geleden een van de 2 woofers gescheurd tijdens een verhuizing, en beide zijn vervangen met seas woofers (kan type niet achterhalen). ik heb nog een originele woofer los liggen, maar hij is erg afgetakeld. Nu wil ik graag twee originele woofers ergens halen, maar er staat niks op dan "Celestion, made in england - Thames Ditton, Surrey" - ze waren aan het uiterlijk te zien Heel Duur.

ik heb al wat rondgezocht op marktplaats e.d. maar dat schoot niet op. kent iemand een winkel in nederland wat zoiets nog los zou kunnen hebben liggen? desnoods gebruikt.

misschien is het een verkeerde vraag.. misschien ook niet.

ik heb net in het rubberen rand van de celestion "SR 1851 1" gevonden..

specs:

Dimensions W x H x D 60 x 24 x 27,5 cm
Weight 10 kg

Performance
Music load 35 watts
Continuous load 20 watts RMS (DIN 45,573)
Frequency response 40 - 18,000 Hz (DIN 45,570)
Distortion Max. 2,6 % (DIN 45,403)
Sensitivity 2,8 watts (DIN 45,500) Crossover frequency 900/5000 kHz
Capacity 25 litres
Resonance of woofer 35 - 40 Hz
Dispersion 90°

Number of units
Bass unit 1
Mid-range 1
Tweeter 1

Connections: Output Tweeter 4 ohms
Input DIN socket - 4 ohms

leuk, die 35 watts, maar ik weet uit ervaring dat ze bij 100 nog nouwelijks gaan vervormen.. }) en ze klinken heel zuiver en precies, daar niet van, maar ik wil wel graag weten hoe de originele sound is.

[ Voor 48% gewijzigd door powerflux op 06-09-2004 20:13 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

32 jaar oude speakers ? :o Denk het niet :o

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:14
Dit vind ik met google
Afbeeldingslocatie: http://perso.club-internet.fr/lgenevet/Imagesbo/an1960/bvox2400.jpg

Zijn deze het :?

Afbeeldingslocatie: http://www.beoworld.co.uk/products7/beovox2400.jpg

[ Voor 69% gewijzigd door Galaxis op 06-09-2004 17:03 ]

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Topicstarter
klopt helemaal, dat zijn ze. maar dan heb ik normaal de woofer beneden staan. (dus zeg maar ondersteboven)

de woofers zijn heel erg diep, enorm hoornvormig.

[ Voor 35% gewijzigd door powerflux op 06-09-2004 17:16 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:08

voodooless

Sound is no voodoo!

Waarom wil je de orginele woofers weer terug hebben? Kun je ze niet ergens laten repareren (je hebt er natuurlijk maar een zeker)? Er zijn wel bedrijfjes die dat doen.
desnoods gebruikt.
Denk idd niet dat je een ongebruikte zult vinden ;). Ik denk dat je gewoon op zoek moet gaan voor de complete speakers, voor de losse woofer geef ik je niet veel kans.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

Topicstarter
ik heb maar een woofer van de set, en van deze is de conus helemaal afgeragt.. opzich zijn de seas die er nu inzitten prima, maar het zou gewoon fijn zijn weer originele erin te hebben.

ik heb ze nergens nog 2e hands kunnen vinden, maar ik dacht: er is vast iemand die een obscuur winkeltje kent wat ergens achterin oude luidsprekers heeft staan, ipv. allang weggegooit.

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Made By Celestion?
Groovy.. B&O liet dan vroeger hun drivers maken door Celestion.. weer een weetje >:)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-07 13:27
Bel eens met B&O, of anders eens met celestion (die hebben een uk website). Het zou best kunnen dat in een servicecentrum nog zo'n woofertje ligt.
Pagina: 1