Toon posts:

hoge uploadsnelheid zonder vermindering downloadsnelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag zoveel mogelijk van mijn uploadsnelheid beschikbaar stellen voor anderen, maar ik wil niet dat mijn downloadsnelheid daardoor achteruit gaat. Ik heb een internetconnectie via de kabel, en wel met een uploadsnelheid van 32 kb/s en een downloadsnelheid van 128 kb/s.
Uiteraard heb ik hier op GoT gezocht, maar heb helaas niks kunnen vinden.
Kan iemand me hier vertellen hoe ik erachter kom hoeveel uploadsnelheid ik beschikbaar kan stellen?

Verwijderd

dat zal nie goed lukken want met een upload gaat er al downloadsnelheid verloren .... hoe dan ook

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-08 22:09

ultimateharry

Team Slayer:-)

Ik denk dat je zeker 8kbyte op je upload moet overhouden. Het blijft een kwestie van uitproberen.
Je kunt dit beheren met bijvoorbeeld netlimiter, hiermee kun je op applicatieniveau de down- en upload regelen.

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Zoek eens naar netlimiter, daarmee kun je de maximale upload voor verschillende programma's instellen.

Verwijderd

Topicstarter
netlimiter werkt inderdaar prima, die gebruik ik nu al.
wel erg jammer dat er altijd downloadsnelheid verloren gaat als je upload.
werkt dat evenredig in percentages?
bijvoorbeeld dat als je 50% van je maximumuploadsnelheid vergeeft, dat je dan nog 50% van ju downloadsnelheid overhoudt?

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-08 22:09

ultimateharry

Team Slayer:-)

Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 16:47:
netlimiter werkt inderdaar prima, die gebruik ik nu al.
wel erg jammer dat er altijd downloadsnelheid verloren gaat als je upload.
werkt dat evenredig in percentages?
bijvoorbeeld dat als je 50% van je maximumuploadsnelheid vergeeft, dat je dan nog 50% van ju downloadsnelheid overhoudt?
Ik denk dat om je volledige download van 128 over te houden je minimaal 8 k voor jezelf moet reserveren. Hier zijn geen keiharde regels voor, dit is gewoon uitproberen.

• Tpn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-12-2025

Tpn

elke bitje dat verzonden word moet ook een ontvangst bitje terug sturen :) do the math

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:53
ik gebruik speedlimiter (d8 ik) werkt prima, behalve als je een multiplayer game gaat doen waarbij je lage ping nodig hebt. (<20ms) ik upload nu met 28kb/s en download met 115kb/s. ben ik tevreden mee, top speed van >120 haal je zelden of je moetweer snellere verbinding hebben.

• _fm
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

_fm

Tpn schreef op 06 september 2004 @ 16:56:
elke bitje dat verzonden word moet ook een ontvangst bitje terug sturen :) do the math
Ja, en waarom verkoopt men dan adsl in smaken als 2048/256 ? Jij zegt dus dat je niet meer dan 256 download haalt dus...

[ Voor 1% gewijzigd door _fm op 06-09-2004 17:00 . Reden: typo ]

Verwijderd

Je computer doet het verzoek (upload) tot downloaden. Hoe sneller dit verloopt hoe sneller je download.

Ik heb ook netlimiter geprobeerd, maar dan download ik ook gewoon stukken langzamer..

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nee, elk ontvangen packet wordt bevestigd. Dat is een groot verschil vergeleken bitje voor bitje. Bovendien kunnen bevestigingen van een reeks packets in 1 ACK (acknowledgement packetje/flag) gedaan worden.

{signature}

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Nope... In het TCP/IP protcol wordt met packets gewerkt en zelfs als voor elk packet 'down' een packet teruggestuurd zou worden (wat in de praktijk niet zo is), dan nog zijn de 'down' packets een stuk groter (in bytes) dan de packets 'up', die slechts een bevestiging bevatten en niet alle informatie...

Edit: zie ook hierboven :)

[ Voor 7% gewijzigd door Cpt.Morgan op 06-09-2004 17:08 ]

Pagina: 1