Toon posts:

SMC 2455 Access Point doet vreemd.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

ik heb hier thuis een netwerkje liggen, zowel bedraad als draadloos. Het betreft een Thomson 510(i), een Edimax 8poorts 10/100mbit switch en een SMC 2455 in de volgende opstelling:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~bangayan/tweaks/netwerk.JPG

Op het netwerk zijn 4 PC's met draad aangesloten, en 2 laptops via het Access Point. Nu werkt het bedraade netwerk zonder problemen, echter werkt het AP niet goed. Volgens de diagnostics pagina van de Thomson blijft de AP voor 1-3 seconden verbonden, daarna 1-5 seconden niet, omdaarna weer van vooraf aan te beginnen.
De laptops hebben dan ook helemaal geen tijd om te connecten en een IP te verkrijgen.

Het AP zelf word in principe via een webinterface ingesteld, maar het kan ook met een utility program van SMC. Geen van beiden manieren kan mij echter toegang verschaffen tot het AP. Ik heb algeprobeerd het AP aan te sluiten op de switch of direct aan een PC, geen van beiden manieren werkt.

Ik vermoed dus dat mijn AP de geest heeft gegeven, maar ik hoop dat iemand misschien een soortgelijke ervaring heeft met een oplossing ??

• theXE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-01 12:31
Ik heb het ook gehad met een AP. Ding aangesloten op de PC, diagnostics programmaatje gedraaid. Ding werd gevonden en zo kon ik hem instellen. Daarna werkte het f(v)outloos. ;)