[Sharepoint] Externe active site integreren *

Pagina: 1
Acties:

• Qdance
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Hoi Mensen,

Deze week ben ik begonnen met mijn de stageopdracht "Maak een intranet site voor de helpdesk waar bestanden,faq's procedures enz. op komen te staan.
Met zoekfunctie en moet eenvoudig te onderhouden zijn

Op zicht geen probleem, heb namelijk kennis over talen zoals asp,php en beetje perl. Maar ze gebruiken hier Microsoft sharepoint Portal Server 2003.

Mijn vraag is als volgd: Weet iemand hoe ik hierbinnen op de traditionele manier (dus via bijv. dreamweaver met talen zoals html, asp, vbs) een website kan integreren? Enigste wat ik nu kan is aanpassen met de online mogelijkheden en uitbreiden met webparts van internet die geschreven zijn in visual.

Ik kom er dus niet uit,... :?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:04

lier

MikroTik nerd

offtopic:
Jullie krijgen zeker geen Nederlands op jullie opleiding:
5 taal-/spelfouten...

Heb je al iets opgezocht en/of heb je al bij het stagebedrijf geinformeerd ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je zou ook in een Hosted vorm kunnen kiezen voor Sharepoint. Je kunt dan de rest van je stage periode besteden aan het inrichten van de site of het portal, een leuk klik werkje :+

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• Qdance
Ja heb al bij m'n stageplek rondgezocht, ze hebben het pakket nog maar 3 weken, en ze waren heel benieuwd hoe ik mijn stage ga uitvoeren,...konden ze nog van leren ...

En tja...een klikwerkje is wel leuk,..maar echt een site maken is natuurlijk veel leuker. Lekker beetje ontwerpen en scripten...

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:24

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Qdance schreef op 06 september 2004 @ 16:35:
Ja heb al bij m'n stageplek rondgezocht, ze hebben het pakket nog maar 3 weken, en ze waren heel benieuwd hoe ik mijn stage ga uitvoeren,...konden ze nog van leren ...
Lekkere begeleiding daar. :X Zou ik zeker aankaarten op je school, op dit soort stageplaatsen gaat het òf heel goed (omdat je alles zelf uit moet zoeken), òf het gaat gigantisch fout, omdat de stagiair er alleen echt niet uit komt...

Ik denk dat je hier wel een eind mee komt:
http://dmsweb.badm.sc.edu/798mis/SharePoint_tutorial.pdf

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:38
Bonzz.netninja (Ook een user hier) heeft een sharepoint implementatie gedaan als stage opdracht. Wie weet kan die je helpen :?

'T schijnt allemaal nogal moeilijk te wezen begreep ik uit zijn verhalen toen.

[ Voor 25% gewijzigd door Charly op 06-09-2004 19:20 ]

Verwijderd

Mijn vraag is als volgT: Weet iemand hoe ik hierbinnen op de traditionele manier (dus via bijv. dreamweaver met talen zoals html, asp, vbs) een website kan integreren?
Ja, via FRAMES en IFRAMES.

Maar als je echt iets met SPS of WSS 2k3 wilt gaan doen kom je er niet onder uit met het .NET platform te gaan leren werken. Dat zal best heel moeilijk worden, maar ik denk dat het heel goed voor je carriere kan zijn.

Wellicht is http://www.sharepointcustomization.com/default.aspx nuttig.

Oh ja, nog 1 tip: met FrontPage 2003 kun je meer met SPS/WSS dan via de webinterface. En ja, ik weet dat FrontPage vroeger niet veel voorstelde maar de nieuwe versie is echt heel behoorlijk.

• Batsies
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

Heb gewerkt met sharepoint 1 of zelfs beta, daar was het mogelijk een webpart te maken en die als ASP te programmeren, waardoor je dus je asp kon integreren in het XML achtige sharepoint. Op Microsoft site of msdn is veel te vinder erover.

E-Developing

Verwijderd

Batsies schreef op 06 september 2004 @ 21:57:
Heb gewerkt met sharepoint 1 of zelfs beta
Sharepoint v1 en Sharepoint v2(003) zijn eigenlijk niet met elkaar te vergelijken. Het ontwikkelingsmodel dat je schetst (ASP+XML/XSL) is voor SPS/WSS eigenlijk niet meer van toepassing.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Topictitel afgemaakt, denk daar voortaan aub even zelf aan :)

Professionele website nodig?

• Batsies
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 00:29:
[...]

Sharepoint v1 en Sharepoint v2(003) zijn eigenlijk niet met elkaar te vergelijken. Het ontwikkelingsmodel dat je schetst (ASP+XML/XSL) is voor SPS/WSS eigenlijk niet meer van toepassing.
Ok jammer, vond het opzich wel leuk pakket, was wel wat verwarrend en in die tijd weinig documentatie. Maar is er dan nog steeds een prachtige document library?

E-Developing

• Qdance
Bedankt voor het document, maar dit gaat juist over de algemene en basic dingen, die zijn voor mij echt geen probleem..but thanks anyway

Ooh ja de topictitel, sorry zag het zelf net pas..mijn fout

• Qdance
Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 19:50:
[...]

Ja, via FRAMES en IFRAMES.

Maar als je echt iets met SPS of WSS 2k3 wilt gaan doen kom je er niet onder uit met het .NET platform te gaan leren werken. Dat zal best heel moeilijk worden, maar ik denk dat het heel goed voor je carriere kan zijn.

Wellicht is http://www.sharepointcustomization.com/default.aspx nuttig.

Oh ja, nog 1 tip: met FrontPage 2003 kun je meer met SPS/WSS dan via de webinterface. En ja, ik weet dat FrontPage vroeger niet veel voorstelde maar de nieuwe versie is echt heel behoorlijk.
Ik heb zojuist het .Net Framework geinstalleerd, vandaag effe uitzoeken wat ik er mee kan. En ga ook vragen of ze hier Frontpage 2003 hebben/willen aanschaffen.

Verwijderd

Batsies schreef op 07 september 2004 @ 08:47:
[...]
was wel wat verwarrend en in die tijd weinig documentatie.
Da's nog steeds zo ;)
Maar is er dan nog steeds een prachtige document library?
Jazeker, hoewel ook daarin weer een aantal dingen (bijv. beveiligingsmodel en fysieke opslag) veranderd zijn maar ze zitten er nog steeds in. Ook enquetes, forums, persoonlijke sites en ga zo maar door. Best een krachtige applicatie (en de "light" versie Windows SharePoint Services, die al veel kan, is helemaal gratis!) maar de look & feel aanpassen, iets wat veel bedrijven (en programmeurs) vaak als eerste even willen doen, is nog steeds erg moeilijk. Zolang je binnen bepaalde grenzen wilt blijven kun je er echter op korte termijn een relatief goed werkend intranet mee opzetten.

• Qdance
Ik heb zojuist een gesprek gehad met de afdeling die verantwoordelijk is voor het aanschaffen en onderhouden van het pakket.

De mogelijkheden voor (web) programmeurs zijn idd erg beperkt. Tenzij je echt components gaat schrijven in C# en visual. Voor mijn stage niet te doen, vooral omdat ik meer verstand heb van webdesign met talen zoals asp/php enzo..

Dus het wordt waarschijnlijk een klik stage, maar mag em gelijk voor een andere afdeling uitvoeren,..tja mijn planning werd in een keer van ruim 14 weken nog maar 8 a 9 weken groot.

Nu maar eens zoeken of er nog leuke webparts beschikbaar zijn op het internet die ik zou kunnen gebruiken voor deze opdracht

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:16

bonzz.netninja

Niente baffi

ik heb tijdens mijn afstudeeren sharepoint portal server 2003 geheel opgezet en iningericht. Misschien kan ik iets voor je betekenen? Zoja, dan moet je even mailen

Modbreak:en met zo'n instelling gaat het forum dus om zeep :) Er is hier nu een plaats om dit onderwerp te bespreken, en er zijn geinteresseerde toehoorders. Waarom dan in godesnaam het interessante deel van de discussie prive trekken terwijl anderen in de toekomst deze informatie ook nog nuttig kunnen vinden? ;)

[ Voor 56% gewijzigd door curry684 op 07-09-2004 15:55 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Qdance
Waar ik voornamelijk in geinteresseerd ben is bijvoorbeeld een simpel formulier waarmee je iets kan versturen naar bijv. een e-mail adres. Normaal geen probleem, maar als ik hierin een webpart toevoeg en er vervolgens html code in stop..dan krijg ik de melding dat het gebruik van het element <form> niet is toegestaan..

Verwijderd

Qdance schreef op woensdag 08 september 2004 @ 10:25:
Waar ik voornamelijk in geinteresseerd ben is bijvoorbeeld een simpel formulier waarmee je iets kan versturen naar bijv. een e-mail adres. Normaal geen probleem, maar als ik hierin een webpart toevoeg en er vervolgens html code in stop..dan krijg ik de melding dat het gebruik van het element <form> niet is toegestaan..
Ik ben ook bezig met een sharepoint stage en ook ik vraag mij af wat sharepoint zelf kan en wat je allemaal via webparts moet regelen. Misschien kun je mij iets vertellen over jouw ervaringen met webparts?
Ik ben bezig om een introductie tot webparts van microsoft door te nemen(http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/odc_2003_ta/html/odc_landibf03_ta.asp), maar kom er niet helemaal uit met de policy files.
Heb jij misscien nog andere aanknopingspunten om me te gaan verdiepen in webparts?

• Qdance
Je zou eens kunnen kijken op :

http://sharepoint.pagina.nl

Hier staat een aardige verzameling op met allerlei links naar sharepoint related sites.
Verder zijn er ook nog hier en daar webparts te downloaden.

Als je zelf niet components wilt gaan ontwikkelen dan zul je het met de standaard webparts en die van derden moeten doen.

Zelf heb ik voor mijn stage een hibryde structuur gemaakt waarin bepaalde gedeeltes apart gehosted werden en alleen bereikbaar waren in vensters in sharepoint.
Pagina: 1