Toon posts:

[PHP] Weer die headers

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt me maar niet om die headers goed te krijgen. Ik krijg steeds weer de melding: Warning: Cannot modify header information - headers already sent. De headers zijn dus al verzonden.

Ik werk met een index, waar alle pagina's geinclude worden. Maar nu wordt zo u zo al wat verzonden ! Hieronder mn stukje code voor het aanmelden.

code:
1
2
3
4
5
6
7
    if (!$error){
    $password = md5($_POST['password']);
    $regdate = time();
    mysql_query("INSERT INTO users (username, password, regdate, name, email, town, interests, gender, signature, birthdate, website, viewemail) VALUES ('".$_POST['username']."', '$password', '$regdate','".$_POST['name']."', '".$_POST['email']."','".$_POST['town']."', '".$_POST['interests']."', '".$_POST['gender']."', '".$_POST['signature']."', '".$_POST['birthdate']."','".$_POST['website']."','".$_POST['viewemail']."')");

header("Location: ?link=crew/aangemeld");
  }

Ik hoop dat je jullie snappen wat mijn probleem is. M'n vraag is eigenlijk hoe kan je zo'n header laten werken met een index waar je de pagina include ?

• Ajunne
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Ajunne

Uitje

Gewoon dit bovenaan je pagina zetten, werkt altijd. Helemaal bovenaan je index voor alle duidelijkheid.

PHP:
1
ob_start();

[ Voor 26% gewijzigd door Ajunne op 06-09-2004 15:30 ]

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
het probleem van headers is, dat je ze maar 1x mag sturen, en dat dit moet voordat je text stuurt. (immers voor text komt altijd een header, dus dan maakt ie zelf een header)

als je dus met includes werkt, en je derde include is zegmaar dit stukje code, dan moet je zorgen dat in de eerste 2 includes geen text of headers worden verstuurd
Ajunne schreef op 06 september 2004 @ 15:30:
Gewoon dit bovenaan je pagina zetten, werkt altijd. Helemaal bovenaan je index voor alle duidelijkheid.

PHP:
1
ob_start();
werkt idd voor de meeste dingen wel, op php.net staat ook waarom het werkt :)

[ Voor 32% gewijzigd door BasieP op 06-09-2004 15:32 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• GeniusDex
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-01-2025

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Daar hebben ze output buffering voor uitgevonden. Kijk even op http://nl.php.net/manual/en/ref.outcontrol.php :)

Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Bij die foutmelding wordt afaik altijd ook er bij gezet waar de headers al eerder verstuurd worden. :) Dan weet je ook gelijk waar je fout zit. Er mag geen enkele content voor de header vestuurd worden; geen spatie, geen enter, wat dan ook.

Zie voor oplossingen bovenstaande verwijzingen naar de handleiding :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Dit topic is gesloten.