Hoi mensen, ik heb een vaag probleem in visual basic 6. Ik heb in een project een Adodb connection gebruikt om een database uit te lezen:
Dit werkt perfect, althans, in een project wat ik een poosje eerder heb gemaakt. Nu ben ik een nieuw project begonnen een daar wil het niet werken! Voorbeeld: Ik typ 'Dim db As ...' vervolgens verschijnt er in de pop-up die je dan krijgt geen ADODB, in het vorige project wel...
Misschien dat iemand hier eerder wel eens last van heeft gehad? Want ik snap er de ballen van, Thnx!
code:
1
2
3
| 'General declerations Dim Db As ADODB.Connection Dim Rst As ADODB.Recordset |
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Set Db = New ADODB.Connection
Call Db.Open("Provider=SQLOLEDB;Data Source=" & GegServer & ";Initial Catalog=" & GegDatabase & ";User ID=" & GegUser & ";Password=" & GegPassW)
Db.CursorLocation = adUseServer
Set Rst = CreateObject("ADODB.Recordset")
Rst.CursorLocation = adUseServer
Rst.Open "SELECT * FROM items", objConnect, adOpenDynamic, adLockReadOnly, -1 |
Dit werkt perfect, althans, in een project wat ik een poosje eerder heb gemaakt. Nu ben ik een nieuw project begonnen een daar wil het niet werken! Voorbeeld: Ik typ 'Dim db As ...' vervolgens verschijnt er in de pop-up die je dan krijgt geen ADODB, in het vorige project wel...
Misschien dat iemand hier eerder wel eens last van heeft gehad? Want ik snap er de ballen van, Thnx!