Toon posts:

[vb6] ADODB werkt in ene project wel en in ander niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen, ik heb een vaag probleem in visual basic 6. Ik heb in een project een Adodb connection gebruikt om een database uit te lezen:

code:
1
2
3
'General declerations
Dim Db As ADODB.Connection
Dim Rst As ADODB.Recordset

code:
1
2
3
4
5
6
7
Set Db = New ADODB.Connection
    Call Db.Open("Provider=SQLOLEDB;Data Source=" & GegServer & ";Initial Catalog=" & GegDatabase & ";User ID=" & GegUser & ";Password=" & GegPassW)
    Db.CursorLocation = adUseServer

Set Rst = CreateObject("ADODB.Recordset")
    Rst.CursorLocation = adUseServer
    Rst.Open "SELECT * FROM items", objConnect, adOpenDynamic, adLockReadOnly, -1

Dit werkt perfect, althans, in een project wat ik een poosje eerder heb gemaakt. Nu ben ik een nieuw project begonnen een daar wil het niet werken! Voorbeeld: Ik typ 'Dim db As ...' vervolgens verschijnt er in de pop-up die je dan krijgt geen ADODB, in het vorige project wel...

Misschien dat iemand hier eerder wel eens last van heeft gehad? Want ik snap er de ballen van, Thnx!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Welke foutmelding krijg je dan? Hoe zit je connectionstring er uit (nadat de waarden gevuld zijn; is deze uberhaupt geldig? )

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 16:53
Probeer het eens door een reference te maken naar ADO in je references.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

Topicstarter
gorgi_19 schreef op 06 september 2004 @ 15:17:
Welke foutmelding krijg je dan? Hoe zit je connectionstring er uit (nadat de waarden gevuld zijn; is deze uberhaupt geldig? )
...de connection string is juist, het is een probleem binnen vb

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 18:11
Je kan dat soort objecten pas gebruiken als je in je project een referentie maakt naar dat soort objecten.

• Lorn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01-2025

Lorn

I have a bad feeling...

Farlane heeft gelijk, je moet nog even onder Project->References... aangeven dat je gebruik wilt gaan maken van Microsoft ActiveX Data Objects 2.7 Library. Je zult zien dat je dan ook alle ADO objecten zult tegenkomen in de code completion van VB6.

Verwijderd

Topicstarter
farlane schreef op 06 september 2004 @ 15:20:
Probeer het eens door een reference te maken naar ADO in je references.
Shit, stom zeg...microsoft ActiveX Data Objects stond dr niet tussen aangevinkt...vaagjes ik kan met niet herrineren dat ik dat bij dat andere project wel heb gedaan? Mja, het zal wel...bedankt!
Pagina: 1