[winXP Pro] sneltoets + afmelden->andere gebruiker werkt nie

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dashinuke
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-05 12:09
ik zit met een probleem. Normaal als ik windows net heb geinstaleerd, dan gebruik ik de sneltoets windows + L om van gebruiker te wisselen. als iemand anders ff op de pc moet dan blijft bij mij alles draaien. Na verloop van tijd vergrendeld hij de pc als ik op windows + L duw (wat volgens de search/faq ook de bedoeling moet zijn)

maar nu kom ik er dus ook achter dat start --> afmelden --> andere gebruiker niet meer werkt. Hij reageert er helemaal niet meer op. Dit is best lastig aangezien ik me nu compleet moet afmelden als iemand anders op de PC moet

mijn vraag: Weet iemand hoe je dat moet herstellen, en nog beter zou zijn als iemand een sneltoets weet om van gebruiker te wisselen.

Alvast bedankt!

[edit] bij gebruikersaccount kun je ook oiets aanvinken, maar dat werkt bij mij ook niet (mcafee hawk aan dat er een vekreerd script draait) en daarna pakt hij de wijzigingen niets.

[ Voor 13% gewijzigd door Dashinuke op 06-09-2004 14:59 . Reden: edit ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Volgens mij heeft dit te maken met beperkte rechten / processen die draaien en niet afgesloten kunnen worden, ik weet het alleen niet zeker. Misschien helpt om bepaalde processen te starten als administrator ipv onder de naam van een gebruiker.

• Dashinuke
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-05 12:09
Daar heb ik verder nooit geen problemen mee gehad... als ik net opnieuw heb opgestart wisselt hij ook niet van gebruiker.

Maar ik was nog aan het zoeken, en nu vind ik dit:

Windows + L:
De computer vergrendelen als u verbonden bent met een netwerkdomein, of schakelen tussen gebruikers als u niet verbonden bent met een netwerkdomein.

Hmm, is er een manier om te wisselen tussen gebruikers, terwijl je wél aan een netwerk hangt ? :/

[ Voor 9% gewijzigd door Dashinuke op 06-09-2004 15:23 ]