[JAVA] Struts DispatchAction mapping genereren met XDoclet?

Pagina: 1
Acties:

• TweakV
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-03 18:35
Hi, ik laat actionmappings in de struts-config file genereren met XDoclet, alleen moeten er voor een DispatchAction -> MappingDispatchAction meerdere actionmappings gegenereerd worden voor één Action class. Is dit mogelijk met XDoclet en de standaard struts-templates, en zo ja, hoe?

Ik heb geGoogled maar kon hier geen positief antwoord op vinden. Enkel hier staat in het laatste stukje "If your using a tool like XDoclet to build your config file, I suppose this wouldn't be an issue..." maar verder geen uitleg. Het zou dus wel mogelijk zijn?

edit:
DispatchAction moet zijn: MappingDispatchAction

[ Voor 9% gewijzigd door TweakV op 07-09-2004 16:04 ]

Verwijderd

ehm, ik doe het gewoon rechtstreeks in de XML, maareuhm, als ik goed naar die xdoclet docs kijk lijkt het me toch dat je meerdere maken @struts.action mag definieren, en dan gewoon de parameter wijzigen?

(wij gebruiken hier een aparte action klasse voor elke mogelijke wijziging, dus ook geen dispatchactions...als die parameter ongein niet zou kloppen negeer me dan maar ;))

owj,a waarom denk ik dat:
http://xdoclet.sourceforge.net/xdoclet/tags/apache-tags.html
let op de 0...1 bij axis class level methods (service) en de 0...* bij struts action tags (ook class level).

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2004 15:25 ]

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een voorbeeld:

/**
* @struts.action
* path="/main/application/ProcessOverviewDispatchAction"
* scope="request"
* validate="false"
* parameter="method"
* @struts.action-forward
* name="refresh"
* path="/main/application/DisplayOverviewAction.do"
* @struts.action-forward
* name="module"
* path="/main/application/module/DisplayModuleAction.do"
* @struts.action-forward
* name="datasource"
* path="/main/application/datasource/DisplayDatasourceAction.do"
*/

Belangrijk is de parameter="method", deze moet je even doorlezen bij XDoclet

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

• TweakV
Er kunnen inderdaad meerdere @action tags gebruikt worden voor een class, maar iedere action mapping heeft z'n eigen action-forwards... maar hoe weet xdoclet welke @action-forwards bij welke @action hoort?! Niet, geloof ik... of ze moeten gewoon redundant bij iedere @action staan (is niet zo netjes he :P )?

• ronaldmathies
  • Niet online
Ik zou zeggen, probeer het eerst. Dan zie je het vanzelf... Maar het resultaat is prima.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

• TweakV
ronaldmathies schreef op 07 september 2004 @ 14:19:
Ik zou zeggen, probeer het eerst. Dan zie je het vanzelf... Maar het resultaat is prima.
...sorry, we hebben het over verschillende dingen: ik ben vergeten te melden dat het voor een MappingDispatchAction is (struts 1.2.1), deze heeft meerdere action mappings nodig, in tegenstelling tot een DispatchAction die er maar één hoeft. Ik had dit niet goed vermeld in de startpost :z .

Ik denk dat ik dan maar overstap op een 'gewone' DispatchAction om dit gedoe te omzeilen, alhoewel de url uit de startpost wel suggereert dat het mogelijk moet zijn.

• ronaldmathies
  • Niet online
Ik weet dat Struts 1.2.1 pas net uit is, XDoclet ondersteund alleen maar Struts 1.1. Dus effe wachten op de volgende release, maar je kan natuurlijk wel gebruik maken merge file struts-actions.xml Dan hoef je hierin alleen de niet ondersteunde action objecten in aan te maken. De rest laat je gewoon genereren dmv XDoclet.

Pagina: 1