Toon posts:

wèh jank: waarom nou (zoveelste PRO 2A probleem)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een groot probleem met mijn MSI K7T PRO 2A moederbord. Ik had vanmiddag dit moederbord samen met een TB 1000 Mhz en een Aopen 48x cdromspeler. En daar zit het probleem. Ik kan namelijk de cdromspeler niet aan de praat krijgen; in de winkel deed ie het wel, want ik ben ermee teruggegaan. Ik heb al vanaales geprobeerd, maar de Cdromspeler krijg ik niet aan de praat en de cdbrander wel, het is dus ook geen ide probleem. Wie weet het.

Ik had het trouwens ook bij mijn andere MSI mobo die ik tijdelijk gebruikte voordat ik dit kocht. Mijn oude mobo was namelijk stukgegaan en daar deed alles het wel gewoon op (alleen dan met een 32 speed die het in het nwe systeem ook niet doet). Bij die MSI 6199 wilde het ook niet werken. Misschien is het een Via chipset probleem (alles deed het wel op de ali chipset)

Wie heeft de oplossing!!!???

Verwijderd

Probleem komt mij bekent voor. Ik had het met mijn KA-7 van abit. Ik had een 56x CD-rom en die liep steeds vast met installeren van CD's en het opstarten vanaf CD-rom. Op een ander mammaplankje was er niks aan de hand. Ik heb die CD-rom aan mijn broertje gegeven en die heeft er verder geen problemen mee. Zelf heb ik toen een Aopen 40x gekocht en de problemen waren opgelost. Die 56x was niet stuk maar waar het wel aan heeft gelegen weet ik niet. Als ik jouw was zou ik eens een andere CD-rom proberen. Ik zou dan een Aopen nemen :)

succes

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Aopen nu, maar zelfs het bios herkent um niet, waarschijnlijk toch problemen met de via chipset.

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-07 15:35
Kijk of de cdrom-speler een jumper heeft voor udma. Zo ja, zet deze op standaard PIO (niet op udma) en probeer het dan weer. Het komt voor dat udma niet goed werken wil met cdrom-spelers.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het proberen

Mijn koetje graast nu wel 6 maal zo snel dan mijn celly 266@333 :9

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-07 15:35
Bendertino,
Dat hoeft niet. Afhankelijk van de BIOS wordt de cdrom-speler bewust wel of niet herkend. Als de cdrom-speler gewoon werkt en niet wordt herkend door het BIOS, is de BIOS van het type dat cdrom-spelers niet opnoemt (want het werkt wel).

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost!!

Er was een conflict met m'n quantum Bigfoot harde schijf, ik heb nu een aantal apparaatjes omgewisseld, bedankt iedereen!!

O ja processor draait stabiel 1000@1100 met 1,850 volt. *D
Pagina: 1