Toon posts:

[Excel] Meerdere tekens substitueren

Pagina: 1
Acties:
  • 2.599 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
in excel bestaat de functie 'substitueren', bedoeld om 1 string te vervangen met een andere string in 1 brok tekst.

bestaat er een mogelijkheid om meerdere strings te vervangen in 1 tekst, zonder telkens een nieuwe functie substitueren te gebruiken?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2004 14:05 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dus in een keer "bah" --> "woei" en "foo" --> "bar"? Voor zover ik weet niet, ik zie het voordeel ook niet voor alles behalve zeer grote bestanden? Een eigen script er voor bouwen lijkt me ook niet handig, waarschijnlijk veel langzamer dan twee keer de ingebouwde functie te gebruiken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

moet hij in een veld zowel alle "X"jes als alle "Y"tjes vervangen door "Z" dan kun je gewoon twee keer search en replace gebruiken.

Als je bedoelt dat elk veld waar bijvoorbeeld "if X then Y else Z" staat wil vervangen door "als X dan Y anders Z" dan ga je er niet komen met de standaard functies.

als je bedoelt dat als een veld gevuld is met X en Y dat er dan van die twee één Z moet komen, dat kan wel mits ze elke keer hetzelfde zijn: Als er altijd "XY" staat kun je gewoon "XY" replacen door Z.

zeg 't maar, wat wil je nou eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
bij functie 1:
0 wordt a
1 wordt b
2 wordt c
3 wordt d
4 wordt e
5 wordt f
6 wordt g
7 wordt h
8 wordt i
9 wordt j

bij functie 2:
0 wordt A
1 wordt B
2 wordt C
3 wordt D
4 wordt E
5 wordt F
6 wordt G
7 wordt H
8 wordt I
9 wordt J

ik heb al gekeken of andere functies me nog iets kunnen bieden, maar nog niets gevonden. aangezien DEC.N.HEX alleen A t/m F kent valt daar ook niet echt mee te werken.

Verwijderd

Topicstarter
ik bedenk me net dat de tekens in ascii ook gewoon opvolgend zijn. ik ga het dus proberen met TEKEN(A1+97)

:)