GoT 100% op niveau brengen wat naamgeving fora betreft?

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Topicstarter
Ok, 'we' stellen dat GoT een forum op niveau is maar.......

Na al jaren hier te vertoeven is het mij niet duidelijk waarom de meerderheid van de fora, wat naam betreft, keurig op niveau zijn maar nog wat uitspringen.

Een stukje geschiedenis en nostalgie?

Bijvoorbeeld
Videoplanken & Beeldkanonnen = Videokaarten en Monitoren.
Spielerij - Games & Discussies = Games & Discussies
Spielerij - Problemen & Vragen = Games & Vragen
enz.

Verder zou Tweakers.net Moddereter Forum best weleens aangepast kunnen worden qua schrijfwijze. Modder-eter is wel aardig maar niet serieus.

Ikzelf heb geen probleem met de naamgevingen alleen 'men' is niet consequent.

En het discussiepunt is, wat vind jij ervan? Houden zo of aanpassen aan de norm?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:18
Wat is er mis mee? Ik ken niemand die er echt last van heeft..

't is net als een bug fiksen aan iets wat niet kapot is.

[ Voor 33% gewijzigd door simon op 06-09-2004 13:48 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

traditie he?

en ik vind het wel wat hebben, dat speelse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dat speelse kenmerkt GoT juist :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Dat hoort gewoon bij Got vind ik :)

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:45

Pelle

🚴‍♂️

Lekker zo houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
dat is juist wat ikzelf zo fijn vindt aan GoT...

het is een serieus forum, waar tóch plaats is voor plezier (HK Topics, SG, sommige signature's :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:20
Thema Forum -> Themaforum

daar stoor ik mij meer aan ;)

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09 18:46

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

* gorgi_19 denkt ook lekker zo houden.. :) Ik zie eigenlijk weinig noodzaak om de boel om te gooien, mede ook omdat iedereen het eigenlijk gewend is. :) Beetje nostalgie, misschien :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guardian Angel schreef op 06 september 2004 @ 13:46:

En het discussiepunt is, wat vind jij ervan? Houden zo of aanpassen aan de norm?
Ik vind die namen een beetje kinderachtig. Misschien leuk de eerste keer dat je het leest, maar na de honderdste keer 'videoplanken' lezen begint het me aardig de keel uit te hangen.

Wat 'Spielerij' betreft, lijkt me dat een variatie op het Duitse Spielerei, maar spel het dan goed. En wederom, niets zo irritant als een grap die eeuwig wordt herhaald.

Doe me een beetje denken aan 'sleurhut'. Absoluut een leuke vondst, maar ik kan erg slecht tegen mensen die consequent 'sleurhut' tegen 'caravan' blijven zeggen en die heb je, helaas...

Samenvattend: We kennen hem al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

* moto-moi denkt dat onze oude grijze het onderdeel 'humor' mist wat deze fora namen heeft doen onstaan ;)
Nofi enzo :+

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guardian Angel schreef op 06 september 2004 @ 13:46:
Ok, 'we' stellen dat GoT een forum op niveau is maar.......

Na al jaren hier te vertoeven is het mij niet duidelijk waarom de meerderheid van de fora, wat naam betreft, keurig op niveau zijn maar nog wat uitspringen.

Een stukje geschiedenis en nostalgie?

Bijvoorbeeld
enz.

Verder zou Tweakers.net Moddereter Forum best weleens aangepast kunnen worden qua schrijfwijze. Modder-eter is wel aardig maar niet serieus.

Ik kan je op zich wel volgen, maar waarom zou je een (in jarenlang gebruik) ingeburgerd iets willen aanpassen?

Tweakers.net Moddereter Forum is (net als Lieve Adjes) een begrip op GoT, dus waarom niet houden zo?

Mijn mening: houden zo, je kunt het wel iets meer gelijk trekken maar niet ineens alles op de schop gooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Laatst online: 29-09 14:40

André

Analytics dude

De Devschuur heeft zijn fora wel serieuze namen gegeven _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik vind het videoplanken en beeldkanonnen bijvoorbeeld veel leuker en aantrekkelijker klinken dan bijvoorbeeld "Videokaarten en Monitoren". die naamgeving die jij bedenkt maakt het forum een stuk saaier om te bekijken. Dit soort kleine woordspelingen zijn leuk om te lezen. Ik vind het persoonlijk veel leuker om op een site met dit soort woorspelingen rond te surfen dan op een site die enkel strakke betekenissen zet, en geen woordgrappen/spelingen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
moto-moi schreef op 06 september 2004 @ 14:16:
* moto-moi denkt dat onze oude grijze het onderdeel 'humor' mist wat deze fora namen heeft doen onstaan ;)
Nofi enzo :+
Waarbij zelfs bedacht kan worden dat deze humor is ontstaan toen ik jouw leeftijd had en dat is al heel wat jaren geleden.

Daarom jatwerk van de oude door de nieuwe generatie.

[ Voor 11% gewijzigd door Guardian Angel op 06-09-2004 14:21 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:14
Het probleem is dat van users wel een bijzonder serieuze houding wordt verwacht. Men dient netjes vooronderzoek te doen, mooie uitgebreide topicstarts te maken en als er ook maar één grappige reply onder staat wordt meteen verzocht om dat soort dingen te bewaren voor de HK.

Nou is dat helemaal niet erg. En het is ook helemaal niet erg dat er namen zijn zoals 'Videoplanken en Beeldkanonnen", maar die twee "niet erge" dingen zijn helemaal niet te rijmen denk ik.

Ik heb me er nog nooit eerder aan gestoord en vind het nu ook niet heel erg, maar ik kan me voorstellen dat het anderen wel dwars zit.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:19
Simon schreef op 06 september 2004 @ 13:47:
't is net als een bug fiksen aan iets wat niet kapot is.
Refactoren heet dat. :P

Mwah, ik vind niks mis met die namen. Het is wel een forum op 'niveau', maar moet het echt zo'n super-professionele uitstraling hebben? Ik bedoel maar, het is geen bedrijfs-forum ofzo.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 22:18
dreamscape schreef op 06 september 2004 @ 14:21:
Het probleem is dat van users wel een bijzonder serieuze houding wordt verwacht. Men dient netjes vooronderzoek te doen, mooie uitgebreide topicstarts te maken en als er ook maar één grappige reply onder staat wordt meteen verzocht om dat soort dingen te bewaren voor de HK.

Nou is dat helemaal niet erg. En het is ook helemaal niet erg dat er namen zijn zoals 'Videoplanken en Beeldkanonnen", maar die twee "niet erge" dingen zijn helemaal niet te rijmen denk ik.

Ik heb me er nog nooit eerder aan gestoord en vind het nu ook niet heel erg, maar ik kan me voorstellen dat het anderen wel dwars zit.
Hmm, dwars is wel heel 'erg overtrokken'. Ik bedoel, als je al aan zoiets ergert, dan moet je of te weinig tijd hebben of über prikkelbaar zijn...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

André schreef op 06 september 2004 @ 14:19:
helaas de naam van de category iets minder :+
:D

sorry hoor, maar dat is gewoon _niet_ waar.

edit:

overigens moet je de naam van het forum alleen aanpassen als het de lading niet dekt O-)

Videoplanken & Beeldkanonnen???

[ Voor 65% gewijzigd door Erkens op 06-09-2004 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Houden zo! Dit is juist wat GoT imo kenmerkt. Ondanks de serieuse insteek van het forum, toch nog paar minder serieuse en (de eerste keer dat je het leest) enigzins grappige aspecten. :)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:26

Basszje

Reisvaap!]

Ik vind het ook prima hoor, lekker laten staan :)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:43

BoAC

Memento mori

Nieuwe feature:
Je kan bij de prefs custome-names geven aan fora.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-09 19:48

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

André schreef op 06 september 2004 @ 14:19:
Correctie: Devschuur® is de officiele naam... :)

Ik ben verder ook niet voor omnaming, tenzij er werkelijke problemen zijn met d huidige namen en de vaste mensen die van een forum gebruik maken, zelf al aandringen op een andere naam...

De vraag is dan ook een beetje in hoeverre meerdere mensen die posten in 'Videoplanken & Beeldkanonnen' en/of 'Spielerij - Games & Discussies' problemen ondervinden met die namen?

Wat betreft het Moddereter-forum, ik heb sterk het idee dat de vaste crew daar helemaal geen naamsverandering zou willen, juist de oorspronkelijke naam wel degelijk gezien wordt als een 'geuzennaam'. Juist iets dat verwijst naar een roemrijk verleden en een specifieke eigen atmosfeer.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Laatst online: 29-09 14:40

André

Analytics dude

RM-rf schreef op 06 september 2004 @ 14:35:
[...]

Correctie: Devschuur® is de officiele naam... :)
Ja, maar goed, in de algemene volksmond bekt dat niet zo lekker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo is het inderdaad. Men is vaak extreem streng voor topic starters. Waarschijnlijk nodig, maar het komt vreemd over naast de gewild 'leuke' namen van de forums.

Maar goed, smaken verschillen, als iedereen het leuk & nostalgisch vindt moeten jullie het maar zo houden. Ik vind het niks, maar ik heb dan ook de neiging wat meer aandacht aan mijn postjes te besteden (leesbaarheid, spelling) dan de gemiddelde tweaker.

Ik denk dat je het niveau krijgt dat je zelf uitstraalt en misschien hoor ik hier wel gewoon niet... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 14:37:
[...]

Zo is het inderdaad. Men is vaak extreem streng voor topic starters. Waarschijnlijk nodig, maar het komt vreemd over naast de gewild 'leuke' namen van de forums.

Maar goed, smaken verschillen, als iedereen het leuk & nostalgisch vindt moeten jullie het maar zo houden. Ik vind het niks, maar ik heb dan ook de neiging wat meer aandacht aan mijn postjes te besteden (leesbaarheid, spelling) dan de gemiddelde tweaker.

Ik denk dat je het niveau krijgt dat je zelf uitstraalt en misschien hoor ik hier wel gewoon niet... ;-)
Het officiele beleid is dat topicstarter gevraagd wordt een duidelijke titel te gebruiken, alswel een beetje 'leesbare' teksten... (dus niet helemaal een tekst opzetten in MsN-BrEeZaH-praat).

Of er kleine spelfouten in een tekst staan wordt als niet al te belangrijk gezien en als een vervolgposter hier al tezeer op ingaat kan daar door een moderator wat van gezegd worden.

GoT is geen droge, saaie en exacte technische informatie-site, maar gewoon een community waar je goed technische vragen kunt stellen, daarbij hoort het ook dat niet alles volledig serieus hoeft te zijn, het kan ook wel eens 'licht' gebracht worden, met een knipoog.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:55

m0nk

16-09-2003 15.15

eigenlijk moet het gewoon ViDeOpLaNkEn & BeElDKaNoNneNuH zijn..
maar ff serieus, gewoon lekker zo laten, kenmerkt GoT

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RM-rf schreef op 06 september 2004 @ 14:46:
Het officiele beleid is dat topicstarter gevraagd wordt een duidelijke titel te gebruiken, alswel een beetje 'leesbare' teksten... (dus niet helemaal een tekst opzetten in MsN-BrEeZaH-praat).

Of er kleine spelfouten in een tekst staan wordt als niet al te belangrijk gezien en als een vervolgposter hier al tezeer op ingaat kan daar door een moderator wat van gezegd worden.

GoT is geen droge, saaie en exacte technische informatie-site, maar gewoon een community waar je goed technische vragen kunt stellen, daarbij hoort het ook dat niet alles volledig serieus hoeft te zijn, het kan ook wel eens 'licht' gebracht worden, met een knipoog.
Duidelijk, maar realiseer je wel dat dat ook bepaalde bezoekers afschrikt en gevolgen heeft voor de kwaliteit die je uitstraalt.

Slashdot, Tom's hardware en andere kwaliteitssites doen het prima en hebben blijkbaar geen ingeblikte humor nodig om niet te saai te worden. Tweakers/GoT zullen voor mij, alleen al om die reden, dat niveau nooit helemaal halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, erhm.. ik lig er toch wel degelijk wakker van. Elke keer wil ik er op klikken, en dan weerhoudt de naamgeving mij ervan om de inhoud te bekijken. Griezelig gewoon, en dat is echt niet tof hoor, moet je je weer onder behandeling laten stellen.

Badend in het zweet wordt je 's nachts wakker, alleen omdat die naam zo belangrijk is. Je voelt je ook meteen een stuk minder, je zou gewoon andere categorien gaan bezoeken met wel een serieuze naam, daar wordt pas echt gediscusieerd namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 14:58:
[...]

Duidelijk, maar realiseer je wel dat dat ook bepaalde bezoekers afschrikt en gevolgen heeft voor de kwaliteit die je uitstraalt.

Slashdot, Tom's hardware en andere kwaliteitssites doen het prima en hebben blijkbaar geen ingeblikte humor nodig om niet te saai te worden. Tweakers/GoT zullen voor mij, alleen al om die reden, dat niveau nooit helemaal halen.
Ik denk dat dat met die kwaliteit en afschrikken van bepaalde bezoekers wel zal meevallen.
Jammer dat je het als 'ingeblikte humor' ziet. Ik vind het echt een stukje GoT...net zoals de foutmeldingen wanneer MySQL er weer eens geen zin in heeft. :D
Echt waar: HOUDEN ZO! Je kan ook te serieus en 'professioneel' proberen te zijn....en ook dit kan bepaalde mensen afschrikken en het imago wat je probeert uit te stralen beschadigen. ;)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
Quincy Jones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
* itsme zou graag zien dat de huiskamer een nieuwe naam krijgt, huischkamer was gewoon veel leuker :P :+

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

[...]

slashdot heeft hleine 'icoontjes' bij bepaalde nieuwsberichten, bij Microsoft berichten verschijnt de kop van Bill Gates als Borg Afbeeldingslocatie: http://images.slashdot.org/topics/topicms.gif
ook dat is een vorm van 'humor' die niet iedereen zal apprecieren, en de site minder doet overkomen als 'objectieve' nieuwsbron: het is uiteindelijk hun keus om een bepaalde presentatie te kiezen (en om eerlijk te zijn, ik vind een slashdot-nieuwsposting niet 'ongeloofwaardig' enkel vanwege dat afbeeldinkje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 07:15

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Huischkamer _o_

ontopic:
mwah, wil je echt zo 100% alles hebben. 100% alle regels volgen. 100% lukt gewoon niet. Laat GoT zoals het is :)
Het zijn ondertussen gewoon 'standaarden' geworden, en is imho niet nodig om het te veranderen :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniek
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 13:04

sniek

Got root?

Wat vinden we onszelf toch weer belangrijk. In de essentie is het een beetje flauw die naampjes. Maar waar maken we ons druk om! Al had het er in het oud herbreeuws gestaan. Zolang ik weet waar het over gaat vind ik alles best.

Irrelevant by default - rm -rf /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ik vindt dit dus echt iets wat gewoon moet blijven.... want is het dezelfde mensen die klagen om de naamgeving ook al eens opgevallen dat de beschrijvingen bij de fora ook nogal ehm... ouderwets/niet serieus zijn :P

Als voorbeeld:
PMG - Passen er in de BP6 nou wel of geen Itaniums...
CME - Verf over? Smijt het tegen je kast, kijk wat er gebeurt, haal je boormachine erlangs en post je ervaringen hier.

Een BP6 is nou niet echt modern zegmaar en dat van CME hoef ik toch niet verder uit te leggen?

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
Ik blijf maar hopen dat men mijn startpost goed leest. Ik geef aan er zelf geen enkel probleem mee te hebben en klaag er zeker niet over. Ik wijs alleen op het verlangde niveau en de daarmee in tegenstelling zijnde benamingen. Niets meer, niets minder.

Humor is een vreemd iets. Wat de een als humor ziet, daarvan vindt een ander het juist niet. Ik kan me postings herinneren waar ik dubbel lag van een reactie maar een ander zich er vreselijk aan ergerde. Dat blijf je altijd houden al plaats je er 1000 smilies achter.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Guardian Angel schreef op 06 september 2004 @ 15:52:
Ik blijf maar hopen dat men mijn startpost goed leest.
Idd.... Ik blijf maar lezen... Wat maak je je druk om, etc. etc. Da's helemaal niet jouw doelstelling :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind de benaming videokaarten en monitoren nogal saai. Maar het is natuurlijk ook gewenning wat weerstand oproept. Mensen zijn gewend aan de huidige naam en houden die liever als dat er nieuwe namen komen.

Maar ik houdt liever de oude namen.

Dat Bill Gates - Borg icoontje vind ik ook humor en vinden anderen misschien meteen flame-bait wat het ook eigenlijk wel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RM-rf schreef op 06 september 2004 @ 15:12:
slashdot heeft hleine 'icoontjes' bij bepaalde nieuwsberichten, bij Microsoft berichten verschijnt de kop van Bill Gates als Borg [afbeelding]
ook dat is een vorm van 'humor' die niet iedereen zal apprecieren, en de site minder doet overkomen als 'objectieve' nieuwsbron: het is uiteindelijk hun keus om een bepaalde presentatie te kiezen (en om eerlijk te zijn, ik vind een slashdot-nieuwsposting niet 'ongeloofwaardig' enkel vanwege dat afbeeldinkje)
Klopt, maar ik vind die Bill Borg wel een stuk leuker dan 'videoplank'.

Ik vraag me trouwens af of het wel echt grappig bedoeld is. Slashdot heeft een duidelijk kritischere houding t.o.v. MS dan Tweakers (wat ik *wel* weer professioneel van jullie vind, trouwens) en dat ikoontje is een vlag die wat dat betreft goed de lading dekt. Een nieuwsbron hoeft niet objectief te zijn, zolang hij er maar rond vooruit komt.

PS: Er staan wel altijd veel MS ads op jullie site, he? ;-)
PPS: Ik heb dat ikoontje trouwens al lang niet meer gezien omdat ik de ikonen in mijn Slashdot profile heb uitgezet, avatars zet ik elders ook meestal uit. Is dat niet ook iets voor jullie, de gebruikers zelf laten kiezen tussen een saaie en een grappige GoT?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2004 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Guardian Angel schreef op 06 september 2004 @ 15:52:
Ik blijf maar hopen dat men mijn startpost goed leest. Ik geef aan er zelf geen enkel probleem mee te hebben en klaag er zeker niet over. Ik wijs alleen op het verlangde niveau en de daarmee in tegenstelling zijnde benamingen. Niets meer, niets minder.

Humor is een vreemd iets. Wat de een als humor ziet, daarvan vindt een ander het juist niet. Ik kan me postings herinneren waar ik dubbel lag van een reactie maar een ander zich er vreselijk aan ergerde. Dat blijf je altijd houden al plaats je er 1000 smilies achter.
Humor is inderdaad een subjectief begrip...

Maar jij lijkt juist in je beginpost aan te geven te denken dat GoT een bepaald 'niveau' heeft (om eerlijk te zijn, ik persoonlijk haat dat woordje 'niveau', en ook waar dit door crewleden wordt toegepast, of in de FAQ wordt genoemd, zal er altijd een kanttekening bijstaan; Vermeden worden om het 'absolutionistische' woordje 'niveau' al te eenduidig te gebruiken):
GoT hééft helemaal geen 'niveau', goed danwel slecht. Datgene wat men op GoT misschien 'niveau' kan noemen, is voornamelijk afhankelijk van de input van gebruikers. (en nee, een spelfoutloze gebruiker heeft ook niet _meer_ niveau dan een dyslectische; iemand die droog en humorloos feitelijke informatie post is niet meer of minder dan iemand die soms ook kwinkslagen maakt, veel humor en grapjes in zijn posts verweeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Laatst online: 07:10
Slashdot [..] en andere kwaliteitssites
Slashdot een kwaliteitssite? Muahahahaha :D

Ontopic: ik zie het probleem eerlijk gezegd niet zo - bovendien, als je de namen wilt veranderen, moet je ook de categorie-beschrijvingen gaan wijzigen (die zijn ook niet altijd even serieus), en dan wordt het geheel uitermate saai en zakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feej
  • Laatst online: 05-06 15:55

feej

giraffemeisje

Ik heb het idee dat Tweakers.net Moddereters je letterlijk komen vermoorden als je dat forum omdoopt :X.

Je moet je afvragen of je wilt dat het hier een serieuze doodgraverssfeer wordt. Als je een duidelijke mooie startpost maakt met wat grapjes erin zie ik geen mod jouw topic naar de HK schoppen, en idem voor replies. De balans zal altijd meer naar serieuze bijdragen moeten hangen, anders wordt het een teringzooi. Dat betekent niet dat je totaal geen humor in je forum of je post mag hanteren :).

Everything is awesome!
Everything is cool when you're part of a team.
Everything is awesome when we're living our dream.
O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
RM-rf schreef op 06 september 2004 @ 16:13:
[...]
Maar jij lijkt juist in je beginpost aan te geven te denken dat GoT een bepaald 'niveau' heeft (om eerlijk te zijn, ik persoonlijk haat dat woordje 'niveau', en ook waar dit door crewleden wordt toegepast, of in de FAQ wordt genoemd, zal er altijd een kanttekening bijstaan; Vermeden worden om het 'absolutionistische' woordje 'niveau' al te eenduidig te gebruiken)
Gathering of Tweakers.net is een forum bedoeld voor mensen die bovenmatig geinteresseerd zijn in computers en de randverschijnselen daarvan. Het voorziet haar bezoekers in de behoefte om op niveau over deze zaken te discussiëren en te communiceren, en probeert hier een lichte vorm van ontspanning aan toe te voegen.
IK heb die tekst niet verzonnen hoor. :)

'een lichte vorm van ontspanning' klinkt als het modden van humor.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ik vind het niet kunnen en daarom kom ik niet meer hier! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juggernaut schreef op 06 september 2004 @ 17:18:
ik vind het niet kunnen en daarom kom ik niet meer hier! :(
:w ;)

Ik zie het probleem niet zo. Als je de forumbeschrijvingen aan hebt staan, kun je zo zien wat je in dat forum kunt aantreffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

fee-tje schreef op 06 september 2004 @ 16:38:
Ik heb het idee dat Tweakers.net Moddereters je letterlijk komen vermoorden als je dat forum omdoopt :X
Dat is correct. Handen af van onze modderpoel :( ;) al was het maar omdat de halve forumcultuur daar is gebaseerd op ervan afgeleide woordspelige flauwekul (en de andere helft op een voorliefde voor het mishandelen van kleine beestjes, in case someone is wondering). Sterker: de naam is voor de regulars het belangrijkste bindende element, voor de rest is het maar een saai zakelijk forum :P

Bizar vind ik dat niemand nog over "Lieve adjes" is begonnen, terwijl de meeste topics hier druipen van de kritiek, en de adjes (itt de modjes) daar zelden of nooit iets mee te maken hebben :) Ook is "casemodden" (zeker in het Nederlands) een zo'n beetje door T.net geintroduceerd neologisme, waarvoor ik eigenlijk geen alternatief zou weten. Alleen "Stuffis Generalis" is een term die, elke keer als ik 'm voluit geschreven zie staan, weerzin bij me oproept.

Afijn. Ik denk dat GoT in weerwil van alle professionele inbreng, als belangrijkste doelgroep toch de amateur heeft. De forumomschrijvingen sluiten hier imo bij aan; de verpakking hoeft niet iedereen te plezieren maar mag dat wel proberen, zolang de inhoud maar op niveau is is er niks aan de hand.

Eén ding is helder: als dit het grootste probleem op GoT zou zijn, gaat het niet slecht :)
edit:
Laatste stukje ruim vijf uur overwogen, maar ik ben er toch niet zeker van mijn zaak. Dus maar weer weggehaald :'(

[ Voor 33% gewijzigd door Rataplan op 06-09-2004 23:36 . Reden: ik *haat* smileys die op een volgende regel terechtkomen. Kan DAAR niet eens wat aan gedaan worden :( ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik ben het helemaal eens met wat RM-rf zegt, ik vind het ook onzin dat GoT gerekend wordt tot een site van hoog niveau. Het is een community en het niveau dat hier te lezen valt, is in de loop der jaren gevormd door diezelfde community.
Kijk ook eens naar de gemiddelde leeftijd van de GoT-leden en kijk dan naar je eigen bouwjaar (nee ik weet je bouwjaar niet ;) ), als je dit soort 'humor' niet meer kan waarderen moet je je afvragen of je je hier nog wel thuisvoelt. Overigens hoeft dat niets met leeftijd te maken te hebben, ook mensen van 40+ (ik noem maar wat) kunnen jong van geest zijn.

Ik ben het ook niet eens met de stelling dat dezelfde vorm van 'humor' in user-posts meteen afgestraft of verplaatst worden. Als jij met een luchtig, humoristisch toontje je verhaal kwijt kan zonder te flamen of anderszijds van de policy af te wijken, zul je juist meer respons krijgen imo, er zal bijv. geen moderator zijn die het je kwalijk neemt als je het over je pretpook of genotsknots hebt ipv over je joystick. (ik aanvaard overigens geen enkele aansprakelijk voor de grappigheid van deze termen ;) )

Ten slotte moet je volgens mij GoT als "underground"-onderdeel zien van de frontpage, die vind ik namelijk wel degelijk serieus overkomen en dat is toch de entree voor de meeste buitenstaanders zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

TheLemon schreef op 06 september 2004 @ 23:16:
Ik ben het ook niet eens met de stelling dat dezelfde vorm van 'humor' in user-posts meteen afgestraft of verplaatst worden. Als jij met een luchtig, humoristisch toontje je verhaal kwijt kan zonder te flamen of anderszijds van de policy af te wijken, zul je juist meer respons krijgen imo, er zal bijv. geen moderator zijn die het je kwalijk neemt als je het over je pretpook of genotsknots hebt ipv over je joystick. (ik aanvaard overigens geen enkele aansprakelijk voor de grappigheid van deze termen ;) )
Zolang je verhaal maar duidelijk is. En dat lijkt het me niet als je het over een genotsknots hebt terwijl er dan "veel" niet begrijpen wat je bedoeld, en dat kan nooit de bedoeling zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

[...]

Ik vind zoals hierboven ook al gesteld Slashdot om diverse redenen een kinderachtige site die door niemand met enig gezond verstand serieus genomen wordt. Ik vind het persoonlijk storender dat er daar bewust nieuws openlijk subjectief wordt gepresenteerd dan dat we hier een paar lekker bekkende termen voor de fora gebruiken.

Want dat is wel het punt: er is helemaal niets kinderachtigs aan. Als ik morgen op mijn werk aan een collega vraag wat voor 'videobeest' ie in z'n computer heeft, krijg ik daar het correcte antwoord op. Als ik vraag hoeveel 'reepjes' geheugen er in zitten ook. Dat heet spreektaal, ligt lekker in de mond enzovoorts. Wat zal het mij boeien dat dat forum 'Videoplanken & Beeldkanonnen' heet als dat historisch zo gegroeid is en nu eenmaal lekkerder bekt dan 'Videokaarten en Monitoren'? Iedereen weet toch waar het over gaat? Dus wmb ook: why change something when it isn't broken? :)
Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 16:12:
[...]

Klopt, maar ik vind die Bill Borg wel een stuk leuker dan 'videoplank'.
Ja ik lach me dood :z

Ga eens op de frontpage de eerste 1000 nieuwsitems van T.net doorlezen, en je weet exact waar termen als 'mamaplank', 'videoplank' etc. vandaan komen. In diezelfde nieuwsitems zie je ook onze vriend Femme de lelijkste dingen over ome Bill roepen. En nu mag jij raden waarom dat tweede wel afgeschaft is, en de ingeburgerde termen voor apparatuur niet.... heeft iets van doen met respect voor historie gecombineerd met een gezond stukje verstand als je jezelf als nieuwssite van enige waarde wil profileren :)
Ik vraag me trouwens af of het wel echt grappig bedoeld is. Slashdot heeft een duidelijk kritischere houding t.o.v. MS dan Tweakers (wat ik *wel* weer professioneel van jullie vind, trouwens) en dat ikoontje is een vlag die wat dat betreft goed de lading dekt. Een nieuwsbron hoeft niet objectief te zijn, zolang hij er maar rond vooruit komt.
Dat is onzin. Een nieuwsbron die rond voor z'n subjectiviteit uitkomt is per definitie net zo waardeloos voor een objectieve lezer als een nieuwsbron die dat verbergt. Het verschil is dat de subjectieve lezer zich niet aan het al of niet verborgen zijn van de leugens of halve waarheden zal storen, maar dan moet je je eens afvragen wat nog het nut is van jezelf profileren als nieuwssite.... ga dan gewoon verhalen schrijven, ben je sneller klaar :Y)
PS: Er staan wel altijd veel MS ads op jullie site, he? ;-)
De laatste keer dat ik checkte betaalt Microsoft nog een hoop geld aan het onafhankelijke WebAds B.V. voor een dikke reclamecampagne, en ik ga ervan uit dat RedHat, Sun, SuSe, MySQL GmbH and so on allemaal eenzelfde hoeveelheid ads kunnen krijgen van het onafhankelijke WebAds B.V. indien ze een gelijke hoeveelheid geld overmaken :* Tweakers blijft sowieso onafhankelijk door het niet zelf af te handelen :)
Is dat niet ook iets voor jullie, de gebruikers zelf laten kiezen tussen een saaie en een grappige GoT?
GoT is GoT, en dat is een forum dat 5 jaar door 110000 gebruikers gevormd is in z'n huidige vorm. Waarom daarin een onderscheid in maken in uiterlijk terwijl het innerlijk nog steeds de users zijn? :)

[ Voor 49% gewijzigd door curry684 op 06-09-2004 23:39 ]

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684 schreef op 06 september 2004 @ 23:27:
Ik vind zoals hierboven ook al gesteld Slashdot om diverse redenen een kinderachtige site die door niemand met enig gezond verstand serieus genomen wordt. Ik vind het persoonlijk storender dat er daar bewust nieuws openlijk subjectief wordt gepresenteerd dan dat we hier een paar lekker bekkende termen voor de fora gebruiken.
Go, vandaar dat jullie er zo weinig van overnemen.
Want dat is wel het punt: er is helemaal niets kinderachtigs aan. Als ik morgen op mijn werk aan een collega vraag wat voor 'videobeest' ie in z'n computer heeft, krijg ik daar het correcte antwoord op. Als ik vraag hoeveel 'reepjes' geheugen er in zitten ook. Dat heet spreektaal, ligt lekker in de mond enzovoorts. Wat zal het mij boeien dat dat forum 'Videoplanken & Beeldkanonnen' heet als dat historisch zo gegroeid is en nu eenmaal lekkerder bekt dan 'Videokaarten en Monitoren'? Iedereen weet toch waar het over gaat? Dus wmb ook: why change something when it isn't broken? :)
Het is absoluut kinderachtig en heeft niets te maken met lekker in de mond liggen. Jij en andere creatieve taalgebruikers willen ermee laten zien hoe gewild grappig ze wel niet zijn. Binnen een postje? OK, maar door het over de hele site te gebruiken haal je jezelf naar beneden. Maar goed, ik geloof dat ik wel kan concluderen dat ik er een impopulaire mening op na houd.
Dat is onzin. Een nieuwsbron die rond voor z'n subjectiviteit uitkomt is per definitie net zo waardeloos voor een objectieve lezer als een nieuwsbron die dat verbergt. Het verschil is dat de subjectieve lezer zich niet aan het al of niet verborgen zijn van de leugens of halve waarheden zal storen, maar dan moet je je eens afvragen wat nog het nut is van jezelf profileren als nieuwssite.... ga dan gewoon verhalen schrijven, ben je sneller klaar :Y)
Per definitie net zo waardeloos? Waar haal je de onzin vandaan?
De laatste keer dat ik checkte betaalt Microsoft nog een hoop geld aan het onafhankelijke WebAds B.V. voor een dikke reclamecampagne, en ik ga ervan uit dat RedHat, Sun, SuSe, MySQL GmbH and so on allemaal eenzelfde hoeveelheid ads kunnen krijgen van het onafhankelijke WebAds B.V. indien ze een gelijke hoeveelheid geld overmaken :* Tweakers blijft sowieso onafhankelijk door het niet zelf af te handelen :)
Mooi, helaas heb ik een ingebouwde weerzin tegen MS ads, dus een zekere irritatie leveren ze bij mij altijd wel op. Maar daar kunnen jullie niets aan doen.
GoT is GoT, en dat is een forum dat 5 jaar door 110000 gebruikers gevormd is in z'n huidige vorm. Waarom daarin een onderscheid in maken in uiterlijk terwijl het innerlijk nog steeds de users zijn? :)
GoT is GoT, dus als iemand een thread begint over het 'professionaliseren' van forum titels is het dan nodig de (zo'n beetje enige) persoon die daar een voorstander van is met veel moddereter-vertoon af te branden? Opvallend dat er *niemand* voor lijkt te zijn, waar komt dan het idee vandaan om een thread te beginnen?

Geeft niet hoor, ik had niet veel anders verwacht van zo'n kinderachtig clubje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Ik heb maar 1 smiley voor deze discussie:

:Z

Waar men over 'jankt' zeg.... Die titels zijn historisch gegroeid, de eigenaar en managers van T.net beslissen erover, de GoT crew heeft daar inspraak in.
Waarom zou je je als gebruiker daar druk moeten over maken? Je gaat toch ook niet naar één of ander bedrijf stappen om te klagen als je vind dat hun slogan of whatever 'kinderachtig' of niet goed is?

Waar men zich druk over maakt zeg....

Guardian Angel: ik denk ook dat het niet makkelijk is om daarin consequent te zijn; bepaalde titels zijn historisch gegroeid zeg maar, maar om voor de andere subfora speciaal zo'n titels te gaan bedenken zou imo te ver gaan, te geforceerd overkomen.

[ Voor 25% gewijzigd door whoami op 07-09-2004 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
* sanfranjake vindt het een leuke afwisseling op de doorgaans zo serieuze toon :)

Eerste keer toen ik op GoT kwam, met nog maar een piepkleinbeetje computerkennis heb ik er wel een tijd over gedaan om deze te ontcijferen :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whoami schreef op 07 september 2004 @ 08:59:
Waar men over 'jankt' zeg.... Die titels zijn historisch gegroeid, de eigenaar en managers van T.net beslissen erover, de GoT crew heeft daar inspraak in.
Waarom zou je je als gebruiker daar druk moeten over maken? Je gaat toch ook niet naar één of ander bedrijf stappen om te klagen als je vind dat hun slogan of whatever 'kinderachtig' of niet goed is?
Ik zal me wel aangesproken voelen. Ik zie het meer zo dat het bedrijf mij vraagt of hun forumnamen misschien wat serieuzer zouden moeten. Ik reageer daarop met het geven van mijn mening (waar volgens mij om gevraagd werd).

Vervolgens vallen er allerhande lieden met groene en rode nicknames over me heen alsof ik heb staan vloeken in de kerk.

Ik heb nooit de neiging gehad om ongevraagd mijn mening over die namen forumnamen te geven, maar als men erom vraagt ben ik daar best toe bereid. Ik vind het alleen een beetje jammer dat daar dan vervolgens zo heftig op gereageerd wordt. ('janken')

Minderheidsopinies worden hier blijkbaar niet erg serieus genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeverauX
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 09:22:
[...]
Ik vind het alleen een beetje jammer dat daar dan vervolgens zo heftig op gereageerd wordt. ('janken')
Over heftig reageren gesproken. :X
Geeft niet hoor, ik had niet veel anders verwacht van zo'n kinderachtig clubje...

Quincy Jones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
whoami schreef op 07 september 2004 @ 08:59:
Waar men zich druk over maakt zeg....

Guardian Angel: ik denk ook dat het niet makkelijk is om daarin consequent te zijn; bepaalde titels zijn historisch gegroeid zeg maar, maar om voor de andere subfora speciaal zo'n titels te gaan bedenken zou imo te ver gaan, te geforceerd overkomen.
Het moet toch inmiddels wel duidelijk zijn dat ik de laatste ben die me er druk over maak.

Wat mij betreft zouden de fora op veel meer manieren met humor mogen worden doorspekt. Ik heb al zoveel moeite om consequent serieus te zijn maar gelukkig in mindere mate met door anderen serieus genomen te worden.

Het probleem is en blijft wel dat anderen moeite kunnen hebben een onderscheid te maken tussen serieuze en humoristische opmerkingen. Zeker als deze binnen één post worden geplaatst.

De reden voor het plaatsen van dit topic was, zoals anderen reeds opmerkten, dat een groot aantal crewleden er in topics regelmatig blijk van geven dat men serieus moet posten. Aan de andere kant bezorgen sommige postings van moddereters mij een, zeker op dat moment, ongewenste vorm van incontinentie die, hoewel vervelend en lastig, het verblijf op het forum tot een waar genot maken.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Guardian Angel schreef op 07 september 2004 @ 09:29:
[...]

Het moet toch inmiddels wel duidelijk zijn dat ik de laatste ben die me er druk over maak.
Ik had het dan deze keer ook eens niet op jou gemunt. ;)
De reden voor het plaatsen van dit topic was, zoals anderen reeds opmerkten, dat een groot aantal crewleden er in topics regelmatig blijk van geven dat men serieus moet posten. Aan de andere kant bezorgen sommige postings van moddereters mij een, zeker op dat moment, ongewenste vorm van incontinentie die, hoewel vervelend en lastig, het verblijf op het forum tot een waar genot maken.
Mjah, serieus posten.... Het is toch idd de bedoeling dat men hier anderen kan helpen met hun problemen. Dan heb je er idd niets aan als men constant onzin zit uit te kramen.
Echter, met humor in een post -die verder best behulpzaam is- heb ik absoluut geen problemen. Waarom zou dat niet kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
whoami schreef op 07 september 2004 @ 09:42:
[...]
Ik had het dan deze keer ook eens niet op jou gemunt. ;)
Dat valt me dan nu weer eens mee.
[...]
Mjah, serieus posten.... Het is toch idd de bedoeling dat men hier anderen kan helpen met hun problemen. Dan heb je er idd niets aan als men constant onzin zit uit te kramen.
Echter, met humor in een post -die verder best behulpzaam is- heb ik absoluut geen problemen. Waarom zou dat niet kunnen?
Dat weet ik evenals jij ook niet. Ik heb toch sterk de indruk dat er mensen zijn die daar geen prijs op stellen hoewel humor, op zijn juiste waarde geschat, een goede manier kan zijn iemand het net iets duidelijker te maken.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Ik begin even met je laatste zin het eerst:
Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 08:49:

Op basis van deze (zeer intellectueel hoogstaande) opmerking van jou volgt hieronder de rest van mijn reactie:
[...]

Go, vandaar dat jullie er zo weinig van overnemen.
'Jullie' is niet echt een correcte term tegen mij (ik heb geen bal met de frontpage en nieuwsvoorziening van doen), maar ik weet wel dat men graag geloofwaardiger bronnen hanteert.
[...]

Het is absoluut kinderachtig en heeft niets te maken met lekker in de mond liggen. Jij en andere creatieve taalgebruikers willen ermee laten zien hoe gewild grappig ze wel niet zijn. Binnen een postje? OK, maar door het over de hele site te gebruiken haal je jezelf naar beneden. Maar goed, ik geloof dat ik wel kan concluderen dat ik er een impopulaire mening op na houd.
Impopulaire meningen mag je hebben, maar door ze op deze manier te ventileren maak je wel angstig duidelijk dat jouw tunnelvisie en het formaat van de plaat voor je kop 'onze' mate van kinderachtigheid verre overstijgen.
[...]

Per definitie net zo waardeloos? Waar haal je de onzin vandaan?
Hoeveel waarde zou jij aan politiek nieuws van het NOS Journaal hechten als ze de naam zouden veranderen in 'VVD Journaal'? Dat is openlijk subjectief, en net zo kwalijk als dat ze ieder nieuwsitem over "die eikel Wouter Bos" en "het eeuwige zeikerdje Jan Marijnissen" praten. Subjectief nieuws is nutteloos ja, per definitie. Zodra je moet filteren naar de waarheid kan een gedeelte van je publiek dat niet, en ben je dus propaganda aan het verspreiden ipv nieuws.
[...]

Mooi, helaas heb ik een ingebouwde weerzin tegen MS ads, dus een zekere irritatie leveren ze bij mij altijd wel op. Maar daar kunnen jullie niets aan doen.
DAT is pas kinderachtig, weerzin krijgen tegen een advertentiecampagne die geen gruwelijke beelden vertoont. Zeg eens: hoe objectief ben je zelf eigenlijk? Wil jij wel onafhankelijk nieuws, of wil je alleen je honger stillen naar meer gezwets over wat Microsoft of Bill Gates allemaal fout doen? Een nieuwsitem over het feit dat Bill Gates met zijn kapitaal de grootste filantroop ter wereld is die onder meer honderden miljoenen in modernisering van het noodlijdende Amerikaanse schoolsysteem heeft geinjecteerd wil jij gewoon niet zien?

Wederom: dat is pas kinderachtig. Judge yourself before you judge another.
[...]

GoT is GoT, dus als iemand een thread begint over het 'professionaliseren' van forum titels is het dan nodig de (zo'n beetje enige) persoon die daar een voorstander van is met veel moddereter-vertoon af te branden? Opvallend dat er *niemand* voor lijkt te zijn, waar komt dan het idee vandaan om een thread te beginnen?
Ik heb niemand afgebrand, wijs maar aan in m'n post. Sterker nog: het stukje wat je hier citeert was een volstrekt onschuldige opmerking dat het forum naar 110000 gebruikers heeft kunnen groeien door de sfeer/uitstraling/concepten die er de afgelopen 5 jaar zijn gehanteerd. Dat is een feit, en daarmee een factor die in een discussie als deze niet vergeten mag worden. Het feit dat je een 'tegenargument' direct interpreteert als 'afbranden' zegt me echter alweer genoeg over je voorkeur voor objectieve discussies.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sniek
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 13:04

sniek

Got root?

Toch is het frapant om te zien wat een verschil van mening wij al kunnen hebben over de namen van onze fora! Laat staan de posts die in die fora verschijnen.

Ik heb het bijzonder naar mijn zin wanneer ik deze topic doorblader. Ik moet echter wel zeggen dat het 'niveau' hier een flinke deuk door heeft gekregen! :) Ik hoop dat we ooit nog eens tot een goede conclusie komen als het gaat om de namen van onze fora. :) De mensheid is er bij gebaat!

Irrelevant by default - rm -rf /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Guardian Angel schreef op 07 september 2004 @ 09:48:

[...]
Dat weet ik evenals jij ook niet. Ik heb toch sterk de indruk dat er mensen zijn die daar geen prijs op stellen hoewel humor, op zijn juiste waarde geschat, een goede manier kan zijn iemand het net iets duidelijker te maken.
Ik heb het idee dat deze discussie meer de richting ingaat van wat nu de rol van humor is op het forum...

Wat dat betreft denk ik wel dat jouw opmerking hier een zeker gevaar inhoudt:
zodra iemand zijn standpunt gaat proberen te maken door middel van 'humor', zijn eigen mening/visie uitdraagt door dit punt zelf tot een grapje te vormen,
heb je een zeker risico dat dat een grapje is dat ten kostte van iemand anders (de gespreksgenoot) gaat en kan werken als een 'flamebait', terwijl de persoon die dat grapje maakt dat misschien niet bedoeld:

Een hypothetisch voorbeeld;
een topicstarter stelt een vraag en in zijn beginpost maakt hij gebruik van alles behalve de spellingsregels der Nederlandsche Taal, iets als: Hey peeplz, keb hierun mammaplankie XSRT-115 en een 40W Scoobydoo Fan, kannik die op mekaar plakkuh?.
Je kunt daar als vervolgposter een opmerking plaatsen als: Zo, weer een bewijs dat de kennis der Nederlandsche Taal bij de hedendaagse jeugd steeds minder wordt.

In zo'n geval zal en moddereter beide posts niet graag zien, sowieso niet de eerste post, die zo snel mogelijk op slot gezet wordt en de topicstarter krijgt een mailtje met het verzoek betere startposts neer te zetten en deze toch minimaal leesbaar te maken.

Maar ook de tweede poster kan misschien een vraag krijgen ook die 'grappige opmerking' niet te posten:
niet omdat die opmerking wel of niet grappig zou zijn, maar omdat zulk een opmerking kan functioneren als een flamebait, en de topicstarter kan provoceren om juist daarop te gaan schelden.

Verder bestaat er best begrip voor zulk een poster van die tweede post, die ergernis over onzorgvuldige beginposts bestaat ook bij moderatoren; maar dat is niet iets dat 'uitgevochten' moet worden via het forum en daarom verzoeken zij die vormen van 'humor' achterwege te laten...

Verder is het zeker niet zo dat humor zelf in een post niet mag, eerder omgekeerd, graag zelfs (dat maakt de sfeer vaak beter :)); maar niet die humor die ten kostte van een andere poster gaat.

Misschien kun je beargumenteren dat een naam als 'Videoplanken en Beeldkanonnen' weer een mogelijke rechtvaardiging kan zijn voor mensen om dan ook in beginposts 'popi-jopi' taal te gebruiken;
echter dat vind ik weinig geloofwaardig, en zelfs al is het zo, iemand die dat doet krijgt een net mailtje waarin wordt uitgelegd dat dat niet zo is, en het verzoek toch vooral de beleidsregels door te lezen die beter duidelijk maken hoe het eraan toegaat op GoT:
Zo iemand zal snel genoeg kunnen uitvinden hoe het wél werkt op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Topicstarter
RM-rf schreef op 07 september 2004 @ 11:19:
[...]
Ik heb het idee dat deze discussie meer de richting ingaat van wat nu de rol van humor is op het forum...

Wat dat betreft denk ik wel dat jouw opmerking hier een zeker gevaar inhoudt:
zodra iemand zijn standpunt gaat proberen te maken door middel van 'humor', zijn eigen mening/visie uitdraagt door dit punt zelf tot een grapje te vormen,
heb je een zeker risico dat dat een grapje is dat ten kostte van iemand anders (de gespreksgenoot) gaat en kan werken als een 'flamebait', terwijl de persoon die dat grapje maakt dat misschien niet bedoeld:
Ik zal proberen het e.e.a. met een voorbeeld te verduidelijken.

Als iemand een serieus PC-probleem heeft waar hij als TS al uren enorm mee zit te tobben, is het wel zo aardig om hem aan een oplossing te helpen. Persoonlijk denk ik weleens dat ik beter in mijn auto kan stappen en misschien in no-time de probleem-PC bij de TS thuis aan de praat kan krijgen.

Als je dan reageert met het posten van een mogelijke oplossing én een opmerking erbij plaatst 'ik leef zo met je mee maar heb helaas te weinig brandstof in mijn tank om vanaf hier naar jou te rijden' tover je tenminste een glimlach bij de TS te voorschijn plus je geeft iemand het goede gevoel dat er serieus met hem meegedacht wordt. Ik kan me voorstellen dat iemand dat soms goed kan doen.

Je opmerking dat iets als flame kan worden opgevat deel ik (inmiddels).

Het is niet voor iedereen weggelegd om direct de grap ergens van in te zien. Ik heb ooit eens keihard zitten lachen bij een conference terwijl verder iedereen 30 seconden doodstil bleef om daarna alsnog in lachen uit te barsten. Het kwartje valt niet altijd bij iedereen tegelijkertijd.

Voor wat de ommezwaai in het topic betreft, moto-moi is de aanstichter hoor. Hij 'verweet' mij gebrek aan humor wat op zich wel humoristisch is. :)

De topicstart kun je trouwens ook als serieus bedoeld maar echter ook als humor zien. Het is een ieder vrij uit te maken wat het precies is.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Guardian Angel schreef op 07 september 2004 @ 12:38:
Het is een ieder vrij uit te maken wat het precies is.
Precies. Een grappig zinnetje tussendoor moet kunnen.

Ik hoop dat we wel mogen verwachten dat een nette user wel door heeft wanneer de 'grappige zinnetjes / informatieve zinnetjes' ratio in een post verkeerd ligt, of wat een flame(bait) is.
En anders wordt dat door de crew persoonlijk toegelicht aan die persoon.

De forumnamen zijn gewoon een 'attention getter' uit het verleden. Maar als iemand 90% van zijn post vult met grappig geblaat, lijkt het mij dat het meer aan zijn aard ligt, dan aan de naam van een forum. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Voutloos op 07-09-2004 12:48 ]

{signature}

Pagina: 1