Kan een PM eens kijken wie dit een first post vond?
on it
[edit]
Valt wel mee, deze usert. 't is geen bekende oid, maar qua moderaties volgt 'ie duidelijk een eigen lijn. Ik vind 'm iig niet slecht .... zeker als je een +4 inzichtvol een -1 troll kado doet.
* Delerium gaat die +4 ffies terugfietsen.
User krijgt iig de schijn mee.
[edit]
Valt wel mee, deze usert. 't is geen bekende oid, maar qua moderaties volgt 'ie duidelijk een eigen lijn. Ik vind 'm iig niet slecht .... zeker als je een +4 inzichtvol een -1 troll kado doet.
* Delerium gaat die +4 ffies terugfietsen.
User krijgt iig de schijn mee.
[ Voor 97% gewijzigd door Delerium op 06-09-2004 13:30 ]
Het kan een misklik geweest zijn. Bedoeling -1: overgewaardeerd bv.
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Even voor mijn beeldvorming. Je kan dus een topic openen indien je het niet eens bent met waardering van de Frontpage?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ja, en de grootste grap is dat we hierzo iedere vorm van mierenneuk serieus nemen. Waarom? Omdat het niet aan ons is om te bepalen wat mierenneuk is en de betreffende topicstarter echt wel een serieuze vraag heeft. Overigens wordt het natuurlijk dan gewoon op waarde geschat, dus als je een -1 aan je broek krijgt kan je hierzo een topic openen maar misschien dat je die -1 dan gemotiveerd ziet blijven staan.
Polaris is dan een uitzondering, maar da;s een zeer gewaardeerde vaste klant.
[ Voor 25% gewijzigd door Delerium op 06-09-2004 13:58 ]
Is het niet eens tijd first post af te schaffen? ik dacht dat dat vooral vroeger gebruikt werd, toen mensenhet nog leuk vonden na het uitkomen van een nieuwsitem 'first post' in de reactie te zetten. Ik zie het nu vaak onrechtmatig gebruikt worden, en daardoor mist het zijn doel. Of mis ik nu iets?
Ik zag laatst anders nog een paar keer iemand die snel eerst "reactie" postte, om daarna zijn post te editen, zodat ie iig alvast FIPO had... Dus de tijden zijn niet zo erg veranderd ben ik bang...Ruudjah schreef op 07 september 2004 @ 00:15:
Is het niet eens tijd first post af te schaffen? ik dacht dat dat vooral vroeger gebruikt werd, toen mensenhet nog leuk vonden na het uitkomen van een nieuwsitem 'first post' in de reactie te zetten. Ik zie het nu vaak onrechtmatig gebruikt worden, en daardoor mist het zijn doel. Of mis ik nu iets?
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Je vergeet dat misschien doordát een fipo naar -1 kan worden gezet, het minder vaak voorkomt. Als zodanig heeft het dan zijn doel bereikt. En het misbruik rapporteer je gewoon, dan pakken de PM's het wel aan.Ruudjah schreef op 07 september 2004 @ 00:15:
Edit: Hier is weer een voorbeeld van misbruik. De 62ste post krijgt een First Post beoordeling...
[ Voor 15% gewijzigd door Polaris op 07-09-2004 08:07 ]
Ik weet nou niet of ik dit als een of andere sneer moet opvangen of dat je het oprecht toelichtEcteinascidin schreef op 06 september 2004 @ 13:57:
Ja, en de grootste grap is dat we hierzo iedere vorm van mierenneuk serieus nemen. Waarom? Omdat het niet aan ons is om te bepalen wat mierenneuk is en de betreffende topicstarter echt wel een serieuze vraag heeft. Overigens wordt het natuurlijk dan gewoon op waarde geschat, dus als je een -1 aan je broek krijgt kan je hierzo een topic openen maar misschien dat je die -1 dan gemotiveerd ziet blijven staan.

Ik stel een normale vraag zonder bijbedoelingen. Aangezien jij al antwoord had gegeven, dacht ik dat even hier erbij te vragen.
edit:
Ik zie het al, het gaat in dit geval dus niet om de waardering van polaris z'n eigen post [ Voor 12% gewijzigd door BtM909 op 07-09-2004 10:49 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Nee, ik geef geen sneren naar relatief onbekenden. Je vraag hierzo is welkom in welke vorm dan ook, lees in voorgaande post geen vorm van cynische ondertoon, je normale vraag wordt zonder bijbedoelingen beantwoord.
Ik zie dat het je dwarszat dat iemand z'n eigen post onjuist behandeld voelt.... dat is dus ook voorbehouden aan de relatief onbekenden en niet de bekenden zoals Polaris. Voor de enige TMF-gangers is zeuren over je eigen post behoorlijk not-done en dan krijg je dus wel de (terechte) sneren. Beetje If you can't the heat get out the kitchen principe.
[edit]
Ik denk dat TMF het enige Got-Forumdeel is waar je vraag hoe dan ook een serieus uitgebreid antwoord krijg, hierzo hebben we het niet zo druk en zodoende doen we niet aan die luxe.
Ik zie dat het je dwarszat dat iemand z'n eigen post onjuist behandeld voelt.... dat is dus ook voorbehouden aan de relatief onbekenden en niet de bekenden zoals Polaris. Voor de enige TMF-gangers is zeuren over je eigen post behoorlijk not-done en dan krijg je dus wel de (terechte) sneren. Beetje If you can't the heat get out the kitchen principe.
[edit]
Ik denk dat TMF het enige Got-Forumdeel is waar je vraag hoe dan ook een serieus uitgebreid antwoord krijg, hierzo hebben we het niet zo druk en zodoende doen we niet aan die luxe.
[ Voor 15% gewijzigd door Delerium op 07-09-2004 11:04 ]
No Offense taken...Ecteinascidin schreef op 07 september 2004 @ 11:02:
Nee, ik geef geen sneren naar relatief onbekenden. Je vraag hierzo is welkom in welke vorm dan ook, lees in voorgaande post geen vorm van cynische ondertoon, je normale vraag wordt zonder bijbedoelingen beantwoord.
Zit me absoluut niet dwars, maar weet dat het tegen de regels (staat in de FAQ en is dus ook not-done) is om over een waardering van je eigen post te miepen, vandaar mijn vraag. Het leek in de eerste instantie alsof het nu dus wel (weer) mocht.Ik zie dat het je dwarszat dat iemand z'n eigen post onjuist behandeld voelt.... dat is dus ook voorbehouden aan de relatief onbekenden en niet de bekenden zoals Polaris. Voor de enige TMF-gangers is zeuren over je eigen post behoorlijk not-done en dan krijg je dus wel de (terechte) sneren. Beetje If you can't the heat get out the kitchen principe.
[edit]
Ik haal je uit m'n boekje Botte Mods en zet je in 't andere boekje (lieve Mods)
Nogmaals bedankt voor de (uitgebreide) toelichting
Je kan hiermee wel eens gelijk hebben, zoveel mod ik niet. Toch zie ik redelijk vaak fipo mods waar het totaal niet thuishoort, en dat stoort me wel eens.polaris schreef op 07 september 2004 @ 07:45:
[...]
Je vergeet dat misschien doordát een fipo naar -1 kan worden gezet, het minder vaak voorkomt. Als zodanig heeft het dan zijn doel bereikt. En het misbruik rapporteer je gewoon, dan pakken de PM's het wel aan.
Edit: Hier is weer een voorbeeld van misbruik. De 62ste post krijgt een First Post beoordeling...
Oke ik geef het toe; soms mod ik wel eens midden in een thread 'First post' ! Niet in dit geval overigens. ...
Het is natuurlijk volledig terecht als mensen dan zeggen: dit is technisch gezien niet een first post, want een first post is een post die als firstte gepost is (of snel daarna).
Echter: soms zie je van die postings die een vaag van 'first post' hebben; drie of vier vegen over het toetsenbord en we hebben er weer eentje; soms gebuikt om maar snel op een bepaalde reactie te reageren.
Tevens 'stoort' het me soms dat het aantal 'kleuren' bij het modden beperkt is.
Bijvoorbeeld '-1 grappig'; '+0 inzichtvol' en ga maar door; waarmee je een overgewaardeerde reactie down kunt modden en tevens op grappig kunt zetten. Waarom; als ik wel eens score '+3 Troll' zie staan dan wringt het. ... Misschien is het meer een duwtje tegen het berekeningssysteem, maar het zei maar gezegd.
Het is natuurlijk volledig terecht als mensen dan zeggen: dit is technisch gezien niet een first post, want een first post is een post die als firstte gepost is (of snel daarna).
Echter: soms zie je van die postings die een vaag van 'first post' hebben; drie of vier vegen over het toetsenbord en we hebben er weer eentje; soms gebuikt om maar snel op een bepaalde reactie te reageren.
Tevens 'stoort' het me soms dat het aantal 'kleuren' bij het modden beperkt is.
Bijvoorbeeld '-1 grappig'; '+0 inzichtvol' en ga maar door; waarmee je een overgewaardeerde reactie down kunt modden en tevens op grappig kunt zetten. Waarom; als ik wel eens score '+3 Troll' zie staan dan wringt het. ... Misschien is het meer een duwtje tegen het berekeningssysteem, maar het zei maar gezegd.
[ Voor 14% gewijzigd door Ids Lupo op 08-09-2004 21:08 ]
De sinne skynt al ieuwen oer ûs lân, bringt de iere moarn. Eltse dei op nij.
Join de Nederlânse Kreft Kei
Dan is het een geval 'niet goed gelezen', ik mod niet vaak, maar ik zou gevallen 'lees de tekst nou eens goed voor je een reactie plaatst' ook als 'first post' beoordelen.
En het gaat om de punten, niet om het label (is mij al eens duidelijk gemaakt)
En het gaat om de punten, niet om het label (is mij al eens duidelijk gemaakt)
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
De sublieme first post: fipo
Hoebedoellu? Dat dit de reaktie is nadat ie gemeeld is, of dat ie gemeeld is omdat er alleen '
* Ids Lupo In het tweede geval zal die meel ook wel niet veel meer dan '
[ Voor 17% gewijzigd door Ids Lupo op 08-09-2004 23:01 ]
Je zegt het zelf al: het is onterecht om daar een fipo te modden. Hiervoor zijn andere mod tags voor, dacht ikOke ik geef het toe; soms mod ik wel eens midden in een thread 'First post' ! Niet in dit geval overigens. ...

Nou, als de reactie een -1 verdient, dan zal de tag mij een zorg wezen, als 'ie maar iig de goede kant opgaat, niemand zal zich druk maken over de nettotekst, of dat nu Fipo, offtopic, overbodig oid is. Alleen troll/flamebait is de zgn trap-na -1.
Soms, heel soms kom je na 60 replies iets tegen dat op een dubbelpost lijkt en dat je toch een -1 first post wil gebruiken. Dat gebeurt wel eens, wellicht omdat iemand de info uit de eerste post nablaat.
Soms, heel soms kom je na 60 replies iets tegen dat op een dubbelpost lijkt en dat je toch een -1 first post wil gebruiken. Dat gebeurt wel eens, wellicht omdat iemand de info uit de eerste post nablaat.
Dit vind ik ook geen probleem. Ik heb alleen problemen met onterechte -1 first posts, wanneer ze gebruikt worden om een willekeurige reactie onder de 0 te krijgen, zie het voorbeeld van Polaris. Hiervoor zijn de troll en de flamebait en wanneer die niet van toepassing zijn, is er geen reden om die reactie op -1 te krijgen.Ecteinascidin schreef op 09 september 2004 @ 13:15:
Het toepassen van een onterechte -1 first post wordt ook gedaan om de metabot te omzeilen, reden dus om dit soort moderaties toch scherp in de gaten te houden.
Hij heeft een waarschuwing gehad waarin te lezen valt dat dit soort reacties niet op prijs worden gesteld en dat een volgende keer zwaarder wordt opgetreden.koppie peest schreef op 08 september 2004 @ 22:58:
[...]
Hoebedoellu? Dat dit de reaktie is nadat ie gemeeld is, of dat ie gemeeld is omdat er alleen '' stond?
* Harm In het tweede geval zal die meel ook wel niet veel meer dan '' bevat hebben ...
Pagina: 1