[Canon 300D] Auto mode problemen.

Pagina: 1
Acties:

• SideBuster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

SideBuster

Deka Dirk AH Yeah Vomar Ald!!!

Topicstarter
Mijn Canon 300D wil geen normale foto's meer maken in de auto mode stand. Ook de portret, landschap en macro stand werken niet naar behoren. Alleen de sport stand doet nog wat hij moet doen.
De foto's zijn overbelicht of onderbelicht, ik krijg alleen zwarte of witte foto's.
Normaal kon je op de auto stand de flitser niet handmatig openen, dit deed de camera zelf als de flitser nodig was. Nu kan ik het zelf en de camera doet het dus niet meer.
Heeft iemand anders ook deze problemen? Of weet iemand hier een oplossing voor?

V*k voor de frisdrank daar op de hoek... | Specs

Verwijderd

Biedt hem even aan ter reparatie, dan ben je van alle ellende af. Of heb je hem bij een webshop gekocht?

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-02 13:22
Of je hem bij een webshop gekocht heb moet helemaal niet uit maken qua garanitie of reparatie. Als hij nog binnen de garantie termijn valt dient hij gewoon zonder vergoeding gemaakt te worden. (Tenzij ondeugelijk gebruik oid natuurlijk.)
Maar gebruik de volgende keer even de zoek functie.
We hebben een mooi 300D topic hiervoor: De Canon EOS 300D *part 3*

• SideBuster

SideBuster

Topicstarter
Capa schreef op 06 september 2004 @ 12:54:
Maar gebruik de volgende keer even de zoek functie.
We hebben een mooi 300D topic hiervoor: De Canon EOS 300D *part 3*
Heb ik gedaan maar daar kwam geen reactie.
En bij wat meer onderzoek ben ik er nu achter gekomen dat de "ISO" button op de camera ook niet meer werkt. Ik heb de winkel al een mailtje gestuurd daar wacht ik nu nog even op.

Inmiddels bericht gehad van de winkel (binnen 6 minuten). Deze adviseerde het volgende: Wat u eventueel zou kunnen proberen, is om de camera goede 24 uur helemaal "braak" te laten liggen. Dit kunt u het beste doen door de accu eruit te halen en tevens het crv batterijtje welke voor backup zorgt. Deze is te vinden binnen het accu compartement. Dit kunt u tevens in uw handleiding nalezen om precies te weten waar deze zit. Mocht dit niet helpen dan kunt u de camera naar ons opsturen zodat wij deze ter reparatie aanbieden.

[ Voor 37% gewijzigd door SideBuster op 06-09-2004 13:05 ]

Verwijderd

Capa schreef op 06 september 2004 @ 12:54:
Of je hem bij een webshop gekocht heb moet helemaal niet uit maken qua garanitie of reparatie. Als hij nog binnen de garantie termijn valt dient hij gewoon zonder vergoeding gemaakt te worden. (Tenzij ondeugelijk gebruik oid natuurlijk.)
Dat begrijp ik, maar vaak is het wat ingewikkelder om een camera ter reparatie aan te bieden bij een webshop dan bij een normale winkel!

Verwijderd

SideBuster schreef op 06 september 2004 @ 12:58:
[...]

Heb ik gedaan maar daar kwam geen reactie.
En bij wat meer onderzoek ben ik er nu achter gekomen dat de "ISO" button op de camera ook niet meer werkt. Ik heb de winkel al een mailtje gestuurd daar wacht ik nu nog even op.

Inmiddels bericht gehad van de winkel (binnen 6 minuten). Deze adviseerde het volgende: Wat u eventueel zou kunnen proberen, is om de camera goede 24 uur helemaal "braak" te laten liggen. Dit kunt u het beste doen door de accu eruit te halen en tevens het crv batterijtje welke voor backup zorgt. Deze is te vinden binnen het accu compartement. Dit kunt u tevens in uw handleiding nalezen om precies te weten waar deze zit. Mocht dit niet helpen dan kunt u de
camera naar ons opsturen zodat wij deze ter reparatie aanbieden.
En? al gelukt?

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-02 13:22
Btw al geprobeerd terug te zetten naar fabrieks instellingen, of een firmware upgrade?

• SideBuster

SideBuster

Topicstarter
24 uur zijn nog niet voorbij, maar hij heeft nu 9 uur "braak" gelegen en ik heb de batterijen er weer in gedaan. Maar nog steeds het zelfde probleem.
Capa schreef op 06 september 2004 @ 17:16:
Btw al geprobeerd terug te zetten naar fabrieks instellingen, of een firmware upgrade?
Als de optie "Alle camera instellingen wissen" de camera terug zet in de fabrieks instelling dan heb ik het geprobeerd. Maar dat heeft niets geholpen.

Ik breng hem van de week wel naar de winkel zodat ze hem kunnen repareren.

Pagina: 1