[Ervaringen?] Lavasoft Adaware Plus *

Pagina: 1
Acties:

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik sta op het punt om Adaware Plus aan te schaffen via Lavasoft.de. De reden hiervoor is de real-time scanner die in het programma zit zodat ik niet zo vaak een scan eroverheen hoef te draaien (wat tijd kost). ik denk dat ik mijn computer dan ook iets beter beveilig. (heb nu ook nog Norton Internet Security 2004 draaien)

zijn er mensen die dit programma hebben? en zo ja, wat zijn jullie ervaringen hiermee?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik verplaats dit topic even naar BV; waarschijnlijk lopen daar meer mensen rond die hier ervaring mee hebben :)

lavasoft adaware plus, ervaringen? > [Ervaringen?] Lavasoft Adaware Plus *
SA > BV

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Tja, ik heb de pro versie en dan krijg je zo'n icoontje rechtsonder op de tray. Die gaat rood flashen als er aan je registry word geknoeid (ook als je normaal iets zelf installeerd). Dit is handig als je zit te browsen en dan ineens ziet dat je registry word gemodificeerd om de seconde. Dat heb ik een keer gehad en na 1 sweep Adaware stopte die! Het probleem is eigenlijk dat die dat zelf niet doet. Je moet dus zelf de beslissing nemen om te scannen. Als je geen zin heb telkens te kijken naar die piepkleine (ik draai op hogere resolutie) icoontje, dan is dit niet handig, zou ik gewoon de gratis versie nemen. Hij blokt in elk geval bij mij niks.

Add/ Ik weet niet hoe het is met de 'plus' versie. Ik heb dus gewoon adaware professional. Maar ik hoop dat dit helpt.

[ Voor 12% gewijzigd door Cyberamp op 06-09-2004 12:51 ]

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zou voor je geld gaat uitgeven gewoon eerst eens kijken naar Spywareblaster, www.javacoolsoftware.com. Neemt geen of weinig resources en blockt een hoop. Behoort bij mij toch wel tot de standaarduitrusting.

[ Voor 15% gewijzigd door smvs op 07-09-2004 09:52 ]

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

offtopic:
Bij Spybot - Search & Destroy zit ook een resident programmaatje dat registerveranderingen in de gaten houdt.

Dan krijg je een popupje met de vraag of je die verandering toestaat.
Dat is samen met de spywareblaster van [rml]smvs in "[ Ervaringen?] Lavasoft Adaware Plus *"[/rml] mijn standaarduitrusting.

En als je goed oplet wat je doet (niet overal op [ja] klikken) hoef je niet zo vaak te scannen hoor, ik doe het bv. 1x per maand als ik wegga, ik laat dan de computer rustig alles langslopen en heb nergens last van.

Maar ik heb nooit veel spyware en nooit virii (in 5 jaar nog maar 2 virii gevonden).

[ Voor 3% gewijzigd door Resistor op 07-09-2004 10:18 . Reden: Offtopic gemaakt ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Soz for the kick, maar ik heb een vraag.
Een collega van me heeft de gratis SE versie van Ad Aware gedownload via Download.com. Dit ivm een nasty proggie wat op de achtergrond draaide.
Daarvoor had hij Ad Aware 6.** Pro draaien.
Toen hij die Pro draaide vond hij slechts 7 items. Na het verwijderen van de Pro en de install van de SE draaide hij nogmaals Ad Aware en tot zijn verbazing vond SE een kleine 45 items.
Mijn vraag is dan ook of er een wezenlijk verschil zit in de Pro tov de SE versie.
Ik heb zelf namelijk ook de Pro en draait naar mijn weten prima, maar als ik zo hoor dat de SE versie veel meer items vind zit ik er toch aan te denken over te stappen op de SE.
Die collega van me had trouwens de laatste referencefile, dus aan de update lag het niet.

Verwijderd

Niemand?

Verwijderd

Ad-Aware SE is de opvolger van Ad-Aware 6 ;) .

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:07
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 14:28:
Soz for the kick, maar ik heb een vraag.
Een collega van me heeft de gratis SE versie van Ad Aware gedownload via Download.com. Dit ivm een nasty proggie wat op de achtergrond draaide.
Daarvoor had hij Ad Aware 6.** Pro draaien.
Toen hij die Pro draaide vond hij slechts 7 items. Na het verwijderen van de Pro en de install van de SE draaide hij nogmaals Ad Aware en tot zijn verbazing vond SE een kleine 45 items.
Mijn vraag is dan ook of er een wezenlijk verschil zit in de Pro tov de SE versie.
Ik heb zelf namelijk ook de Pro en draait naar mijn weten prima, maar als ik zo hoor dat de SE versie veel meer items vind zit ik er toch aan te denken over te stappen op de SE.
Die collega van me had trouwens de laatste referencefile, dus aan de update lag het niet.
Ad Aware 6 is opgevolgd door Ad Aware SE (nu versie 1.05?) en de REF files die bij SE horen zijn niet te gebruiken icm versie 6. Hoogstwaarschijlijk heft jouw kennis dus een oude REF file gebruikt om te scannen.

Na de installatie van SE doet de software, uit mijn hoofd, een update. Dus is het niet erg verwonderlijk dat er dan meer items gevonden worden.
Pagina: 1