Toon posts:

32 mb of toch 64?

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg vandaag een laptopje binnen en ik had hem besteld met 64 mb. Dus ik zette hem aan, deed zo'n vage installatie en keek ff, en er bleek maar 32 in te zitten. (gaf windows aan)
Echter toen ik nog even in de doos tussen de handleidingen keek zag ik in een mooi doosje nog een geheugenchip liggen van 32 mb dus die stopte ik er in.
Maar nu geeft windows nog steeds 32 mb aan.

Mijn vraag is nu: ligt dit aan windows of deugt die geheugenchip niet.

Ps ik krijg bij de opstart geen bios ofzo te zien maar zo'n lelijk Toshiba logo, dus kan ik niet zien wat ie zegt bij de memorycheck.

Verwijderd

Het lijkt me sterk dat het aan windows ligt. Ik denk dat je chippie niet goed is of dat je hem er niet goed in hebt gedaan. Als je meerdere geheugensloten hebt is het vaak belangrijk in welk vrij slot je je tweede reepje RAM steekt.

Dat logo kan je vaak in je bios uitzetten. Moet je even in de handleiding de toetsencombinatie zoeken om in je bios te komen.

Verwijderd

Topicstarter
Hij moet er wel goed inzitten want hij kan maar op 1 manier, en er is maar 1 slot.

Maar ik zal nog even naar de bios kijken..

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:06
Dat logo kun je in de bios uitzetten, maar je kan hem ook wegdrukken met escape of een andere knop (ik weet niet meer precies welke, gewoon ff raggen).
Misschien kun je dan één of andere foutmelding zien.

Misschien kun je ook gewoon even in DOS booten en mem intypen.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• exabart
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 21:27
Probeer als het logo in beeld is één van de volgende toetsen in te drukken:

Esc, F1 t/m F10, Del, Ins of houd Shift, Control of Alt ingedrukt tijdens het aanzetten v/d laptop.

Als geen van deze werkt: sterkte!

NB Al eens geprobeerd alleen met de laatst bijgevoegde module te booten? Dus de oorspronkelijke eruit en die tweede op de plek v/d eerste. Zie je meteen of die wel werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik weer thuis ben zal ik alle toetsen proberen. Mem onder dos geeft ook 32 mb aan dus die 2e 32 doet het echt niet.

De oorspronkelijke vervangen door de eerste zal moeilijk gaan want dan moet ik echt het hele ding opensleutelen. (leluqe laptops) Deze kon gewoon met een klepje in de achterkant erin gedrukt worden..

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-08 17:56
Ik vind het zowiezo som dat als je een pc bestelt met 64 mb ram je er de tweede 32 mb er zelf bij moet zetten
mischien is ie onderweg wel beschadigt ofzo

.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle toetsen van het beestje geprobeerd en bij de esc toets ging het logo wel weg maar wat er achter zat leek niet eens op een bios...

Ik vindt het inderdaad ook erg slordig dat ze het mij persoonlijk laten inbouwen en je begint toch aan hun kwaliteiten te twijfelen..
Stel nou dat ik een beginner was en er helemaal niks van snapte, dan zette ik toch zelf die geheugenchip er in maar controleerde niet of het wel echt 64 mb was... Iets in mij zegt dat die chip al stuk was voor ie in de doos werd gestopt.

Maar goed, ik zal ze morgen even bellen om te horen hoe het verder moet...

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

ff offtopic: dibbel ik heb ooit ook een toshiba gehad, wilde in windows opnieuw installeren. Ging allemaal goed, totdat ik specifieke drivers voor die toshiba nodig had. Die zaten er dus niet bij op cd ofzo. Op internet echt niet te vinden, ik gebeld. Bleek dat je zelf een set floppies had moeten maken vanuit een of ander tooltje wat erbij geinstalleerd was. Dus let er even op mocht je ooit zin krijgen om windows erop nieuw op te zetten.

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

<reactie op post>
Bij mijn Toshiba zaten de drivers op een paar diskettes.
</reactie op post>

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij zit er een cd van: herstel orginele configuratie bij. Het lijkt mij dat daar de correcte drivers wel op staan. Toch bedankt voor de tip. Als ik ooit nog eens een nieuwe install doe zal ik het even exact uitzoeken.
Pagina: 1