Computer in netwerk vraagt om wachtwoord

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Beste tweakers,

Ik heb een netwerk van 2 computers. Beide winxp.
Vanaf de ene kan ik wel gemakkelijk in de ander. Andersom vraagt ie om een loginnaam en wachtwoord. Ik zou niet weten waar ik dat heb ingesteld of waar ik dat kan uitzetten.

Alvast bedankt

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06:47
Heb je op beide het gast account ingeschakeld ?

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Voer op één PC de wizard netwerkverbindingen uit. Die wizard maakt dan een diskette die je op de 2e PC moet runnen.

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:14
Doe voor de gein maar een keer

User: Admin
Pass: (niks invullen)

en dan enter.

Ik denk dat je dan er al in bent :P

Verwijderd

WimB schreef op 06 september 2004 @ 11:56:
Voer op één PC de wizard netwerkverbindingen uit. Die wizard maakt dan een diskette die je op de 2e PC moet runnen.
Das voor ICS en niet voor netwerkverbinding

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:54
Zit je wel in dezelfde werkgroep?
Gast account aan?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:15

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Welk OS gebruik je op de werkstations ? Ik heb namelijk het zelfde bij mijn Pc en Laptop. Op mijn laptop draai ik Windows XP Home en op mijn Pc Windows XP Pro.

Als ik van mijn Pc naar mijn laptop ga hoef ik geen account gegevens op te geven, maar benader ik mijn Pc vanaf mijn laptop dan krijg ik een inlogscherm te zien dat ik het wachtwoord voor het gast account dien op te geven.

Dit gebeurd dus bij Windows XP Pro, ik heb gewoon een wachtwoord op het gast account gezet, zodat ik daarmee inlog. Ik kan namelijk het gast account niet wijzigen in bijvoorbeeld het admin account.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:16

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Starten van topics in NT *lezen*

We zijn hier geen helpdek, maak eerst maar eens een fatsoenlijke topicstart volgense de FAQ regels.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.