Toon posts:

[Ghost]+[Partition Magic] , nieuwe partitie =< 4.7gig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey, ik wil dus een oude hd (5j oud ofzo) via externe hd-usb behuizing clonen op een nieuwe partitie op mijn laptop ( 20gig). Nu heb ik 7 gig vrij op de laptop en hoef ik slechts 6.2 gig te clonen, daar dus geen probleem. Nu wil ik met partition magic op mijn laptop een nieuwe partitie maken van ongeveer 6.5 gig zodat ik die oude hd kan daarop clonen met Ghost 2003. Het probleem is nu dat ik bij het aanmaken van de nieuwe partitie slechts maximum 4.7 gig kan selecteren, terwijl ik er dus minstens 6.2 -6.5 nodig heb om de oude hd te kunnen klonen... Wat zou ik nog kunnen doen..tips? (de reden waarom ik de oude hd wil klonen is omdat er belangrijke data op staat en ik begin te vrezen voor de stabiliteit van de oude hd)

dank op voorhand

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Is het geen optie om van het e.e.a. een backup te maken, niet noodzakelijke dingen te verwijderen en de nieuwe vrije ruimte te gebruiken?

ARME AOW’er

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 23:30
En waarom clonen? Kopieeren gaat toch ook gewoon?

Pvouput live

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Krypt schreef op 06 september 2004 @ 11:54:
En waarom clonen? Kopieeren gaat toch ook gewoon?
In dit geval zal dit niet tot hetzelfde resultaat leiden.

De TS wil niet alleen de data kopiëren maar een hele partitie dus incl. de partitiegegevens.

ARME AOW’er

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 23:30
Ligt eraan wat ie precies wilt. Ik neem aan dat ie al een OS heeft draaien op z'n laptop en alleen data wilt overzetten van de ene harddisk naar de anderen.

Dan denk ik: Doe niet moeilijk en kopieer die zooi; hoef je ook geen extra partitie aan te maken en met ghost te klooien.

de TS geeft nl niet specifiek aan dat ie zijn partitiegegevens wilt behouden..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
ik wil effectief de gehele partitie kopiere, zodat ik dus ook van deze kan booten, maw, moest die oude hd dan es crashen, dan kan mijn ma zonder problemen dan op mijn laptop verder doen in dergelijke situatie, ik wil dus niet enkel wat data, anders zou ik idd kunnen kopieren, zover had ik ook al gedacht ;)

maar de vraag was dus hoe ik die maximum van 4.7gig voor een partitie kan verhogen tot minimum 6.2gig ...?

thx

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Je zou de andere partitie(s) op de laptop kunnen verkleinen en verplaatsen waardoor er een vrije ruimte komt achter de gewenste en te clonen partitie. Deze voeg je dan samen tot een.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
heb het op een andere pc geprobeerd en ben daar nu met bezig, daar heb ik wel een andere partitie kunnen aanmaken, daar kon ik tot 37 gig gaan voor 1 partitie ( de hd is wel 120 gig), dus dat probleem is opgelost, maar als ik nu wil clonen met ghost, vind ie bij het clonen zelf de externe hd, met de oude hd daarin, niet, nochtans heb ik bij advanced USB2.0 drivers aangevinkt, zodat hij dus de usb2.0 externe hd zou vinden...bizar...

Verwijderd

Topicstarter
iemand? kan me iemand helpen?
thx

mvg
Pagina: 1